לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2007

הירוקים: באנו חושך להביא


תנועת גרינפיס הפגינה מול משרד התשתיות נגד הקמה של יחידה נוספת של ייצור חשמל, על בסיס פחם, בתחנת הכוח באשקלון. הם טענו "המטרה היא לגרום למשרד התשתיות ובעיקר לשר בן אליעזר לעצור לרגע ולחשוב על ההשלכות הנוראיות שיהיו לתחנה פחמית נוספת באשקלון".

איזה "השלכות נוראיות" ? הם אומרים שזיהום האוויר שיפלט מהתחנה יגרום לעליה בתחלואה בסרטן. טענה שאין לה שום ביסוס. אם מתקינים אמצעי סינון מתאימים לגזי הפליטה אז אין התחנות פולטות זיהום מסוכן. איזורי חדרה ואשקלון, בהן פועלות כבר שנים רבות תחנות כוח פחמיות, אינם מהאיזורים הידועים בזיהום האוויר בארץ...
כמובן - לו לא היו לנו מכוניות, בתי חרושת ותחנות כוח - היה פחות זיהום אוויר. אם אנו רוצים ליהנות מכל השרותים של העולם המודרני - אין מנוס מזיהום כלשהו. אם הזיהום לא עובר לרמות גבוהות מדי אז הוא לא מסוכן לבריאות.

הבה נבחן את "הההשלכות הנוראיות" של אי הקמת התחנה:

"
בהחלטה להקים תחנת כוח פחמית באשקלון, שכושר ייצור החשמל שלה יהיה כ-1,200 מגהוואט, מבקשים במשרד התשתיות להתמודד עם הצריכה הגוברת לחשמל. בדברים שנשא בפני הנהלת התאחדות התעשיינים לאחרונה, ציין בן אליעזר כי כושר הייצור של חברת החשמל עומד היום על 10,500 מגהוואט, וכי ניתוח הצרכים לעשור הבא (עד 2020) מלמד כי יהיה צורך בכ-8,000 מגהוואט נוספים."

בקיץ הזה היה מקרה של הפסקות זרם בגלל מחסור בחשמל. למזלנו, הקיץ לא היה חם במיוחד, וההפסקות לא היו רבות. אם לא יקימו, דחוף, תחנות כוח נוספות יהיו הפסקות חשמל, הן יהפכו לשיגרה. אם אין מספיק חשמל - יש הפסקות. בהפסקות אין מיזוג בקיץ או חימום בחורף, האוכל במקרר מתקלקל, בתי חרושת מושבתים, מתקנים חיוניים, רמזורים, מעליות נעצרים... אלה ההשלכות של אי הספקת חשמל. הן מאד ממשיות ומאד מסוכנות.

את הירוקים זה לא מעניין. הם מתנגדים לחשמל וזהו זה. הם מתנגדים לכל דבר.
מה הם אומרים על הצורך בחשמל ?  אנרגיה "ירוקה". מה זה אנרגיה ירוקה ? משהו שקיים רק בדמיון שלהם. אין שום טכנולוגיה ירוקה זמינה שיכולה לספק אפילו כמות זעירה מהכמות האדירה של חשמל שאנו צורכים.
הירוקים מתנגדים, בעקביות ובנחישות, לכל סממן של התקדמות ברמת החיים ושל רווחה. הם מתנגדים לתיעוש, מתנגדים לשיפור התחבורה (סלילת כבישים), מתנגדים לבניה חדשה, להתפלת מי ים - בקיצור: לא חשוב מה הנושא, הם אנטי.
יעקב
נכתב על ידי , 26/10/2007 23:12  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שמעון דיסקין ב-27/10/2007 08:30



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)