קו ישר איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג. |
| 1/2008
האם שי אגסי יודע מה הוא מדבר ? שי אגסי הופיע בכתבה גדולה בערץ 2 ביום שישי וסיפר לעם ישראל, שבמסגרת המיזם שלו למכונית חשמלית, יוחל ביצור המכונית בישראל, בשנת 2009 והייצור הסדרתי, בכמויות גדולות יחל ב 2010 .
האם שי יודע מה הוא מדבר ? כדי להקים מפעל צריך לקנות קרקע, לבנות מבנים להתקין מכונות, לשכור ולהכשיר עובדים... זה לוקח הרבה זמן. צריך גם להוציא 1000 רשיונות, רשיון בניה, רשיון עסק, רשיון בטיחות, סקר השפעה סביבתית, ועוד כהנה וכהנה. את כל זה יעשו תוך שנה - שנה וחצי ? לא מאמין. לקבל רשיון בניה לווילה - שנה וחצי בקושי מספיק.
קחו למשל את חברת פולקסוואגן. היא החליטה להקים מפעל מכוניות בארה"ב. כרגע היא מחפשת קרקע, אתר לבניית המפעל. היא מקווה לייצר מכוניות ב 2011 - ולא בטוחה שהזמן מספיק. אולי היא צריכה לשכור את שי אגסי, כדי שתוכל להתחיל לייצר כבר ב 2010 .... אולי הוא יודע מה שהם לא יודעים...
שתי חברות גדולות, ג'נרל מוטורס וטויוטה הודיעו שייצרו, ב 2010 , מכונית היברידית נטענת - דהיינו - מכונית שיש לה שני מנועים, חשמלי ובנזין, והשוני ביניהן ומכונית היברידית קיימת - שניתן להטעין את הבטריות בלילה מהשקע החשמל. שתי המכוניות יהיו מצוידות בבטריות מסוג לי-יון, כמו המכונית המיועדת של שי אגסי. אבל מה - החברות האלה מפרסמות שניתן יהיה לנסוע על בטריות אלה כ 40-50 מייל ללא הטענה (כ 60-80 ק"מ). המכונית של שי אגסי תעשה 200 ק"מ - לדברי שי. מעניין מה הוא יודע שג'נרל מוטורס וטויוטה לא יודעים... דרך אגב - מי הוא המומחה, מהנדס הרכב - במיזם ? יש שם המון בעלי חזון, ומעט מהנדסים... יש שם הרבה יחסי ציבור ומעט תכל'ס.
יחד עם כל זה - אני מאחל לשי אגסי ולמיזם שלו הצלחה.
יעקב
| |
| |