לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


6/2008

אנשי החושך


ה"ירוקים" פתחו במסע נמרץ לביטול ההחלטה של ועדת התכנון הארצית על הקמת תחנת כוח פחמית נוספת באשקלון. (אני לא מביא קישוריות, כי אני לא רוצה לפרסמם, אי אפשר לפספס את מסע התעמולה הזה).

צריך לקרוא לאנשים אלה ה"שחורים" ולא הירוקים. אנשי החושך. כי אי הקמת התחנה באשקלון - פירושו שלא יהיה מספיק חשמל, יהיו ניתוקי זרם, ועם ישראל יישב בחושך.

עובדה היא שלחברת החשמל אין מספיק כושר ייצור, ואפילו היום אנו נתונים בסכנת ניתוקים, כי אין רזרבות בכושר הייצור. לכן, אם תיהיה תקלה ביחידת ייצור כלשהי, אנו נשב בחושך (לפחות חלקנו). וגם בלי מקררים, בלי מזגנים, בלי מים, בלי רמזורים בלי מעליות ואם הנתקים ישמכו זמן רב - גם בלי מזון.

אלה העובדות, וצריך להבין שאין פתרונות אחרים, אי בניית תחנת כוח פירושו ניתוקי זרם. אין פה ניסים, אין מן מהשמיים, אין מקורות חשמל אחרים. דיבורים רומנטיים ירוקים לא יספקו לנו חשמל. הסכנה של ניתוקי זרם, על התוצאות הרות האסון שמניתי היא מאד ממשית ואפילו מיידית.

 

 הירוקים אומרים שהתחנה עלולה לפגוע בבריאות הציבור, כאילו שזו התחנה הראשונה שנבנית. יש אצלנו הרבה תחנות ואנו בכל זאת לא מתים כמו זבובים בגללן. הפגיעה מזערית, אם בכלל. מחסור בחשמל פוגע בבריאות הרבה, הרבה, יותר מאשר תחנות הכוח. והתחנה המודרנית המתוכננת תצוייד בטכנולוגיית הסינון החדישה ביותר, ותזהם הכי מעט מכולן. יתרה מזו - הקמת התחנה תאפשר לחברת החשמל להשבית לשיפוצים יחידות ישנות יותר, ולהתקין גם בהן ציוד סינון מודרני. המחסור ברזרבות הפקה אינו מאפשר זאת היום.

 

כל התקשורת התגייסה כאיש אחד לתעמולת החושך של השחורים. לדוגמא (שוב בלי קישור) "אלו שהצביעו בעד תחנת כח פחמית הם אנשי האתמול שקובעים את המחר" המשפט הדמאגוגי והשקרי הזה מופץ על ידי עיתונאי בעיתון גדול, בכותרת משנה. אנשי החושך (הירוקים) שרוצים להחזיר אותנו לתקופת הנרות והעששיות הם אנשי האתמול. העיתונות (והרדיו, והטלוויזיה) מגוייסת כולה לצד הלודיטים (אלה ההורסים את הקידמה).

קול שפוי בודד מצאתי במאמר בעיתון, ומהר חיפשדתי לראות את שם הכותב. (הייתי מצרף קישורית, אבל מעריב לא טרח להביא מאמר זה לרשת). היה זה דובר חברת החשמל.  שיהיה ברור: בניית תחנת כוח אינו אינטרס של חברת החשמל - בכירי חברת החשמל לא יתעשרו מזה, וגם אם לא יבנו את התחנה הם יקבלו את משכורותיהם השמנות וכל ההטבות, בלי הבדל. אספקת חשמל סדירה הוא אינטרס אישי של כל אחד מאיתנו, אי אספקת חשמל תשבש את חיינו בצורה חמורה ביותר.

העיתונות חסרת תקנה - במקום להרתם לטובת האזרחים ולהגן עליהם מפני החושך הנכפה עלינו הם מתגייסים לצד השחורים, המפיצים פטפוטי סרק.

 

הדיבורים על מקורות אנרגיה חליפיים אינם מעשיים. גם אם יבנו תחנות סולאריות ותחנות רוח, יקח 10 או 15 שנים עד שזה יקרה, ועדיין יצטרכו את התחנות הפחמיות כדי לספק חשמל כאשר השמש לא זורחת והרוח לא נושבת. האנרגיה החליפית אינה מחליפה את התחנות הפחמיות, במקרה הטוב היא יכולה להתווסף אליהן, וגם זה - לא מחר. אם לא נתחיל לבנות היום תחנה פחמית לא יהיה חשמל - חד וחלק. הטוענים אחרת לא יודעים מה הם מדברים.

 

על הציבור להיות מודע לסכנה, ולהזהר מהרומנטיקה של השחורים (הירוקים). סכנת המחסור בחשמל, על כל תוצאות הלואי החמורות, בריאותיות, זיהומיות וכלכליות שכרוכות בכך היא מאד ממשית.

יעקב

נכתב על ידי , 17/6/2008 18:03   בקטגוריות אנרגיה, סביבה, עיתונות ותקשורת  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-18/6/2008 16:20



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)