לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2012

מדד המחירים משקר


מדד המחירים לצרכן, שהוא פרמטר מרכזי, שלפיו נקבעים הרבה פעילויות במשק, משקר, כלומר לא משקף את המציאות, ולא במקרה. המדד מחושב על ידי גוף ממשלתי (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) - ולממשלה יש אינטרס גדול להראות מדד נמוך ככול האפשר - כי אז החוב שלה באיגרות חוב צמודות יקטן, וכול ההתחייבויות הצמודות האחרות (למשל פנסיות).

הנה מה כתבתי על זה ב 2008:

איך ייתכן שמחירי הדיור עולים שמיימה, ומחירי הנפט והחיטה גם כן, ואינפלציה אין ? איפה האינפלציה ? איך זה שעליות מחירים גדולות, וידועות בעליל, לא משתקפות במדד? הדבר מעלה הירהורים על הערך של המכשיר הסטטיסטי ששמו: מדד המחירים לצרכן. אני לא חושב שהמדד מדויק או אמין במיוחד.

 

כעת עלו על זה גם אנליסטים מ"מגדל שוקי הון".  מדד חודש ספטמבר שפורסם היה ללא שינוי לעומת החודש הקודם.

ההפתעה היתה גדולה במיוחד על רקע העובדה כי בחודש האחרון המע"מ עלה ב-1% מחירי הדלק עלו ב 7% ומחירי הפירות והירקות עלו ב -2.7%.

המחירים עולים כול הזמן, המדד של הלשכה לסטטיסטיקה לא....

הלשכה מסבירה שהיה שינוי בשיטת החישוב של המדד. ההסבר הזה לא רלוונטי. לא ייתכן לעשות "שינוי" כזה, זה לא תקין. המדד צריך לשקף את השתנות המחירים בשוק ולא את השתנות שיטות החישוב או גחמות אחרות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

 

לטענת האנליסטים, גם נתוני האבטלה שהלשכה מפרסמת אינם משקפים את המציאות. למשל - בחודש יולי פוטרו 16 אלף עובדים, אבל הנתון של האבטלה הראה ירידה מ 7.1% ל 6.5%.

אנו יודעים שמדינות כושלות, כמו ארגנטינה, למשל, מזייפות כול הזמן את המדדים, ויתירה מכך, הממשלה שם מנסה להכניס לכלא כלכלנים שמפרסמים נתון מקביל, אמיתי יותר. נקווה שאצלנו לא יכניסו לכלא את האנליסטים של מגדל...

הממשלה יש לה אינטרסים משלה, שאינם עולים בקנה אחד עם האינטרסים של הציבור. אל תאמינו לממשלה (כול ממשלה, לא חשוב מי מרכיב אותה).

יעקב

 

 

נכתב על ידי , 16/10/2012 18:06   בקטגוריות אינפלציה, טירוף מערכות, כלכלה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)