לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2007

תבוטל "מערכת החינוך"


שביתת המורים הארוכה הסתיימה. כולם נכשלו והתאכזבו. איני חושב שהיא היתה הארוכה ביותר, אני עצמי הייתי מושבת, בשנות ה 60 - תקופה דומה.

כולם מאוכזבים. כולם נכשלו. המורים קיבלו תוספת זעומה, שיכלו לקבל גם בלי שביתה. הממשלה לא מצליחה להעביר את הרפורמה שהיא חפצה בה (ושאין בה שום תועלת). רן ארז יצא לאגו-טריפ וחטף לבנה בראש: הקדנציה הבלתי תקנית שלו, של 10 שנים בראש אירגון המורים הסתיימה בכשלון צורב. מחליפו, שייבחר בקרוב, ייצא מיד ל"מאבק" מחודש על עוד שני אחוזים פרוסים על פני שבע שנים.
הממשלה הבטיחה 32 תלמידים בכתה, בעתיד, בקדנציה של הממלשה הבאה... אנו כבר רגילים להבטחות מסוג זה.
60 יום של השבתה של מערכת החינוך - בשביל מה ? בשביל שכמה ליצנים באוצר, באירגון המורים ובמשרד החינוך ישחקו ב"כאילו" מנהלים מדינה. נמאס מכולם.

ברור לכולם שהמערכת לא מתפקדת, שהממשלה לא מסוגלת לנהל מערכת חינוך. מה שיש לנו רקוב מהיסוד, מכל ההיבטים, זה נמשך מאז ומתמיד, ולא יהיה תקין לעולם כל עוד זה מתנהל באותה שיטה ע"י הממשלה. זו לא הממשלה הזו או אחרת, לא שר חינוך זה או אחר - זו הממשלה כממשלה שנכשלה. לא ניתן לנהל מערכת ריכוזית אחידה ויחידה בגודל ובסיבוכיות כאלה.

הצעה לשינוי יסודי הציע מוטי היינריך בקטע קודם (ראה למטה).
העקרון חייב להיות: שבירת ריכוזיות המערכת, פיצולה להרבה בתי ספר עצמאיים, מנוהלים באופן עצמאי, ומתחרים ביניהם, כשהציבור - ההורים והתלמידים בוחרים את בית הספר שבו הם רוצים ללמוד.

צריל למנות לכל בית ספר מועצת מנהלים ובה נציגי העיריה, ההורים ומשרד החינוך. מועצת המנהלים תמנה מנהל בית ספר (בשלב זה - המנהל הנוכחי, אשר יתחלף בעתיד על פי הצורך). כל מנהל בית ספר מקבל לידיו את תקציב בית הספר (על פי מספר התלמידים), שוכר ומפטר מורים, שחוזה העבודב שלהם הוא עם בית הספר ולא עם משרד החינוך או העיריה. כל מנהל בית ספר מנהל אותו כראות עיניו, מכל הבחינות: הבחינה הכספית והבחינה הפדגוגית. ההורים חופשיים לבחור בית ספר לילדיהם, ולהיות מעורבים בניהולו (על ידי נציגים במועצת המנהלים שלו). כל בית ספר הוא יחידה ניהולית נפרדת, אין דירוג שכר אחיד, אין תכנית לימודים אחידה (מלבד נושאי ליבה), אין וועד מורים ארצי או פקידים "ממונים על השכר". שר החינוך מסתפק בוולוו שלו, בהופעות ריקניות בתקשורת, ובפטפוטים, כיאה לפוליטיקאי, ולא מתערב, ולא מפריע, לניהול החינוך.

אנו לא צריכים "מערכת חינוך". אנו צריכים בתי ספר טובים.

יעקב

נכתב על ידי , 14/12/2007 16:03  
35 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שמעון דיסקין ב-22/12/2007 14:52



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)