לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


5/2008

התיישנות לשחיתות ?


בערוץ 2 הופיע פרשן משפטי מלומד מאוניברסיטת בר-אילן שאמר שאם העבירה המיוחסת לאומרט היא עבירה על חוק מימון מפלגות, כי אז עבירה זו היא עוון (ולא פשע) וחלה עליה התיישנות אחרי 5 שנים. כלומר: אי אפשר להגיש כתב אשמה נגד אולמרט, מאחר ועברו יותר מחמש שנים מאז המעשים המיוחסים לו (בתקשורת). אינני יודע בדיוק מה פרטי ההאשמות - אבל תארו לעצמכם תשריט כזה: מזוז לא מוצא ראיות לשוחד (העבירה החמורה יותר), ולא מגיש כתב אישום על מימון מפלגות מחמת ההתישנות. אולמרט מכריז על עצמו כצח משלג (לא הוגש נגדו כתב אישום) וממשיך לכהן כראש הממשלה.

לא יעלה על הדעת. מי שעבר עבירה, אינו יכול להמשיך ולכהן כראש הממשלה אפילו אם חל עליו חוק ההתיישנות. לא ייתכן ראש ממשלה שהוא עבריין מיושן. חייבים לתקן את החוק, ולבטל את ההתיישנות במקרה של פוליטיקאי המכהן בתפקיד ציבורי.

 

בעיה דומה הייתה עם משה קצב, שנמנעו מלהכליל בכתב האישום שלו שני מקרים מחמת ההתישנות. מזל שהיו עילות אחרות להגשת כתב אישום - אבל לא ניתן לסבול נשיא המכהן בחסות ההתיישנות.

יעקב

נכתב על ידי , 11/5/2008 18:21  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עזרה ב-13/5/2008 21:08



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)