לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2008

אנרגיה אלטרנטיבית - אצל אל גור יש, בהבל פה.


בנאום חדש קרא אל גור לארה"ב להפסיק לחלוטין את השימוש במקורות אנרגיה פולטי דו תחמוצת הפחמן (נפט, פחם וגז) ולעבור לאנרגיה ללא פחם עד שנת 2018. קראו את נאומו,(אנגלית) כולל הערות של הכתב הוותיק של ניו יורק טיימס, אנדי רווקין, חממיסט בעצמו, שבכל זאת מוצא שגיאות בנאום ומעיר על כך.

מהנדס כמו סטיב דן בסטה יכול להיות מודע לבעיות המעשיות שיש, ולמשמעות של המילים, שרצוי שיהיו קשורות כך או אחרת למציאות, ולכן יזהר במילותיו.
אל גור הוא מדינאי בעל חזון. מגבלות כאלה לא חלות עליו. הוא יכול לאמור מה שבא לו, בלי שום קשר למציאות. הדבר רק יוסיף לו נקודות אצל אוהדיו השוטים, המנותקים מהמציאות אך אוהבים מילים.
אין בהצעה של גור שום דבר ממשי, מעשי, לא במישור הפוליטי (הקונגרס סירב לאחרונה לחייב את תחנות הכוח להשתמש ב 10% מקורות לא פחמיים - גור רוצה 100% ׂ); לא במישור הטכני (אין, כאמור, מקורות אנגיה אלטרנטיביים, משרד האנרגיה של ארה"ב מעריך שבעוד עשר שנים, לא יותר מ 10% מהאנרגיה תהיה ממקורות לא פחמיים), ולא במישור הכלכלי (כמה זה יעלה, וכיצד זה ישפיע על הכלכלה).
מילותיו של אל גור הן סתם מילים חסרות כל ממש.
הרשו לי להסתכן בתחזית: פחם, נפט וגז יהוו את חלק הארי של מקורות האנרגיה שלנו (יותר מ 50% ), לא רק ב 2018, אלא גם ב 2028, 2038, 2048 ו 2058. (מעבר לזה לא מגיעה יכולת החיזוי שלי).
אבל מי אני שאתווכח עם אל גור ? הוא הרוויח מאות מליוני דולרים מפטפוטי הסרק שלו. הוא יודע מה טוב בשבילו.
יעקב.
תוספת: אפילו הושינגטון פוסט, עיתון של השמאל, האוהד את אל גור כותב שהיעדים שלו לא מעשיים:

Half the nation's electricity comes from coal plants, and most of them have expected operating lives beyond 10 years; replacing them would require massive capital investment and throw scores of big energy firms into turmoil. Moreover, solar and wind equipment manufacturers would be hard-pressed to supply enough wind turbines and solar panels to meet Gore's goals in a decade. Most major wind-turbine makers already have backlogs of more than a year for projects that will meet a relatively small portion of U.S. electricity needs.

נכתב על ידי , 20/7/2008 22:23   בקטגוריות אנרגיה, התחממות כדור הארץ  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של wrzrlj ב-17/2/2013 10:16



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)