לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


6/2008

דמאגוגיה וחשמל.


הרבה דמאגוגיה הפיצו מתנגדי תחנת הכוח הפחמית שאושרה באשקלון, למשל:
"ממשלת ישראל מקריבה את חייהם ובריאותם של תושבי הדרום", אמר ל-ynet ראש עיריית אשקלון, רוני מהצרי,"
איזה שטויות. איזה שקרים. איזו הגזמה !
וכי אין תחנות כוח הפועלות כבר חמישים שנה, בחיפה, ת"א, חדרה, אשדוד ואשקלון ? איפה גדודי ההרוגים שהן גרמו ? תחנות כוח אכן מזהמות, אין צורך לספר לי, חייתי 20 שנים ליד רידינג, בתקופה שהיא שרפה מזוט. כל יום הייתי מנגב את שמשת האוטו שלי והסמרטוט יצא שחור מפיח. אין ספק שאויר הרים צח בשוויץ עדיף. אבל אנשים חיים, ולא מתים, בכל הערים האלה. דיבור כגון "מקריבה חייהם ובריאותם" אלו גוזמות מנופחות, יסלח לי כבוד ראש העיר.
 עוד אומר הציג האחראי על בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר איתמר גרוטו :"על בסיס מחקר ראשוני, ניתן להעריך כי הזיהום לו תגרום התחנה באשקלון יעלה את שיעור התחלואה במחלות דרכי הנשימה באזור בכ-10%"
זה כבר לא דמאגוגיה של פוליטיקאי, שכבר התרגלנו לא להתייחס אליה, זה ממש הטעיה של הציבור, על ידי איש מקצוע כביכול. איפה המחקר הנידון מר גרוטו ? חוששני שאיני מאמין לך. האם גם אתה שואף להיות ראש עיר? אם לא מדוע אתה מפחיד את הציבור ללא בסיס עובדתי ? איפה העובדות ? (מוגזם לדרוש דבר זה מכבוד ראש העיר).

איני אומר שזיהום אוויר אינו מטרד, ואינו בעיה, אני רק אומר שצריך לדייק ולתת אינפורמציה נכונה ולא להפחיד אותנו עם גוזמות ושקרים. הפגיעה בבריאות מן הסתם קיימת, אבל היא אינה יותר ממזערית, עובדה, אנשים חיים בתנאים כאלה כבר 50 שנה, והכל פחות או יותר תקין. לא נוכחנו בתמותה חורגת. למשל - זיהום האוויר אולי פוגע בבריאות פחות מאשר אכילת חטיפים ושתיית משקאות קלים. בכל זאת אנו אוכלים חטיפים, וצ'יפס, ובשר וכו' - כי אנו נהנים מזה, ולא מתרשמים מסיכוני הבריאות הקטנים שנובעים מכך.

צריך לציין שהתחנה החדשה תפלוט הרבה פחות מזהמים מהתחנות הישנות בזכות טכנולוגיות סינון חדשות.

גם המכוניות גורמות נזקים. הגופות במקרה זה גלויות לעין - 500 הרוגים בשנה מתאונות דרכים, וכ 10,000 פצועים ונכים. בכל זאת אנו ממשיכים לנסוע במכונית - כי אנו מפיקים תועלת ממנה ומוכנים לקחת את הסיכון. התועלת רבה מן הנזק, בהרבה.

כנ"ל עם החשמל. כנגד הסיכון הזעיר של זיהום האוויר צריך להעמיד את הסיכון הגדול והוודאי של ניתוק זרם החשמל. ניתוק זרם החשמל גורם לסיכונים כבדים מאד - כל החיים נעצרים - המקררים מושבתים, האוכל מתקלקל בבתים, בחנויות ובמסעדות, הרמזורים משותקים, כל המחשבים נכבים אצלנו ואצל נותני שרותים, התחבורה משותקת, המעליות דוממות, המזגנים כבים, גם החימום בחורף. והאורות כבים. ומצב זה אינו מהווה סיכון בריאותי ? ובנוסף לכל - גנרטורי חירום מופעלים בבתי חולים והרבה מוסדות - ואלה מזהמים את האוויר פי כמה מתחנות הכוח. בסוף נקבל גם זיהום אויר וגם שיתוק החיים.
אני בטוח שלא מר רוני מהצרי, ולא ד"ר גרוטו, ולא הארגונים הירוקים רוצים ניתוקי חשמל.
בכל זאת - אי בניית תחנת כוח פירושו ניתוקי חשמל, על כל הנזקים שזה גורם. הטענה כאילו אי הקמת התחנה תפתור את בעיות הזיהום היא לא נכונה.
מי שבריאות הציבור, ורווחתו יקרים לו מוטב לו לפתוח קמפיים מתוקשר נגד ניתוקי הזרם הצפויים, ונגד אזלת ידה של חברת החשמל, בדאגתה לאספקת זרם תקינה. גם אם התחנה שאושרה תבנה, ותכנס לפעולה כמתוכנן ב2015, ללא עיקובים נוספים,  עדיין החשש מניתוקי זרם עד אותו תאריך גדול מאד.
(על אפשרות לפתרונות אלטרנטיביים - בכתבה הבאה).
יעקב
נכתב על ידי , 20/6/2008 17:39   בקטגוריות אנרגיה, טירוף מערכות, סביבה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)