לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


4/2012

המס של אובמה ושל מזכירתו.


הנשיא אובמה קיבל את הערתו של המיליארדר ווארן באפט, שטען פעם, חצי בצחוק, שהוא משלם פחות מס מאשר המזכירה שלו, ושזה לא בסדר. באפט טען שצריכים להטיל מיסים יותר כבדים על העשירים.

אובמה אימץ את הרעיון של באפט, בלי קושי, כי לדפוק את העשירים זה א-ב באידיאולוגיה האישית, הסוציאליסטית, של אובמה. כעת אובמה מקדם יוזמת חקיקה שתקבע שמי שמרוויח יותר ממיליון דולר ישלם לפחות 30% מס, בי קשר לנקודות זיכוי, הנחות או מקלטי מס למיניהם.

 

היום התפרסם דו"ח מס הכנסה של אובמה עצמו. מסתבר שהוא ואישתו הרוויחו, ברוטו, כ 800 אלף דולר בשנת המס 2011, ושהם שילמו מס בשיעור של 20.5%. זה מס מאד נמוך, הלוואי עלינו. אצלנו, בחישוב גס, אם אתה מרוויח כ 15 אלף ש"ח ברוטו בחודש (פחות מ 50 אלף דולר לשנה) אתה משלם מס (כולל ביטוח לאומי ומס בריאות) בשיעור בסביבות 50% (ויש טוענים אפילו 80%, ראו הפוסט הקודם).

 

הלך כתב זריז וחישב שמזכירתו של אובמה (בשנת 2010) הרוויחה כ 90 אלף דולר, ושילמה מס כולל בשיעור של כ 24%, כלומר יותר מאובמה עצמו. זה באמת לא בסדר. אני קורא לנשיא אובמה לרשום צ'ק ע"ס 80 אלף דולר לזכות מס הכנסה של ארה"ב, כדי שהמס שלו יהיה יותר צודק, ויותר מתאים להשקפותיו והצעות החוק שלו.

יעקב

נכתב על ידי , 13/4/2012 20:18   בקטגוריות כלכלה, ממשל ארה"ב, סוציאליזם  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)