לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2007

שלי יחימוביץ מנסה לדחוף את האף


ח"כ שלי יחימוביץ הציעה, והכנסת העבירה בקריאה טרומית, הצעת חוק להגבלת שכר הבכירים בחברות ציבוריות. "חברות ציבוריות" כאן הן לא חברות בבעלות הממשלה או גוף ציבורי, אלא חברות פרטיות שמניותיהן נסחרות בבורסה, ולכן חלק ממניותיהן מוחזק בידי אנשים פרטיים (וקרנות למיניהן) שמשום מה מכנים אותם בהקשר זה בשם "הציבור". נחזור ונדגיש: חברות אלה הן חברות פרטיות.

אבל שלי יחימוביץ לא מוכנה להניח למנהליהן, ולדירקטורים שלהן, שמונו בידי בעלי המניות, לנהל את החברה. היא יודעת יותר טוב איך לנהל אותן. לדעתה, הדירקטורים כשלו במילוי תפקידם, והיא לא מסתפקת בעצות, אלא רואה חובה לעצמה לכפות דעתה עליהם באמצעות כפיה ממשלתית (חוק).
אין שום מודעות אצלנו למושג זכויות הפרט וחופש הקניין. לבעלי המניות יש קניין, אבל לא זכויות. זכויות הניהול של הקניין נתונות בידי שלי יחימוביץ והם נתונים לגחמות שלה ושל הפוליטיקאים(כך היא ורבים אחרים שואפים).

היא לא מבינה שהאינטרס של קרנות הפנסיה, וקופות הגמל שמחזיקות נתחים ניכרים מהון המניות של חברות הנסחרות בבורסה, הוא - בדיוק כמו האינטרס של שאר בעלי המניות: שהחברה תיהיה רווחית ככל האפשר. רק זה יבטיח את התשואה של המשקיעים ושל הפנסיונרים. איש מה"פנסיונרים" שהיא מתיימרת לדבר בשמם לא מינה אותה לדירקטור-על בכל החברות....

ההתערבות השרירותית והמזיקה של הפוליטיקאים בניהול המשק ומפעליו מפריעה להתפתחות הכלכלית של המדינה, ולגידול עושרה. העדר המודעות לפירוש המושג "זכות קניין" - למרות שעקרון זה קוּדַש בחוק ייסוד - היא עובדה מצערת. נקווה שהחוק המוצע לא יתקבל.

מאידך - אם הייתה מציעה (ומצליחה לאכוף) שלי יחימוביץ הגבלת שכרם של בכירים בחברות השייכות לממשלה (נמלים, רכבות, שדות תעופה, חברת חשמל, מקורות וכד') - הייתי מוחא כף.

יעקב
נכתב על ידי , 12/11/2007 00:22   בקטגוריות אקטואליה, ממשל, חוק  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)