לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2008

התמכרות לאוכל.


"ההתמכרות לנפט" הפך למטבע לשון נפוצה ביותר (כמעט כמו "חבל על הזמן"), תמיד בהקשר להיגמלות מההתמכרות. אפילו הנשיא בוש השתמש בה בנאומו לאומה ב 2006:

Here we have a serious problem: America is addicted to oil, which is often imported from unstable parts of the world
האם אנחנו המתכרנו לנפט ? כן. כמו שאנו מכורים לאוכל.
אנו אוכלים כדי לחיות. בלי אוכל אין חיים. להגיד שאנו התמכרנו לאוכל זאת שטות. "התמכרות" היא למשהו לא חיוני כמו אלקוהול, עישון או סמים, למשהו שמזיק לבריאותנו והורג אותנו, ואנו בכל זאת לא מצליחים להשתחרר ממנו, משהו לא הגיוני. אנו לא "התמכרנו" לאוכל. האוכל הוא פשוט חיוני, ללא אוכל מתים. (לא מדובר על אכילת יתר, יש גם דבר כזה).

דומה המצב עם הנפט. אנו לא "מכורים" לנפט, אנו זקוקים לנפט כמו שאנו זקוקים לאוכל. ליתר דיוק - אנו זקוקים לאנרגיה, לא לנפט במיוחד, אבל הנפט הוא המקור הזול והזמין ביותר לאנרגיה שיש, ללא נפט אין אנרגיה. אולי בעתיד יהיו מקורות אחרים, אבל בעבר, והיום, לא היו ואין.

במשך כל ההיסטוריה המין האנשוי היה תלוי בכוח השרירים, של האדם ושל בהמותיו, כדי להשיג מזון ולחיות - והחיים היו קשים, אכזריים, עניים וקצרים. המפנה חל עם המהפכה התעשייתית כאשר האנושות למדה לרתום ולנצל מקורות אנרגיה חדשים המצויים בטבע - תחילה פחם ואח"כ נפט. רמת החיים עלתה פלאים, המין האנושי, בניגוד לחיות, החל לחיות ברווחה.
אנו לא מכורים לנפט, אנו מכורים לרעיון של חיים קלים, נוחים, בריאים וארוכים. הנפט עוזר לנו להשיג זאת. וויתור על נפט - פירושו חזרה לימי העבר הרחוק בהיסטוריה שבו קיומנו תלוי בשרירנו, והוא תמיד עני וזמני. לא, אנו לא רוצים לחזור לימים ההם. הנפט הביא ברכה עצומה לאנושות, הדבקות בברכה זו אינה "התמכרות" - היא גם הגיונית וגם חיונית.

ומה עם מקורות אנרגיה חליפיים ?
המין האנושי אינו קופא על שמריו. המדע והטכנולוגיה מתפתחים. אנו מקווים, וסביר להניח, שימצאו מקורות אנרגיה חדשים. כשיהיו לנו כאלה נפסיק להשתמש בנפט. אנו לא משתמשים בנפט בגלל "התמכרות" אלא בגלל התועלת שבו. כאשר יהיו מקורות יותר זולים ויותר מועילים - אנו נשתמש בהם בשמחה, ונוותר על הנפט. היום עוד אין.
הדיבורים על "ההתמכרות" לנפט הם חלק ממסע שטיפת המוח ההיסטרי המנסה לפגוע בכל התפתחות, ולהחזיר אותנו לימים האפלים שלפני המהפכה התעשיתית.
(אם בוש התכוון שהבעיה היא שהנפט מופק בארצות עוינות, וצריך לכן להאיץ פיתוח מקורות נפט אמריקאיים, אז הוא צדק).
יעקב


נכתב על ידי , 12/7/2008 11:47   בקטגוריות אנרגיה, טירוף מערכות, נוסטלגיה, סביבה  
59 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של qodvrzfom ב-17/2/2013 10:24



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)