לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2008

סגפנות נפט.


ארה"ב מייבאת כיום כ 60% מהנפט שהיא צורכת.
 זה לא היה כך תמיד, פעם היא הייתה יצואנית נפט. אלא שהם החליטו בעבר להמנע מלחפש ולהפיק נפט בשטחים ענקיים שבשליטתם. מדובר על המדף היבשתי לאורך חופי ארה"ב באוקיאנוסים האטלנטי והשקט, במרחבים עצומים באלסקה (בהם יש רזרבות נפט מוכחות), ובשטחים עצומים של קרקע בבעלות הממשל הפדראלי, בשטח היבשתי של ארה"ב. האיסור הזה היה הגיוני בזמנו. מוטב היה לארה"ב לצרוך את הנפט הזול של הערבים ולשמור את העתודות שלה ליום סגריר. הם גם שאפו להמנע מהזיהומים שנגרמים לעיתים על ידי חיפוש והפקת נפט.
הזמנים השתנו. תפוקת השדות הישנים (בארה"ב ובארצות אחרות) יורדת אט, אט, הביקוש עולה ומחירי הנפט בשמיים. ארה"ב סובלת קשות מהמחיר האסטרונומי, ומדינות מפוקפקות (מדינות ערב, איראן, רוסיה, ונצואלה) גורפות רווחי עתק על חשבון הצרכן האמריקאי (והאירופי). כעת הזמן לעשות שימוש בעתודות הנפט של ארה"ב, שנשמרו ליום סגריר.
אלא שבינתיים נפל דבר. ההיסטריה החממיסטית השתלטה על ארה"ב (ואירופה). פתאום המילה נפט הפכה למילה גסה. בלחץ הירוקים והשפעתם על דעת הקהל מסרב הקונגרס של ארה"ב בתוקף לאפשר הפקת נפט חדש בארה"ב. הנשיא בוש נקט שלשום בצעד נכון. הוא ביטל את הצו הנשיאותי שאסר על פיתוח נפט בים. האיסור שהטיל הקונגרס עומד לפוג ב 30 בספטמבר. בוש העביר את ההכרעה, והטילה על הקונגרס. עד תאריך זה חייב הקונגרס להצביע מפורשות על החלטה המתירה או אוסרת הפקת נפט חדש. ההצבעה של כל סנאטור תירשם, והבוחרים ידרשו דין וחשבון.
מיותר לציין שמחירי הנפט הגבוהים פוגעים קשות בכלכלת ארה"ב (ושאר הארצות המיבאות נפט) ופוגעים ישירות בכל אזרח הממלא טנק דלק במכוניתו. הנסיון הזה של הירוקים (ותומכיהם בקונגרס) לבלום כל הפקה של נפט חדש (ושל חשמל חדש), יהיו התוצאות אשר יהיו, נמצא במסלול התנגשות וודאי עם הכיס והרווחה של כל אדם. נקווה שהקונגרס ישתחרר מההיסטריה החממיסטית, ויתיר הפקת נפט חדש, ובכך יביא להקלה במישור הכלכלי, לירידה במחירי הנפט, ולמניעת משבר כלכלי עמוק מאד.
יעקב
נכתב על ידי , 17/7/2008 00:30   בקטגוריות אנרגיה, כלכלה, רווחה  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שמעון דיסקין ב-19/7/2008 19:27



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)