לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2011

הונאה אצל פאני ופרדי


היום מאד אופנתי להאשים את הבנקאים, באופן גורף, בהונאה. (ראו הפוסט הקודם). זו גם הסיסמה של תנואת המחאה ה"חברתית" בארה"ב - "כובשי וול סטריט". יש שמץ של משהו בהאשמה זו, אבל זה לא מה שהם חושבים.

הנה היום הגיש ה SEC (הגוף הרגולטורי שמפקח על המסחר בניירות ערך בארה"ב) תביעה בבית משפט נגד 6 מנהלים לשעבר בבנקים פאני מיי ופרדי מאק - על כך שלא דייוחו אמת על חשיפת הבנקים להשקעות מסוכנות. במילים פשוטות: הם נאשמים בהונאה. "הם אמרו לעולם שחשיפתם למשכנתאות סאב-פריים (מסוכנות) הייתה יותר קטנה מאשר הייתה באמת" נאמר בכתב התביעה.

הבנקים עצמם הגיעו לעיסקת טיעון עם ה SEC (כלומר הודו באשמה) והסכימו לשתף פעולה בחקירה נגד מנהליהם לשעבר.

 

העניין הוא שפאני ופרדי הם גופים "כמו" ממשלתיים, מנהליהם מונו על ידי הממשלה (בעקיפין) - הם ביצעו את מדיניות הממשלה. הם רימו בשם הממשלה.

"הממשלה בדקה ואישרה את הגילויים, בזמני" אמר אדון מאד, אחד הנתבעים, שהיה מנכל פאני עד 2008. הוא המשיך: "נראה שהממשלה חתמה עסקה עם המנהלים הנוכחיים, והבטיחה להם חסינות כדי שתוכל לתבוע את המנהלים הקודמים, אסור שדבר כזה יקרה בארה"ב".

 

מתוך המאמר: "פאני ופרדי הם גופים שנוצרו על ידי הקונגרס (הממשלה) כדי לעזור לאנשים לרכוש בתים, מאז שנת 2005 הם פתחו במסע אגרסיבי במיוחד להרחיב את מתן המשכנתאות לעניים".

 

הממשלה על שלוחותיה היא האשמה העיקרית בהונאה. שלוחותיה הם - הקונגרס והבנקים פאני פרדי (במקרה זה).

 

אבל למוחאים החברתיים יש שנאה אידיולוגית לבנקים (וטייקונים) ולכן הם מאשימים את הבנקים בהונאה. מאידך יש להם אמונה ותקווה בטוהר המידות והכוונות של הממשלה, ותמיכה גורפת בכול דבר "חברתי" - לכן הם מתעלמים מהאשמה הברורה של המדיניות החברתית של הממשלה ביצירת המשבר.

 

ואילו ה SEC - מצא לעצמו קורבן נוח שעל גבו אפשר להיענות לתביעת הציבור "לעשות משהו". היה מאד נחמד אילו ה SEC היה עירני ומתריע על ההונאה בזמן אמת, כאשר זו התרחשה, ומנסה למנוע את ההונאה - במקום לבוא כמה שנים אחרי זה ולחפש אשמים מתחת לפנס. הם לא עשו זאת כי נתנו לאידיולוגיה להתגבר על חובתם המקצועית. המטרה החברתית של בית לכול קבצן נראתה להם יותר חשובה משמירה על דיווח אמת ועל יציבות המערכת הפיננסית - המשימות שלשמן ה SEC קיים.

יעקב

נכתב על ידי , 17/12/2011 00:17   בקטגוריות בנקים, כלכלה, מחאה, סוציאליזם  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)