לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2007

עתידו של כדור הארץ במערכת הקפיטליסטית הנוכחית


התחממות כדור הארץ ועתיד המין האנושי
בפברואר 2007 פירסם ה-IPCC (הגוף הבין ממשלתי בו משתתפים 2,500 מדענים מ-30 מדינות) דו"ח המסכם את המחקרים של מאות מדענים בנושא שינוי האקלים. הדו"ח מצביע על פעילות בני אדם כגורם העיקרי בפליטת גזי החממה, בעיקר CO2, כאחראי להתחממות הנוכחית של כדור הארץ. לפי הדו"ח, התוצאה הסבירה ביותר של המשך הפליטות היא עליית המפרטורה ב-3 מעלות עד סוף המאה, אם כי אין לשלול את האפשרות שהעלייה תגיע ל-4.5 עד 5 מעלות. הדו"ח הועבר תחילה, כפי שנהוג לגבי דו"חות מדעיים, לשיפוטם של מספר רפרנטים-מדענים ידועי שם והערותיהם הובאו בחשבון בניסוח הדו"ח. אח"כ זה הוגש לנציגי הממשלות וכאן זה עבר את הבישול הסופי...

ואיך הגיבו חברות הנפט למסקנות דו"ח ה-IPCC? הגרדיאן מדווח: "מעטפות המכילות 10,000$ הוצעו על ידי עמותה של אֶקסון-מובּיל [חברת הנפט הגדולה בארה"ב] למדענים שונים על מנת שיכתבו מאמרים הסותרים את מסקנות המומחים של ה-IPCC בנושא שינוי האקלים" (2.2.07). על כך העיר איש גרינפיס: "שליחי הבית הלבן נמצאים בשלבים האחרונים של מסעם להכחשת השינוי באקלים. הם הפסידו בדיון המדעי; הם הפסידו בדיון המוסרי על הצורך בפעולה; כל מה שנותר להם הוא מזוודה עם דולרים".

והלאה (מתוך "ניו סיינטיסט" 7.12.06) - "ארגון מורי המדע בארה"ב סרב לקבל כמתנה 50,000 עותקים של ה-DVD 'אמת מטרידה' של אל גור" (שהוא סרט חובה בבתי ספר בנורבגיה ושבדיה, ומופץ בזמן האחרון גם בבתי ספר באנגליה). ומדוע? מתברר שהארגון קיבל מיליוני דולרים מחברות הנפט, ביניהן אֶקסון-מובּיל ושֶל. חברות הנפט, תאגידי הפחם והאנרגיה, יצרני המכוניות הגדולות - מוכנים להקריב את עתיד האנושות למען רווחים, והם משקיעים הון עתק לשכנע את דעת הקהל בארה"ב ובעולם שפליטות ה-CO2 משריפת דלק אינן מקור ההתחממות, וכי קצב ההתחממות ממילא אינו סיבה לדאגה.

מי שחושב שיתן לצמצם את הנזק הסביבתי ע"י בחירות חדשות והחלפת המערכת הקפיטליסטית המזהמת למערכת "ירוקה" יותר פשוט חי בסרט. מי שרוצה לזהם היום בלי ארגונים ירוקים מעליו הולך להודו או סין, שמה אין חוקים ירוקים. בעלי ההון הקפיטליסטיים לעולם לא יוותרו על הרווחים שלהם מרצון(גם לא למען כדור הארץ). הם ימשיכו למכור בלי הפסקה מכוניות, לגדל בקר מזהם, לפרסם מכשירי חשמל מיותרים ועוד. בעלי ההון מסתתרים מאחורי משרדים נוצצים ובגדים יפים ונקיים כדי שלא נדמיין את הלכלוך שלהם בדלתיים סגורות.

פתגם אינדיאני חביב אומר:
"Only when the last tree has withered, the last fish has been caught, and the last river has been poisoned, will you realize you cannot eat money."
והגרסא העברית:
"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים יחטבו, והשדות כולם יתייבשו רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף."
נכתב על ידי Federico Borrell , 14/11/2007 15:41  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב.עומר ב-15/11/2007 10:22
 



כדור הארץ ומחיר הלחם


גילו של כוכב הלכת שלנו הוא כ-4,600 מיליון שנה. אם נצמצם פרק זמן בלתי-נתפס זה למושגים שניתן להבין, נוכל לדמות את כדור הארץ לאדם בן 46 שנה.

דבר לא ידוע על 7 שנותיו הראשונות, ואף על פי שפיסות מידע חלקי קיימות אודות שנות הביניים, אנו יודעים כי למעשה רק בגיל 42 החל לפרוח. דינוזאורים וזוחלים גדולים הופיעו לפני שנה אחת בלבד, כשהיה בן 45. יונקים הופיעו לפני 8 חודשים. רק באמצע שבוע שעבר הפך הקוף דמוי-אדם לאדם דמוי-קוף, ובמהלך סוף השבוע כיסה עידן הקרח האחרון את העולם.

האדם המודרני קיים בארבעת השעות האחרונות בלבד. לפני שעה גילה את החקלאות. המהפכה התעשייתית החלה לפני דקה. ובמהלך אותם 60 שניות של זמן ביולוגי, הצליח האדם המודרני להחריב את גן העדן הזה באופן בלתי-הפיך. הוא התרבה לכדי מימדי מגפה, רצח ושיעבד את עולם החי, הכחיד והרעיל את הצומח, בזז מכדור הארץ את דלקיו ומתכותיו, זיהם לבל-היכר כל איזון אקולוגי - ועומד כעת כבריון ילדותי, מתפאר בעלייתו המטאורית אל פסגות השליטה המוחלטת, על סף השמדת-העל הסופית והרס נווה-מדבר החיים היחיד במערכת השמש...


(תודה לאודוניאן שתרגם)


ולעניין קצת יותר אקטואלי:
מחיר הלחם יעלה כתוצאה מהסרת הפיקוח עליו. Yep, נפלאות השוק החופשי! העניים סובלים והעשירים מרוויחים.

נכתב על ידי Federico Borrell , 12/11/2007 22:01  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מיי ב-13/11/2007 22:01
 



קנאביס (מריחואנה) - מסוכן או לא?


המריחואנה והחשיש(שמופקים מצמח הקנאביס) מוגדרים על פי החוק הישראלי כ"סם מסוכן", ללא הבדלה מסמים אחרים כמו קוקאין והרואין. הקנאביס ותוצריו הוצאו מהחוק בארה"ב בשנת 1937 על מנת "להגן" על הציבור מפני השפעותיו הקטלניות והמסוכנות של הסם. אירגוני הסמים האשימו את הסם ב"רצח, טירוף ומוות!", האשימו את המקסיקנים והשחורים שהביאו אותו, שהשתמשו בסם במסיבות ג'אז וכדי לפתות נשים לבנות. פירסמו את הסם בתור סם שגורם לשיגעון ואלימות.
הרבה שנים עברו מאז, אבל לא הרבה השתנה.
בשנת 1972 מינה הנשיא האמריקאי ריצ'רד ניקסון(הרפובליקנים) ועדה של רופאים(ועדת שפר) כדי שתבחן את השפעותיו של הסם. הועדה הגיעה למסקנה כזאת:
"neither the marijuana user nor the drug itself can be said to constitute a danger to public safety" - ז"א שלא הסם ולא המשתמש מהווים סכנה לציבור. הם גם הוסיפו:
"citizens should not be criminalized or jailed merely for private possession or use." - אזרחים לא צריכים להכלא בכלל אחזקה אישית או שימוש.

ריצ'רד ניקסון ההמום לא הסכים אפילו לקרוא את הדו"ח של הרופאים ודאג להשמיד את המחקר ולהתעלם מהמלצותיהם של הרופאים. הוא המשיך במלחמתו העיוורת, השמרנית והטיפשית בסמים. אותה מלחמה, אגב, נמשכת עד היום ברוב מדינות העולם.
 
השיטות בהן משתמשת הרשות למלחמה בסמים לא היו מביישות שום משרד פרופגנדה אירופאי לפני 70 שנה: נסיונות נואשים להפחיד משתמשים מפני טירוף ופרנויה("סמים זה סרט רע") שכביכול אורבים להם, שימוש בדמגוגיות כדי להציג את משתמשי הסם בתור מסוממים צעקניים וחובבי טראנסים, סילוף עובדות והצגת מידע חלקי.

אז מה היא האמת?

מתנגדי הסמים טוענים שעישון הקנאביס פוגע בריאות יותר מאשר סיגריות רגילות, והם צודקים, אבל "שוכחים" לציין שרוב המשתמשים לא מעשנים באותה כמות של מעשני סיגריות, ושקנאביס אפשר לצרוך גם בדרכים שלא פוגעות בכלי הנשימה והריאות. בנוסף לכך, גם פגיעה בכלי הנשימה ובריאות אינה סיבה מספקת להוצאת חומר מהחוק.
עוד הם טוענים ששימוש בקנאביס עלול לגרום ל"פסיכוזות". אז מה הן פסיכוזות? פסיכוזות הן למעשה התופעה שנקראת בפי המשתמשים "סרט רע", ז"א התקף פרנויה ואיבוד קשר חלקי עם המציאות. רוב המשתמשים חוו סרט רע אחת לפחות בחייהם, זה לא משהו נדיר. לרוב התופעה תוקפת משתמשים חדשים ולא מנוסים שלקחו משהו קצת חזק מדי ונבהלו מההשפעה, דבר שלא היה קורה אם מישהו היה דואג להזהיר אותם קודם מפני הסכנות. אצל ברכה גולשת יש הסבר מעולה כיצד לא לקבל סרט רע ועל מה כל המהומה הזאת שנקראת "פסיכוזות".
מנסים להפחיד משתמשים מפני התפרצות של סכיזופרניה, אך למעשה הסיכויים לסכיזופרניה עולים רק כשיש אצל מישהו סכיזופרניה נסתרת שעדיין לא התפרצה, ולרוב היא תתפרץ במוקדם או במאוחר. כרגיל הרשות מסלפת עובדות ומעלימה אותן.
הטיעון הכי "מוצלח" של הרשות למלחמה בסמים הוא שקנאביס הוא "סם מעבר"(gateway drug), ז"א שמי שישתמש בקנאביס ישתמש כביכול בעתיד גם בסמים אחרים. הם מנופפים בסטטיסטיקה היחידה שלהם שכמות משתמשי הקוק עלתה באמסטרדם מאז שהפעילו לגליזציה, אבל לא מציינים בכמה היא עלתה ואילו עוד שינויים קרו בעיר שיכלו להשפיע. עד היום לא הוכח שום קשר בין קנאביס לסמים אחרים. לי יש את הסטטיסטיקה שלי: 48% מתושבי ארה"ב התנסו בסמים "קלים" במהלך חייהם ורק 2% התנסו בסמים "קשים".

מישהו יכול לשאול למה טבק הוא חוקי ומריחואנה לא. ניתן להציע תשובה אפשרית בהתאם לטבע של היבול. מריחואנה ניתן לגדל כמעט בכל מקום, ללא הרבה קושי. היא עלולה לא להיות ניתנת לשיווק בקלות על ידי תאגידים גדולים. טבק זה סיפור אחר לגמרי.
תקראו קצת נועם חומסקי ותשכילו.

בלדד השוחי: מדוע מריחואנה אינה חוקית בארץ?

נכתב על ידי Federico Borrell , 11/11/2007 13:12  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עוד אחד ב-14/11/2007 21:21
 



לדף הבא
דפים:  

יום הולדת שמחAvatarכינוי:  Federico Borrell

בן: 88




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFederico Borrell אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Federico Borrell ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)