לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2007

בית המשפט העליון - גם הוא לא חכם.


התנועה לאיכות השלטון פנתה לבג"צ בתביעה שוועדת וינוגרד תפרסם המלצות אישיות בדו"ח שלה, ותמנע מלפרסם את הדו"ח כל עוד נמשך הדיון המשפטי בעניין.

הפניה היא קנטרנית ומאוסה. וועדת ווינוגרד מורכבת מאנשים חכמים ומכובדים לא פחות מהתנועה לאיכות השלטון, ואין צורך, וגם לא אפשרות הגיונית לכפות עליהם מסקנות כאלה או אחרות. נמאס מההתערבות המשפטית בכל פרט ופרט ההופכת את חיינו כאן במדינה לבלתי אפשריים בשל הסחבת והדיוניים אינסופיים בבתי משפט ובוועדות אלו או אחרות. וועדת ווינוגרד עצמה הפכה למיותרת ובלתי חשובה בשל הזמן הרב שלקח עד שמינו אותה, ועד שבג"צ אישר את מינויה, והזמן העוד יותר גדול שייקח עד שתפרסם מסקנותיה. בינתיים עברו הרבה מים בירדן, ומסקנותיה כבר לא מעניינות איש, והן גם לא רלוונטיות.
מי שחושב שאולמרט לא מתאים להיות ראש ממשלה (ואני נמנה על אלה), שיפעל בדרכים המקובלות (בכנסת) ויפסיק לנסות להעזר בבג"צ להשגת מטרות פוליטיות.
הפניה לבג"צ רק תוקעת מקלות בגלגלים. ההתערבות הראשונה של הבג"צ בוועדת ווינוגרד (בעניין פרסום הפרוטוקולים) הייתה גם היא מיותרת ומזיקה. אנשי וונוגרד הם לא פחות חכמים ומנוסים מהבג"צ עצמו, ומן הראוי היה שבג"צ ינהג במידת הצניעות וימנע מלהתערב, כדי לא להפריע לעבודת הוועדה.

נקווה שהפעם בג"צ ינהג בפחות יוהרה, וידחה את העתירה על הסף.

התקדימים של העבר, בהם מצא הבג"צ לנכון להתערב בכל דבר, קטן כגדול, הכניסו אותנו למצב בלתי אפשרי שבג"צ הוא האינסטנציה הראשונה אליה פונים בכל ענין, חשוב או נקלה. מאחר ואין לנו בג"צ נוסף לעתור אליו נגד הבג"צ הראשון, מן הראוי שהבג"צ ינהג במידת זהירות וכובד ראש ולא ימאיס עצמו על הציבור בהתערבויות מרבות מדי.

עדכון: בית המשפט העליון הורה, ביום שיש, לוועדת ווינוגרד להגיש כתב הגנה, או תגובה, לתביעתה של התנועה לאיכות השלטון. שוב בית המשפט התערב. במקום לדחות את התביעה האבסורדית על הסף הוא מטריד את וועדת ווינוגרד בדרישה לתגובה, ומסבך אותנו בהליך משפטי נוסף, שמבזבז את זמננו לריק. על בית המשפט שלנו ללמוד מבית המשפט העליון בארה"ב - שם בית המשפט מבצע סינון, ודוחה על הסף (ללא דיון) את מרבית הבקשות המוגשות. רק נושאים עקרוניים וחשובים (לפי שיקול בית המשפט) מתקבלים לדיון.

יעקב
נכתב על ידי , 19/10/2007 16:46   בקטגוריות אקטואליה, משטר, חוק  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-21/10/2007 18:14



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)