לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


9/2008

היגיע הזמן לקנות מניות


כך אומר סטיבן גולדברג, יועץ השקעות. (ואשינגטון פוסט, אנגלית).
"הזמן לקנות מניות הוא כאשר הדם זורם ברחובות" - אמר הברון נתן רוטשילד בתחילת המאה ה 19. הפאניקה כעת בין המשקיעים היא טוטאלית, כל מי שנבהל מכר, לא צפויים גלי מכירות גדולים נוספים.
האנליסט סטיב לאוטולד, עוקב (עם צוותו) אחרי מאות אינדיקטורים כלכליים. הוא בודק בעיקר תחושות של משקיעים, על פי פעילותם בשוק. הוא טוען שעכשיו המשקיעים בשיא הפחד. יש לו רקורד מרשים בניבוי שינויי מגמות בשוק. המודלים שלו זועקים: "קנה".
האם יש סיבה לפחד ולדאגה? יש גם יש. בנקים נופלים ימין ושמאל, ערך הנדל"ן בירידה. אבל תזכרו, שוק המניות צופה אל העתיד. שוק המניות מתחיל להתאושש לפחות 6 חודשים לפני הפעילות הכלכלית. כלומר לפני שההתאוששות בפעילות כלכלית משתקפת בסטטיסטיקות.
מדד( S&P (standard & poor - מדד 500 מניות בוול סטריט, נפל 26% מאז שיאו לפני כשנה. בכל המשברים שהיו מאז 1945 הוא לא נפל יותר מ 32%, ואח"כ, בשנה הראשונה אחרי המשבר עלה ב 38%.
סטיב לאוטולד אומר: "כאשר תחשת הבטן שלך אומרת תמכור, תמכור מהר, תרגע ואל תעשה זאת".
סאם סטוול, מחברת S&P מעריך שהשוק יעלה 8% עד סוף השנה.

עד כאן לשון המאמר. הנה פרשנותי הבלתי מקצועית, המבוססת על שום דבר:
הכלכלה האמריקאית צמחה ב 3.3% ברבעון השני של השנה. האבטלה היא רק 6%. ארה"ב אינה נמצאת במשבר כלכלי גדול, למרות שיש הפסדים גדולים גם בתעשיית הרכב וחברות התעופה, לא רק בבנקים ונדל"ן; שוק הנדל"ן ירד ב 20-25% - אבל הבתים לא נשרפו, הם קיימים. הבתים שמגבים את ניירות הערך הכושלים, הנגזרים ממשכנתאות. המשבר הוא במידה מסויימת מלאכותי, משבר שנובע מכללי רישום ודיווח. גם אם תהיה האטה, והפסדים ממשיים של 20-25% זה לא סוף העולם.
קנו. לאט, לאט, ובזהירות, אבל, קנו.
יעקב

עדכון: בנק הפועלים ובנק לאומי ממליצים לא לקנות מניות. גם סבר פלוצקר, אשר שוחח עם ברוקר בארץ, ועם מיליארדר אמריקאי פסימי. הירידות עלולות להמשך לפחות עד אפריל 2009. ראו הוזהרתם, התחזית האופטימים של פרשנים אחדים שאני אימצתי מול התחזית הפסימית של גורמים כבדי משקל. נחיה ונראה.
יעקב
נכתב על ידי , 20/9/2008 11:01   בקטגוריות כלכלה, עסקים  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-25/9/2008 00:21



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)