לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2014

בנק ישראל עולה הרבה מיליארדים


העלות של בנק ישראל מסתכמת לא רק בכמיליארד ש"ח, שמוצאים מדי שנה על משכורות לאותם 800 חוקרים במחלקת המחקר של בנק ישראל, שכאמור קוראים מדי יום את כול העיתונות הכלכלית, וחוקרים... וחוקרים... (כמה עולות הפנסיות התקציביות של החוקרים בדימוס אינני יודע, בטח עוד מיליארד).

 

בנק ישראל הפסיד בשנה האחרונה כ 1.9 מיליארד שקל (עוד שני מיליארד...) הפרשי ריבית בין הריבית שהוא מרוויח על יתרות מטבע החוץ, לבין הריבית שהוא משלם למפקידי מק"מ בארץ, שממנים את רכישת המט"ח. בס"ה הפסיד בנק ישראל, ב 3 השנים האחרונות 4.1 מיליארד ש"ח בגלל הפסדי ריבית, ועוד כ 2.4 מיליארד הפסדים אחרים, ס"ה הפסיד, בשלוש שנים - 6.5 מיליארד ש"ח. כסף גדול.

 

כאמור - הכול מיותר. אנו לא צריכים את המשחקים המטומטמים שקל-דולר, עם שמירה (או אי שמירה) של ערך השקל, או הדולר, עם ספסרות מטבע של בנק ישראל, והימורים שלו הממומנים על ידי מיסי האזרחים. הכול מיותר לגמרה.

 

יבוטל השקל ! יבוטל בנק ישראל!

 

כול המחירים והמשכורות בארץ יהיו בדולרים או באירו (לפי בחירה של כול עסק או משרד). נחיה כמו איטליה, יוון, ספרד או הולנד (וגם גרמניה וצרפת) שוויתרו על מטבע לאומי.

 

עכשיו כשהפישר שלנו התמנה לסגן יו"ר הפד, בארה"ב, אפשר לסמוך עליו שינהל את עניינינו משם, מארה"ב, כשמר אובמה מממן את משכורתו. 

בנק ישראל גם עולה מיליארדים רבים, גם מפריע על ידי שמונע תחרות בתחום הבנקאות, וגם גורם נזקים לעסקים ויצואנים עם התנודתיות של השקל-דולר. הכול מיותר. 

 

יעקב

 

נכתב על ידי , 12/1/2014 10:24   בקטגוריות אירו, דולר, כלכלה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)