לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


6/2008

קנה ביוקר, מכור בזול !


זהו ההגיון הכלכלי החדש שרשות החשמל, ומשרד התשתיות אימצו. "מהפכה בתחום החשמל בישראל" מכריזה הכותרת המעריב. "רשות החשמל אישרה תקנות חדשות לעידוד התקנת מערכות סולאריות ביתיות. היצרן הביתי יקבל החזר כספי מחברת החשמל עבור כל קילו-וואט שייצר."

אלא שזו לא רק מהפכה בתחום החשמל. זו מהפכה בתחום החשיבה הכלכלית. אבי לימד אותי שסוד ההצלחה הוא לקנות בזול ולמכור ביוקר. בו-אליעזר אימץ איסטראטגיה הפוכה - קנה ביוקר ומכור בזול.  רשות החשמל, המוכרת חשמל לצרכנים ב 45 אג' לקוט"ש, מתחייבת לשלם לייצרנים 201 אג' לקוט"ש. מדובר על אנשים שיתקינו קולטים פוטו-וולטאיים להפקת חשמל על גגות בתיהם, ויספקו את החשמל המופק לחברת החשמל, שתחוייב: א. לקלוט את החשמל ברשת החשמל ו ב: לשלם עבורו את המחיר הנ"ל (עד תקרה כמותית מסויימת).

 

עסקים כאלה רק הממשלה מסוגלת לעשות (ומרבית העסקים שהיא עושה הם כאלה), כי רק הממשלה יכולה לכסות את ההפסדים על חשבוננו, ועל חשבון גב' כהן מחדרה.

 

העיסקה מפוקפקת גם מבחינת מוכרי החשמל. במחירים של היום חייבים להשקיע 60-80 אלף שקל להתקנת קולט, וייקח 7-10 שנים לכסות את ההשקעה למרות המחיר הנדיב שמקבלים. נשאר להאמין שהקולטים יפעלו 7 שנים או יותר ללא תקלות - אולי... ולא לקחנו בחשבון את עליית תעריפי החשמל שעיסקה גאונית זו תגרם, כי אין דרך אחרת לממן אותה.

 

מי מרוויח מכל זה ? מוכרי הקולטים. זה לא שמוכרי הקולטים הם תורמים גדולים למפלגת העבודה (של בן-אליעזר), הדבר נעשה מתוך מניע אידיאולוגי ירוק. אידאולוגיה טהורה. מבחינה מעשית, גם אם היו מרצפים את כל הארץ בקולטים, ההשפעה על הסביבה, על איכות החיים שלנו, על הקטנת דו תחמוצת הפחמן היא שולית. (ראה מאמר בנושא בבלוג הירוק, קישור בטור הימני).

יעקב

 

 

 

נכתב על ידי , 4/6/2008 18:33   בקטגוריות אנרגיה, התחממות כדור הארץ, כלכלה, טירוף מערכות, סביבה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)