לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אולימפיאדת אתונה 2004 - מהזווית האישית שלנו. ברוכים הבאים לבלוג רב-הכותבים, שייתן לכם מידע, דיעות, תמונות, ניתוחים והערות עוקצניות על ענפי הספורט השונים באולימפיאדה. וכן, אנחנו עושים את זה מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

אגדות אולימפיות - פלורנס גריפית' ג'וינר


 

האולימפיאדה הראשונה שאני זוכרת, היא זו של 1988, סיאול. לפני כן הייתי צעירה מדי ולא התעניינתי בספורט, ככל הנראה. בכל אופן, ב-88' היה רק ערוץ 1, ובימי הקיץ החמים לא היה הרבה מה לראות חוץ מערוץ 1 ואורי לוי מקשקש שטויות בשידור. כבר אז חשבתי שהוא דביל.

 

אבל אפילו לוי לא הצליח להרוס את האגדה המופלאה, של אתלטית מופלאה עוד יותר, שבעיני היתה הכוכבת האולטימטיבית של האולימפיאדה הזו - פלורנס גריפית' ג'וינר (Florence Griffith Joyner), הידועה גם בשם "פלו-ג'ו". And boy, did she flow.

 

רבים זוכרים אותה דווקא בשל סממנים חיצוניים שקשה לפספס - שיער ארוך ומתנפנף, תלבושות ריצה צעקניות עם רגל אחת בלבד, וכמובן - ציפורניים באורך שאי אפשר להתעלם ממנו, צבועות בשלל צבעי הקשת והדגל האמריקאי.

 

מה שפלו-ג'ו השיגה נחשב לסנסציה באותם ימים. היא שברה שיא אחרי שיא בריצות ה-100 וה-200 מטר, וקבעה סטנדרטים חדשים לגמרי באתלטיקת הנשים. השיאים שלה עדיין לא נשברו, ולא ברור מתי, אם בכלל, מישהי תגיע לרמות האלה.

 

ב-1984, בלוס אנג'לס, היא השיגה מדליית כסף בריצת ה-200 מטר. במוקדמות בסיאול היא שברה את שיא העולם ב-100 מטר 3 פעמים, וקבעה שיא אמריקאי ב-200 מטר. את שיא העולם ב-100 מטר, שעדיין עומד, היא קבעה ברבע הגמר - 10.49 שניות. את השיא ב-200 מטר, קבעה בקלאסה, בגמר - 21.34 שניות. פלו-ג'ו זכתה גם במדליית זהב ב-400 מטר שליחים, ובכסף ב-400X4 שליחים.

 

אחרי סיאול, היא לא חזרה לזירה. ב-1995 היא נבחרה להיכל התהילה של ארה"ב בתחום האתלטיקה.

 

וכמו כל האגדות, פלורנס גריפית' ג'וינר מתה צעירה. ב-1998, כשהיא בת 39 בלבד, היא נפטרה מהתקף לב.

 

הרבה דברים אמרו עליה. קראו לה "האישה המהירה ביותר בעולם", התעלפו מהציפורניים שלה, ועדיין מעלים חשדות שאולי השיאים שלה היו קצת טובים מדי מכדי להיות אמיתיים. בשבילי, היא הגיבורה האולימפית האמיתית, כוכבת-על, ספורטאית בחסד עליון ועם אישיות שאי אפשר לשכוח. אני מתארת לעצמי, שאי שם למעלה, היא עדיין רצה.

 


 



נכתב על ידי , 31/7/2004 21:51   בקטגוריות אגדות אולימפיות  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אגדות אולימפיות - אמיל זטופק


 

אני רוצה לספר לכם הפעם על אצן מדהים, מגדולי האתלטים בכל הזמנים בלי ספק. זהו אמיל  זטופק, שכונה "הקטר הצ'כי".

זטופק היה אצן של ריצות ארוכות. הוא היה הראשון שירד מתחת ל-29 דקות בריצה ל-10,000 מ'.

 

הישגו הגדול ביותר היה הזכייה בשלוש מדליות זהב באולימפיאדת הלסינקי ב-1956 בענף הריצה. הוא רץ באותה אולימפיאדה למרחק 5000 מ', 10000 מ' ואת ריצת המרתון, שאותה ביצע אז בפעם הראשונה בחייו. בכל אחת מהריצות הוא גם קבע שיא אולימפי חדש.

 

בשעת הריצה היה זטופק מעוות את פניו, מתנשף ומתאמץ קשות וזה גם הפך להיות סמלו המסחרי וזיכה אותו בכינוי המפורסם "הקטר הצ'כי".

 

זטופק זכה לאהדה רבה בארצו. הוא היה בעל השפעה רבה במפלגה הקומוניסטית הצ'כית ותמך במלוא כוחו והשפעתו "באביב של פראג" - המרד המפורסם של צ'כיה ובראשו דובצ'ק, שהתרחש ב-1968, מרד שנכשל בסופו של דבר. הסובייטים נגדם התנהל המרד הרחיקו אותו מעמדות השפעה והוא אולץ לעבוד במכרה אורניום כאקט של עונש והשפלה.

 

אמיל זטופק ייזכר כאחד מהרצים הטובים בעולם וכאדם שתמיד ידע לעודד את יריביו.

 

נכתב על ידי טליק

 


 



הקטר הצ'כי בפעולה

נכתב על ידי , 19/7/2004 20:59   בקטגוריות אגדות אולימפיות  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כינוי: 

בת: 20




11,171
הבלוג משוייך לקטגוריות: ספורט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאשת לפידות (רק האחת) אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אשת לפידות (רק האחת) ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)