קו ישר איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג. |
| 8/2008
במה עוסקים באקדמיה מחקר שהתפרסם מצא ש 36% מהפרופסורים באוניברסיטאות נשואים לבני זוג שהינם גם כן פרופסורים, ועוד 36% נשואים לבני זוג שעובדים באוניברסיטה בתפקידים אחרים.
המעניין הוא המכון שערך את המחקר: Stanford University's Michelle R. Clayman Institute for Gender Research : עוד מכון מכובד מאוד באוניסרסיטה מכובדת מאד שעוסק בכלום.
הנה ההערה comment שמתחת לידיעה זו:
Among academics married to academics, how many are married to persons
in similar fields? How many of those in the Humanities, for example,
have spouses in the Humanities? How many academics in the real sciences
have spouses similarly employed? Those in the second category are not
cause for concern, but consider a husband and wife who teach, say,
English literature and ethnic studies. Their combined income would
probably place them among the richest 10% percent. And for what? They
sit around with students and talk about Austen and courtship rituals in
South Philadelphia. What a fabulously genteel and priveledged existence
they have. What a racket! How much of our collective wealth gets poured
down that rathole? We could save a fortune by having all such useless
pursuits and degrees readily available online. Students, whenever they
are ready, could pay a small proctoring fee, take their tests, and get
their degrees. The rest of us would be spared the fleecing.
תרגום חלקי: נניח שיש זוג שאחד מהם מלמד ספרות אנגלית והאחר "לימודים אתניים". שניהם יחד כנראה מרוויחים באזור העשיריון העליון. עבור מה ? ישיבה עם סטודנטים ודיבור על אוסטן ומנהגי החיזור בדרום פילדלפיה.... כמה מהעושר הקולקטיבי שלנו נשפך בבור בלי תחתית זה?..."
הנה עוד "מחקר" שפרסמה "אקולוגית" מאוניברסיטת שפילד בבריטניה: "גברים פוליגמיים מאריכים חיים יותר". שימו לב גם לאגודה שבכינוס שלה הוקרא המחקר: Lummaa presented her findings last week at the International Society for Behavioral Ecology’s annual meeting
ריבוי מכונים, אגודות ו"מחקרים" על לא מאומה. זאת האקדמיה המודרנית. יעקב
תוספת: כמובן, האוניברסיטאות זכאיות לעסוק במה שהן רוצות, והסטודנטים זכאים ללמוד ולחקור ולקבל תארים בכל נושא שטותי שהם חפצים (על חשבונם). אבל כאשר ראשי המוסדות האקדמיים זועקים שתקציב ממשלתי של 5 מיליארד שקל להשכלה גבוהה אינו מספיק, ושההשכלה הגבוהה היא חשובה ביותר לעתיד המדינה - זכרו שחלק ניכר ממה שמלמדים וחוקרים באוניברסיטאות זה נושאים חסרי עניין וחשיבות, נושאים שטותיים כמו אלה שלעיל. יעקב
| |
| |