לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


6/2008

מקורות חשמל חליפיים


ארגוני הירוקים המתנגדים להקמת תחנת כוח פחמית חדשה באשקלון מדברים באופן כוללני ומעורפל על מקורות חשמל חליפיים. ננסה לבחון אם יש כאלה.
1. חשמל ממקורות מתחדשים - שמש ורוח. הטכנולוגיות האלה עדיין בשלב פיתוח, והמחיר של האנרגיה יקר. אבל הבעיה העיקרית היא שהם לא זמינים בכל שעות היממה. לכן אנו חייבית תחנה פחמית לגיבוי, שתספק חשמל בשעות הצורך. לכן - חשמל ממקורות מתחדשים אינו בא במקום מחנה פחמית אלא בנוסף לה. כאשר יהיה מספיק חשמל מתחדש זמין יקטן מספר השעות שבהן נפעיל את היחידות הפחמיות. אבל תמיד נצטרך אותן. לכן זה לא נימוק נגד התחנה הפחמית.
2. תכנית חסכון שתקטין את הביקושים. איש אינו יודע כמה אפשר להקטין את הביקושים. צריך להתאמץ להקטין את הביקושים. אם הביקושים יקטנו, נצמצם את הפעילות של היחידות הפחמיות. אבל לא צריך להסתכן בניתוקי זרם במקרה והביקוש בכל זאת עולה מעל ליכולת ההפקה הצפויה. צריך תכניות חסכון, אבל שוב- הן באות בנוסף לתחנה הפחמית, ולא במקומה.
3.תחנות על גז. ראשית - גז גם מזהם - פחות מאשר הפחם, אבל מזהם. שנית - אספקתו מוגבלת, כיום יש מספיק אבל בעוד 12-20 שנה זה עלול להגמר. שלישית: באספקת גז אנו תלויים בספק יחיד - מצריים. במקרה של ניתוק ייגרם אסון. מסיבות איסטרטגיות צריך לבנות יכולת הפקת חשמל ממקורות רבים ככל האפשר. צריך לבנות תחנות גז, ואכן חברת החשמל עושה זאת, אבל לא רק גז. צריך גם תחנות פחמיות.

ולבסוף הדמאגוגיה של "בכיה לדורות" - בניית תחנה פחמית אינה בכיה לדורות. אפשר בכל רגע לכבות אותה ולהפסיק לזהם את האוויר, אין בעיה. כאשר לא יהיה צורך בה יכבו אותה. חברת החשמל אינה שורפת פחם רק כדי להציק לירוקים - היא שורפת רק כאשר הביקוש לחשמל מחייב זאת.

ולבסוף ניגע בפיל שבחדר - התחממות כדור הארץ. זאת הסיבה להתנגדות החריפה לתחנה הפחמית. אנשים רבים מאמינים בעומק ליבם שאנו מחריבים את כדור הארץ, ולכן בנית תחנה פחמית היא חטא בל יכופר. מבלי להתייחס לתיאוריית ההתחממות  עצמה אומר רק זאת: בהעדר חשמל של חברת החשמל אנשים, מפעלים ומוסדות מפעילים גנרטורים פרטיים, אשר מזהמים הרבה יותר מהגנרטורים של חברת החשמל, מפני שהם אינם מצויידים באמצעי סינון. אי בניית תחנות כוח אינה עוזרת בכלום, היא רק מזיקה. החלופה לבניית תחנה פחמית אינה אוויר יותר נקי, אלא אוויר יותר מזוהם - מלבד כל הנזקים האחרים של הפסקות חשמל.

יעקב

נכתב על ידי , 21/6/2008 11:22   בקטגוריות אנרגיה, סביבה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)