לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2007

ההסתדרות תוחבת מקלות לגלגלי המשק.


בחברת ECI עושים רה-אירגון במסגרת החלפת בעלות, ורוצים לפטר 700 עובדים מתוך 3000 עובדי החברה, כשחלק מהמפוטרים יעברו לעבוד אצל קבלני חוץ. ההסתדרות מתנגדת והכריזה על סיכסוך עבודה.

 

חברה פרטית זכותה לנהל עסקיה לפי מיטב הבנתה ואם תנאי המשק ומצבה העסקי של החברה דורשים פיטורים, עליה לפטר את העובדים, כמובן, תוך תשלום פיצויים כחוק. ההיסתדרות לא יכלוה להתערב, ובחסות המדינה וחוקיה, לאלץ את המעסיק להעסיק עובדים שלדעתו אינם נחוצים.

 

במדינה בה מונעים מהיזמים והמעסיקים לפטר עובדים - היזם מרגיש עצמו בן ערובה בידי העובדים, והעובדים מרגישים חופשיים מהצורך לתרום כמיטב יכולתם בעבודתם, כי ממילא אי אפשר לפטרם. בתנאים כאלה המעבידים והיזמים יהססו מאד לפני שיבנו עסקים חדשים או ירחיבו עסקים קיימים, וימנעו מלהעסיק עובדים חדשים פן יישארו בני ערובה בידי העובדים לכל החיים בגלל חוסר היכולת לפטרם.

איסור פיטורים כמוהו כמניעת העסקה של עובדים חדשים. איסור הפיטורים אולי יגן זמנית על 170 עובדי ECI אך יפגע באלפי אנשים שעדיין אין להם מקום עבודה ומחפשים עבודה, ועבורם לא יווצרו מקומות עבודה חדשים. איסור פיטורים מבריח יזמים.

כל הנוהג האומלל של "עובדי קבלן" נולד כאשר ההסתדרות הנהיגה את הנוהל של "איסור פיטורים" (בעיקר בגופים ציבוריים), והגופים הללו בכל זאת לא רצו להשתעבד לעובדיהם לכל החיים. רוצים להלחם בתופעה של קבלני עבודה שאינם עושים הרבה ורק ניזונים מדמי תיווך ע"ח שכר העובד ? בבקשה: בטלו את איסור הפיטורים.

כרגיל איסור הפיטורים, כמו נוהגים רבים אחרים הונהגו על ידי ההסתדרות לטובת העובדים הוותיקים, ה"שמנים", שהם עיקר הנהנים מכל הנהלים האלה. העובדים החדשים, ה"רעבים", המחפשים עבודה נדפקים.

 

ההסתדרות לא דואגת לעובדים באשר הם, רק למיעוט שבעובדים - העובדים הוותיקים, ה"שמנים".

 

יש להפסיק את הנוהל של מניעת פיטורים. יש לאפשר ניהול חופשי ורציונלי של הפעילות העיסקית.

 

יעקב

 

נכתב על ידי , 25/12/2007 16:56   בקטגוריות כלכלה, משטר  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-27/12/2007 20:21



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)