לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

קלינטון והפמיניזם


הניו יורק טיימס (ושאר עיתוני אמריקה) מלאים בקינות איכה נפלה האישה הראשונה שהייתה מועמדת לנשיאת ארה"ב. למה מצליחות נשים ב 70 מדינות להיות ראש מדינה (מרקל, טאצ'ר, גולדה מאיר, אינדירה גנדי) ורק בארה"ב לא מצליחה אישה להגיע לנשיאות? מאמר אחר מדבר על "תקרת הזכוכית" שנשים לא מצליחות לשבור, ועל הייאוש והגורל המר של הנשים נוכח ההגמוניה של הגברים.

 

אז - א. מדוע צריכים הבוחרים להסתכל בכלל על המין כגורם בבחירת נשיא? מה משנה בכלל המין של המועמד? מדוע "מגיע" לנשים להיות נשיא? האם איבר המין שלהם תורם לניהול טוב של המדינה? מדוע בכלל עלה לדיון הסוגיה הזו (אישה או לא אישה)? עושה רושם שהפימיניסטיות טוענות "יש לנו פות, מגיע לנו". 

 

וב. אם נשים רוצות נשיאה שיביאו מועמדת נורמלית. במקום זה הביאו זקנה, שקרנית, מושחתת, רובוטית, מזויפת וטיפשה. אם זו המועמדת הטובה ביותר שהנשים הצליחו להעמיד - שישבו בשקט ויתחבאו מתחת לשולחן.

 

כולם מנתחים לעומק את הסיבות החברתיות-דמוגרפיות-כלכליות-תרבותיות שהביא לבחירת טראמפ. הם מחפשים את ההסבר מתחת לפנס... התשובה הרבה, אבל הרבה, יותר פשוטה: טראמפ נבחר מפני שהיה המועמד הטוב יותר מבין שני המועמדים הגרועים שהתמודדו. הילרי קלינטון היא בלתי נסבלת לחלוטין. 

 

לא שיש לי משהו נגד נשים... כמה מהחברים הכי טובים שלי הן נשים... אבל המכשפה הזאת? ברוך שפטרנו.

 

יעקב

נכתב על ידי , 11/11/2016 13:27   בקטגוריות דמוקרטיה, מחאה, ממשל ארה"ב, פמינזם  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מדינת הסעד והירידה בשיעור הנישואין


בארה"ב (וכנראה בארצות רבות אחרות) נרשמה ירידה גדולה בשיעור הנישואין, כלומר בשיעור הקמת המשפחות. בשנת 1960, רק 1 מכול עשר מבוגרים (מעל גיל 25) מעולם לא התחתן. בשנת 2012 השיעור היה אחד מכול חמש.

 

סוציולוגים שוברים את הראש בנסיון להסביר את התופעה. כרגיל יש הרבה סיבות, ביניהן - מתירנות, פמיניזם, נישואין חד מיניים ועוד. אבל, נראה שהסיבה המרכזית היא אחרת: תרבות הקיצבאות - ההרגל לחיות מקצבאות ממשלתיות. אמהות חד-הוריות מקבלות תמיכה נדיבה של קיצבאות. אז קורות כמה תופעות. ישנה התופעה של בחורות צעירות מבתים עניים שמעדיפות ללדת ילד בגיל צעיר מאד, ואז הן מקבלות דירה וקיצבאות מהממשלה, ויוצאות בצורה כזו לחיים עצמאיים - הן בורחות מבית עני ולעיתים הרוס ופוגעני של ההורים.

תופעה אחרת היא - זוגות שחיים יחד, אך מעדיפים לא להינשא רשמית כדי שיוכלו ליהנות מקצבאות של חד-הוריות, קיצבאות ההולכות לאיבוד במקרה של נישואין.

 

גורם נוסף הוא, כאמור, הפמיניזם - או במילים אחרות: המלחמה החברתית נגד הגברים. יש אפליה נגד גברים במקומות רבים: מוסדות חינוך (כמעט כול המורים הן מורות), בחוקים הסוציאליים וחוקי הנישואין והגרושין. הגברים פשוט "שובתים", ומסרבים לקחת על עצמם התחייבויות. יש אפילו ספר על התופעה.

 

יעקב

נכתב על ידי , 15/10/2014 01:43   בקטגוריות סוציאליזם, פמינזם  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-20/10/2014 09:13
 



אהבה ומין רק לפי אישור מגבוה, בטופס עם 3 עותקים.


ה"ליברלים" (אנשי השמאל בארה"ב) חושבים, כמו אחיהם בכול העולם, שהכול בחיים צריך להיות מוסדר, ונשלט ומכוון על ידי החוק. כבר אי אפשר (ולא צריך) לעשות שום דבר מבלי לקבל רישיון או היתר מוקדם מהרשויות. כמה שיותר חוקים - יותר טוב.


 


השטות האחרונה היא החוק החדש שהתקבל בקליפורניה


Under the California law, signed by Gov. Jerry Brown on Sunday night, colleges must require “affirmative, conscious and voluntary agreement to engage in sexual activity,”




החוק נחקק נוכח הטענות שיש יותר מדי פעילות מינית באוניברסיטאות (הממשלתיות) בקליפורניה (וכול ארה"ב), והרבה טענות שזה לא תמיד היה "בהסכמה". החוקים הרגילים נגד מקרי אונס כבר לא מספיקים, לדעתם.


 


מעכשיו דורש החוק ששלטונות האוניברסיטה יוודאו שיש הסכמה מפורשת ומודעת של הצדדים לכול פעילות כזו. איך עושים זאת לא ברור, אבל, אל דאגה, הם ימצאו דרך. מעכשיו כול בחור ובחורה יצטרכו להביא את בן זוגם אל משרדי הדיקאן, ולהחתימם על טופס, בשלושה עותקים, מאושר על ידי פקידי האוניברסיטה, על הסכמה מלאה, מפוקחת ומודעת. רק אחרי זה מותר להתחיל עם בחורה.


 


מעכשיו, כאשר אתה רואה בחורה מושכת במועדון באוניברסיטה, משפט הפתיחה (pick up line) הוא "את מוכנה לבוא למשרד הדיקן לחתום על טופס?"


 


יעקב

 

תוספת: יש גם הצעה, שכדי להסיר ספקות, הדיקן יפרסם באתר מיוחד את שמות כול הזוגות שחתמו על טפסים.

נכתב על ידי , 30/9/2014 16:24   בקטגוריות במה, זכויות האדם, חוק, מדיניות ארה"ב, פמינזם, קירקס, שמאל  
35 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילונה ב-9/10/2014 19:12
 



להבין נשים


קשה להבין נשים. (הכיתובית: אני רוצה אותם גדולים מספיק כדי שאוכל להגיד לגברים להפסיק להסתכל עליהם).



נכתב על ידי , 7/4/2010 09:34   בקטגוריות פמינזם  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבי ב-12/4/2010 17:23
 



טד קנדי ז"ל


טד קנדי, האח הצעיר של ג'ון קנדי, מת בגיל 77 ממחלה. הוא היה 47 שנים סנאטור, מנהיג המחנה הליבראלי (השמאלני) בארה"ב. היה גם שיכור, רודף שמלות ותענוגות, ועוד כהנה וכהנה. אפשר לקרוא על כך בפרופיל ארוך, בן 17 עמודים, שכתב עליו העיתונאי הליברלי מייקל קלי, ב 1990. (וגם בבלוג שלי באנגלית).
הנה משפט יפה שמשך את עיני:
God created our elected officials to drink and screw around. Arrogance, too, is common. So is sexual recklessness; power dements as well as corrupts. But Kennedy’s behavior stands out
תרגום:" אלוהים יצר את הפוליטיקאים הנבחרים כדי לשתות ולזיין. יהירות גם כן נפוצה, וגם חוסר אחריות מינית. הכוח לא רק משחית, הוא גם פוגע בשפיות. בכל זאת ההתנהגות של קנדי יוצאת דופן."

אצלנו, הפוליטיקאים לא כל כך שותים, ובאשר לזיונים - הם בעיקר מזיינים את השכל. אבל בחוסר השפיות הם דומים לאמריקאים.
מי שמתעניין בקנדי ובהיסטוריה ובפוליטיקה של ארה"ב יכול לקרוא את המאמר הארוך באנגלית.

תוספת: למען האמת - קנדי היה הרבה יותר משתיין והולל. רוב הזמן הוא היה סנאטור רב השפעה, אולי בעל ההשפעה הגדולה ביותר בדורו, והוא חתום על מאות חוקים חשובים שהוא הגה והעביר בסנאט, ביניהם גם חוקים חיוביים - כמו ביטול הרגולציה של מחירי הטיסות וההובלות בארה"ב.

תוספת 2: כה אמר אובמה על טד קנדי:
"העולם יזכור את אדוארד כיורש למורשת עשירה, כנציגם של אלה שאין להם כלום, הנשמה של המפלגה הדמוקרטית והאריה של הסנאט האמריקני. אדם שהיה שותף לכמעט 1,000 חוקים וכתב כמעט 300 מהם בעצמו".

תקראו את המאמר באנגלית שבקישור כדי להבין יותר טוב את ה"נשמה של המפלגה הדמוקרטית" - צריך גם לזכור את תקרית צ'אפקידיק המפורסמת מ 1969 : טד קנדי נהג בלילה, אחרי מסיבה, לבד עם בחורה צעירה באוטו, סטה ממסלולו לדרך עפר צדדית, והאוטו שלו נפל מעל לגשר לתוך נהר. קנדי נחלץ, אך הבחורה טבעה למוות. הוא לא הזעיק עזרה ולא הודיע על התאונה במשך 10 שעות, עד שהתאונה דווחה על ידי מישהו אחר. קנדי הופיע עם עורך דין, אליו התקשר לפני שהתקשר למשטרה או לעזרה ראשונה. משום מה - הוא לא הואשם בכלום (הפקרת פצוע? אי הודעה על תאונה?) - כי הוא קנדי, ואם יש לך כסף ומוניטין כמו לקנדי, אתה די מחוסן מפני החוק באמריקה.
"האריה של הסנאט האמריקאי", 47 שנה סנטור.
יעקב

נכתב על ידי , 29/8/2009 16:02   בקטגוריות היסטוריה, פוליטיקה בארה"ב, פמינזם  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)