לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


6/2008

שביתות, שביתות - לשים לזה קץ !


שוב מאיימת ההסתדרות להשבית את כל המשק. זאת בנוסף לשביתת העובדים הסוציאליים שנמשכת כבר חודשיים.

 

כל שביתות הן כמובן רק במגזר הציבורי. פעם הרופאים, האחיות, פועלי הנמלים או עובדי הרשויות המקומיות. נמאס מהשביתות, הגורמות סבל רב לאזרחים, הפסדים כספיים גדולים, וירידה באיכות החיים בישראל, בלי שום הצדקה. גם נמאס שקבוצות עובדים חזקות (כמו אלה שעופר עיני מייצג) סוחטות את כלל הציבורבאמצעים אלימים. צריך ליישב את המחלוקות על השכר ללא שביתות.

 

על מה איום השביתה עכשיו ? על רצון האוצר להטיל מיסים על קרנות ההשתלמות. אולי הרעיון מטופש, אבל האוצר, והכנסת הם שמוסמכים להטיל מיסים במדינה זו. מדיניות המיסוי אינה מתחום סמכויותיו של עופר עיני או של ההסתדרות. השביתה הזו אין לה שמץ של עילה או הצדקה. הסיבה היחידה שלה היא, אולי, שעופר עיני קצת מתוסכל מפני שמזמן לא היה בחדשות. בכלל, הוא קיים בשביל להציק ולהשבית. אם לא ישבית ולא יגרום סבל הוא ירגיש שהוא מועל בייועדו.

 

יש לבטל לחלוטין את הרעיון המטופש של קרנות השתלמות, יש לתת את הכסף לעובדים, כי זה הכסף שלהם, ללא המגבלות של קרנות ההשתלמות. ויש להוריד את המיסוי כמה שיותר. מגמת הורדת המיסוי שבתכנית האוצר היא רצויה, אני רק חושש שהשיעור של ההורדות קטן מדי.

 

ומעל לכל - יש לאסור לחלוטין שביתות במגזר הציבורי. הממשלה ומוסדות הציבור הם של כל הציבור, אין לסבול הפעלת אמצעים אלימים נגד הציבור. יש לקבוע בחוק שכל מחלוקת בין העובדים והמעסיק הציבורי (הממשלה) ייושבו (לאחר נסיון של מו"מ ישיר) בבתי הדין לעבודה. פסיקתם, ופסיקת הערכאות השיפוטיות שמעליהם, תיהיה סופית ומחייבת. חזקה שבתי הדין לא יקפחו את העובדים.

יש לסים קץ לנגע האלים של שביתות במגזר הציבורי ! כל עובד שיתקבל לעבודה במגזר הציבורי יידרש לחתום על חוזה בו הוא מוותר על זכות השביתה, ולפיכך, אם ישבות יפר את חוזהו ויפוטר. אפשר להסדיר זאת גם בחקיקה.

לא עוד שביתות !

יעקב

נכתב על ידי , 12/6/2008 18:31   בקטגוריות דמוקרטיה, כלכלה, טירוף מערכות  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-16/6/2008 12:24



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)