לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2007

ירון זליכה - אולי צודק אבל לא חכם.


ירון זליכה לא יורד מהכותרות. אבל מעשיו בפרשת בנק לאומי (לפחות) אינם חכמים.
תראו - איש אינו חושד בראש הממשלה אולמרט שהוא נגוע ביושר, יושרה, או משהו דומה. אולמרט הוא איש קומבינות ותחבולות, שכאשר אדם נקלע לסביבתו מוטב שישומר על ארנקו בשבע עיניים.
אבל זו לא הבעיה (או לא הבעיה הגדולה באמת) - הבעיה היא בנק לאומי. כל עוד בנק לאומי נמצא בבעלות המדינה - קרי בשליטת הפוליטיקאים הוא מהווה פתח גדול לשחיתות וביזבוז. חשוב להפריט את בנק לאומי, במהירות האפשרית, ולנתק אותו מהפוליטיקאים.
תהליך ההפרטה מסובך ביותר, הרבה גורמים בוחשים בקלחת, צריך לשלם שלמונים לכל המעורבים, אחרת לא תיהיה הפרטה. שלמונים לפוליטיקאים, לחברי ההנהלה ולוועדי העובדים. כמה שישלמו - הדבר כדאי - כדי שההפרטה תתבצע. אם השלמונים לאולמרט הם שינוי תנאי המכרז - צריך להסכים - כדי שיהיו מכרז, ותהייה הפרטה.
אם ירון זליכה הכשיל את ביצוע המכרז על ידי פרסום פרשת ההתערבות של אולמרט והחשדות שבצידה - הוא גרם נזק למדינה, לא תועלת.

נקודה שניה: אין סיכוי להדביק אשמה פלילית לאולמרט בפרשה. הסעיף שהוא מואשם בו הוא "הפרת אמונים" סעיף מעורפל ובעייתי ביותר, שלא ניתן להוכחה ולביסוס עד כדי הרשעה. מותר לשר אוצר לשנות תנאי מכרז, צריך להוכיח שהוא עשה זאת בצורה לא סבירה, וזה לא יהיה אפשרי. הטענה על התערבות לטובת חבריו המליונרים לא ניתנת להוכחה כל עוד לא מוכיחים שהוא קיבל טובות הנאה מהם (אשמת שוחד) - ובזה אין מאשימים את אולמרט כי אין שום ראיות בנושא.

מוטב היה לו זליכה היה רותם את מירצו וכישוריו לסיום פרשת ההפרטה של בנק לאומי, ולא למאבק סרק באולמרט.
לו היו ראיות מוצקות נגד אולמרט על קבלת שוחד - כמו שיש ראיות נגד חברו הטוב הירשזון, הנאשם בגניבה - היינו שמחים לו היו מעמידים את אולמרט למשפט. אבל כרגע, יותר חשוב לסיים את ההפרטה של בנק לאומי.

תוספת: בסוף השבוע הופיע מאמר בעתון ידיעות המפרט את הסתבכות אולמרט בפרשה. נראה שאכן הראיות נגד אולמרט די מוצקות - וירון זליכה אכן פעל ביושר ובתום לב כדי לסכל מה שנראה כמזימה של אולמרט. בכל זאת זליכה לא צדק. הפרטת בנק לאומי הייתה יכולה להסתיים לפני שנתיים. כעת - ההפרטה נעצרה ואללה יודע מתי היא תצא לפועל, וכמה פוליטיקאים עוד יחגגו על זה, וכמה חקירות זה יוליד. לפי דעתי זליכה היה צריך "להכנע" לתכתיבי אולמרט, ולסיים את הפרטת הבנק, ולהתלונן על השחיתות רק אחרי מעשה.
נכתב על ידי , 19/10/2007 14:17   בקטגוריות אקטואליה, משטר, חוק  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שמעון דיסקין ב-21/10/2007 19:47



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)