|
קטעים בקטגוריה: .
לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .
ביי, ביי לגז המצרי
אנו כבר כתבנו בבלג זה, ב 5.2.2011:
"לא ברור איזה משטר יקום במצריים, אבל כבר עכשיו ברור שאנו יכולים לאמור ביי, ביי לגז המצרי."
"ממשלת מצרים הודיעה היום (א') לספקית הגז EMGשהיא מבטלת חד צדדית את הסכם מכירת הגז לישראל"
זה הפרי הראשון של "האביב הערבי". יש עוד "פירות" בדרך...
אנו אמרנו כבר ביי, ביי יפה, לפני 14 חודש. מי שחתם על הסכם הגז עם מצריים ב 2005 (אריאל שרון) שם כספו ותקוותו על קרן הצבי. לא שהיתה שגיאה לקנות את הגז המצרי כול עוד מכרו לנו, ולא ניתן היה לדעת כמה זמן הם יעמדו בהבטחות וימכרו לנו. אז נהנינו מהגז שנתיים (2008-2010). גם משהו.
השאלה היא מי מימן את פיתוח שדה הגז והנחת הצינור, כלומר מי נתן ערבות לבנקים שמימנו. אני חושש שחברת החשמל (כלומר מדינת ישראל) ועכשיו - גם לא יהיה גז וגם נצטרך לשלם לבנקים, כי מחתימת ערבות לבנקים אי אפשר לברוח.
בכול אופן - השגיאה הגדולה הייתה אי הבטחה של מקורות חשמל אלטרנטיביים, כלומר - אי בניית תחנת הכוח הפחמית באשקלון.
אז הקיץ צפויות הפסקות חשמל, וגם זיהום מוגבר מהפעלת גנרטורים ותחנות כוח ישנות במזוט.
אירגוני הסביבה וכול הפוליטיקאים הפופוליסטית שנסחפים אחריהם, כמו שר הפסטורליה ארדן, בישלו לנו דייסה יפה מאד...
יעקב
| |
שטות החודש: תשקיעו באפריקה
את זה מיעץ ראש ההמועצה הלאומית לכלכלה שליד משרד ראש הממלשה, יוג'ין קנדל.
"ישראל תוצף בזרם פליטים אם לא נשקיע בפתרון משבר האנרגיה באפריקה".
כאילו המשבר באפריקה הוא משבר אנרגיה... אפריקה היא במשבר תמידי וסופני, מאז שהמעצמות הקולוניאליות עזבו אותה. היא תהיה כזאת לעולם (עד כמה שאנו יכולים להתנבא). אין שום דבר שישראל (או כול אחד אחר) יכולה לעשות בנידון. הפליטים זורמים לכול מדינות העולם, בייחוד אירופה, לא רק ישראל. הם ימשיכו לזרום. לא ניתן לעשות כלום בנידון מלבד גדר גבול טובה. הרעיון להשקיע באפריקה כדי למנוע הגירה משם הוא בלתי שפוי לחלוטין.
הפרופסור יוג'ין קנדל מדבר דברים הזויים.
וזו לא פעם ראשונה. הבייבי שלו או האידאה פיקסה, זה "תחליפי נפט". למשל - המאמר הזה, בירחון "תכלת" בן 4000 מילה בו מנסה יוג'ין קנדל להסביר לנו שנפט זה רע, (כי זה מממן את הערבים) ולכן כדאי לנו לחפש תחליפים לנפט. כאילו שהסיבה שכולם משתמשים הנפט היא שהם לא מבינם שנפט זה רע בלי הסבריו המלומדים והארוכים של קנדל. אז קנדל שיכנע את ביבי שאנו צריכים להיות אור לגויים (אור תחליפי), והם העבירו החלטה מטופשת בממשלה שהממשלה תשקיע 1.5 מיליארד שקל (מאיפה?), ב 10 שנים, כדי "לעודד" מחקר של תחליפי נפט כי מציון יצאו תחליפים ורק המוח היהודי מסוגל להושיע את הגויים מהתלות בנפט. כאילו שהדבר זקוק לעידוד של קנדל, ובלי עצותיו, המדענים הגאוניים שלנו לא יבינו מדוע רצוי לחפש תחליפים.
לא חסרים דברי שטות שנאמרים על ידי בכירים בארץ, אבל קנדל רמה בפני עצמה.
קרנו של ביבי ירדה מאד בעיני. לא שאין לו חסרונות, אבל בתור טיפש לא החזקתי אותו. עכשיו - כמו שאומרים - תגיד לי מי חבריך ואגיד לך מי אתה. אני הייתי מתבייש שאנשים יחשבו שקנדל חבר שלי. אני מתבייש שהוא ראש המועצה הכלכלית המיעצת של המדינה.
יעקב.
| |
הוולטסואגן. המכונית החשמלית החדשה, ה וולט Volt של GM (ג'נרל מוטורס) זכתה, סוף סוף, לשם שאני חושב שידבק בה: הוולטסוואגן. הפולקסוואגן (להבדיל) הייתה המכונית הקטנה, העממית והמוצלחת של גרמניה . הרעיון של "מכונית לכול פועל" - לא ברור מי הגה אותו, והוא היה פופולרי עוד קודם, אבל הסוציאליסט היטלר אימץ אותו בשתי ידיים (לפני ששמעון פרס עשה זאת) והורה לתעשיית הרכב הגרמנית לבנות את המכונית הזו, ולמכור אותה במחיר עממי. השם "פולקסואגן" - בגרמנית - פירושו כמובן "מכונית עממית" או מכונית של העם - במובן העם הפשוט.
הוולטסוואגן - מכונית הוולט של GM היא ההיפך הגמור מהפולקסוואגן, היא צעצוע של עשירים. (השם הוא סגי-נהור) מחירה הרשמי 41,000 דולר, הוא מחיר גבוה מאד. הדגם הזהה בגודל, עם מנוע בנזין, שבי קרוז, נמכר ב 17,000 דולר. ברור כשמש שאת הוולט יקנו לא הפועלים, שידם לא משגת, אלא עשירים ובני עשירים שקונים אותה כסמל ססטוס - כדי להראות שהם "ירוקים" ואופנתייים, ו IN , או בעברית פשוטה: כדי להשוויץ. ברור גם שהם לא קונים אותה כדי לנסוע בה. בשביל זה יש לאנשים כמותם ג'יפ הגון ונוח (באנגלית SUV ). הוולט תהיה מכונית שלישית או רביעית לאוכלוסייה זו. החברה האלה יקבלו סובסידיה של 7500 דולר לכול מכונית, מהממשלה. שוב, כדרכה, הממשלה עוסקת בתשלומי העברה, העברת כסף מאזרח א' לאזרח ב'. הפעם ההעברה היא מכול האנשים (כולל גב' כהן הזקנה מחדרה) לעשירים שחשקה נפשם להשוויץ בוולט. לא רק המחיר של המכונית עצמה מסובסד אלא כול תהליך הפיתוח והייצור שלה - ממומן במאות מיליוני דולארים של כספי סיוע ממשלתי. חברת ג'נרל מוטורס, GM - עברה בשנה שעברה לשליטה של הממשלה ולמעשה - הממשלה האמריקאית, אחרי שהשקיעה עשרות מיליארדי דולר, העבירה את השליטה לאיגודים המקצועיים. אבל, אפילו במחיר הגבוה שנקבע, GM לא תוכל להרוויח, וההפסדים של הוולט ימשיכו להיות מועברים לציבור. כול זה בשם המטרה הקדושה של "הפחתת הפליטות". וגם כאן יש ספקות: כאשר החשמל שהוולט צורכת מסופק על ידי תחנות כוח פחמיות (ואין אחרות), ספק אם היא חוסכת פליטת. העולם השתגע. יעקב
| |
קדח מותק, קדח כך אומרת שרה פיילין במאמר חדש ב NRO. היא כמובן מתכוונת לקידוחי נפט וגז. וההגיון שלה מוצק מאד. ארה"ב צורכת 19.5 מיליון חביות נפט ליום (מתוכם כ 13.5 עבור דלק לתחבורה, והשאר בתעשייה הפטרוכימית, דשנים ופלסטיק). מהכמות הזאת - כמעט 5 מיליון היא מייצרת בעצמה (בארה"ב) והשאר מייבאת. יש בארה"ב מאגרי נפט רבים שחל איסור על ניצולם בגלל שיקולים "ירוקים" כביכול שהם למעשה שיקולים אידיאולוגיים. יש שטחים נרחבים בשליטת ממשלת ארה"ב בהם חיפושי נפט אסורים לחלוטין. למשל - ממשל בוש מכר במכרז 70 זכיונות לחיפושי נפט במדינת יוטה, על אדמות פדראליות, זכיונות אלה בוטלו על ידי ממשל אובמה מסיבות "ירוקות" כביכול - למעשה סיבות אידיאולוגיות. גבי פיילין אומרת בהגיון של ברזל: מה שלא ייעשה - ארה"ב תשתמש עוד עשרות שנים בנפט. הברירה אינה בין עולם אוטופי ירוק בו חדלו להשתשמש בנפט לבין עולם "שחור" בו משתמשים בנפט (ובגז טבעי). הצגת דברים ברוח זו היא דמאגוגיה. הברירה היא בין שימוש בנפט המופק בארה"ב, על ידי עובדים אמריקאיים או בנפט המופק בחו"ל (במדינות ערב או בוונצואלה של צ'אבס), כשהאמריקאים מעבירים לשליטים אלה סכומי עתק עבר הנפט. אם אובמה רוצה ל"המריץ" את כלכלת ארה"ב אין תימרוץ טוב מאשר מכירת זכיונות קידוח לנפט. הדבר ייצור מקומות עבודה ועושר בארה"ב, ללא עלות לממשלה ולמשלם המיסים. אין שום הגיון במניעת קידוחי נפט בארה"ב, והמשך התלות המוגברת בנפט מיובא חוץ משנאה עיוורת, אידיאולוגית לנפט (ולגז). יעקב
| |
מיסוי ירוק הוא מיסוי שחור. ירוק זה התירוץ החדש, האופתי, למעשים ישנים כשנות ההיסטוריה: הנסיון של השליט הטפיל לקחת כמה שיותר כסף מהאזרח היצרן. עכשיו מטילים מס חדש (או מעלים מיסים) על המכוניות בתירוץ ירוק, כלומר "כדי לעודד חסכון בדלק ובפליטת מזהמים". אמרו שיעלו את המיסים על מכוניות "מזהמות" ויורידו על מכוניות "ירוקות". אלא שכמובן - אין כזה דבר "מכונית ירוקה", אז מעלים את המיסים על כל המכוניות. בשביל המיסים, לא בשביל הירוק.
"תקנות המסוי הירוק צפויות להיכנס לתוקף ב-2 באוגוסט - ומחירן של מכוניות רבות עתיד לעלות. ברשות המסים מעריכים כי בעקבות זאת מחיריהן של 45% מהמכוניות הנמכרות בישראל צפויים להתייקר. מחיר מרבית המכוניות שמחירן 150 אלף שקל ויותר יתייקר בהיקף גדול יותר ככל שעלות המקורית של המכונית גבוהה יותר." מעלים את המיסים (והמחירים) של מרבית המכוניות, של הגדולות מעלים בעשרות אלפי שקלים. יש גם הורדות - אלא שאלה רק למראית עין. מכונית קטנה שעולה 97,000 ש"ח מחירה יורד ב 500 ש"ח אולי... (תבינו: אין מכוניות ירוקות ומכוניות שחורות, יש רק מכוניות קטנות ומכוניות גדולות, נוחות יותר). אותו דבר בארה"ב - ירוק הוא התירוץ התורן להעלאות מיסים. יעקב
| |
כלכלה ירוקה - כמה זה עולה באמת. על אשליות ופרסומי כזב בדבר השפע שהכלכלה הירוקה תביא עלינו כתבנו כאן. בספרד נעשה מחקר בנושא כמה עלתה עד עכשיו הכלכלה הירוקה. לא תחזיות לגבי מה יהיה, אלא איסוף נתונים לגבי מה שהיה. קיראו פרטים בבלוג הירוק. שורה תחתונה: על כל מקום עבודה ירוק שנוצר, נהרסים 2.2 מקומות עבודה ישנים. עדכון: הנה דבריו של הנשיא אובמה התומך בכלכלה ירוקה: "אנרגיה המתחדשת עשויה ליצור מיליוני מקומות עבודה חדשים ותעשיות חדשות רבות". אכן, ללא ספק! אבל על חשבון עשרות מיליונים של מקומות עבודה ישנים שיעלמו, ותעשיות ישנות רבות שתיסגרנה. אז... שלא יעבדו עליכם! יעקב
| |
| |