לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


הכל השתנה להיות בדיוק אותו דבר

כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2010

אבל צ', הבטחת לנו מרק לשבת!


כן, אני יודעת היטב שלא הבטחתי שום דבר כזה קריצה.

 

כבר יומיים אני מתעוררת עם כאב גרון, ומחכה שהוא יעבור, מקווה שלא יעבור דרך שלב שבו הוא מחריף.

בחוץ בטוח מחריף, הצללים מתארכים נורא מוקדם ואני עומדת יותר ויותר בשמש, בשעות שיש בהן שמש, כדי לספוג את הטוב הזה.

 

ובבית יש מרק עדשים פרי שילוב מתכוני אינטרנט ותושית מטבח.

(אני צריכה לספר לכם גם על הדברים הלא מוצלחים שהכנתי בזמן האחרון, אלה סיפורים משעשעים)

 

אבל קודם מתכון למרק עדשים.

מצרכים:

עדשים ירוקות (המינימום במתכוני האינטרנט זה "מושרות לשעתיים", אבל אם אתם חסרי סבלנות, אז לכו תשרו עדשים עכשיו, ותחזרו לקרוא את המתכון ואז ללכת לבצע את כל היתר, וזה יהיה מספיק. יעברו איזה עשרים דקות ואם אתם כמוני ולא מסוגלים לשמור על קשב אז בטוח תעבור גם שלושת'רבעי שעה. -חובה

גזר

בצל - חובה

שום - חובה

פטרוזיליה

הטוויסט: חסה

 

תבלינים:

שמן זית (קצת)

כורכום - חובה

אגוז מוסקט

מלח - חובה

פלפל לבן, פלפל שחור, פלפל חי -חלק חובה

הטוויסט: זעתר

 


קוצצים את הבצל דקדקדק.

את השום חותכים לחתיכות קטנות (בהקשר הזה אני לא רוצה להגיע למוקשי שום במרק- יותר קטן מהעדשים לחתוך).

מטגנים בתוך הסיר בשתי כפות שמן זית (מנמיכים את האש לשאר הטיגון כדי לאפשר לחומרים לספוג טעם ובדרך לאפשר לחתוך תוך כדי הוספה לסיר בלי שיישרף).

מגררים גזר במגררת עבה ומוסיפים לירקות המטוגנים, מערבבים היטב

מרתיחים מים

קוצצים פטרוזיליה ומוסיפים לסיר, מערבבים היטב.

חותכים חסה לחתיכות די קטנות, של סלט, ומוסיפים פנימה לסיר.

רק עכשיו (נכון לקח זמן?) שופכים את המים של ההשריה של העדשים (לכיור) ומוסיפים אותן לסיר, יחד עם מים רותחים.

מתבלים: מוסיפים כורכום, אגוז מוסקט, מלח ופלפל שחור.

לפי הטעם רואים אם חסר עוד פלפל,

אם כן מוסיפים פלפל לבן (אם אוהבים עדין) ופלפל חי (אם לא נרתעים מחריף)

אני טעמתי ואמרתי: כבר לא חסר כאן פלפל, אבל ממש יתאים פה זעתר, אז בשלי יש גם זעתר. אפשר לוותר.

בכלל על כל מה שלא כתוב "חובה", כולל שמן הזית- אפשר לוותר, ועדיין יצא מרק בסדר גמור.

 

מכסים את הסיר, נותנים להתבשל עד שהעדשים רכות.

בתיאבון! 

 


עוד הכנתי היום: עוגיות טחינה דווקא מוצלחות להפליא מ:

טחינה (יח' מידה 1) קמח מלא (2 יחידות מידה)

כמו-סוכר (יחידת מידה אחת) 

שברי שקדים קלופים (כמה שיש) - שנשארו לי מהנסיון הלא מוצלח להכין ממרח שקדים! (אתם רואים, אמרתי שאספר).

אלה כל המרכיבים, מערבבים עם טיפונת מים עד שנוצר משהו שמזכיר בצק ויאללה לטוסטר.

 


מחר יש לי בוחן אמצע ראשון כאן

(בנושאי קשב, אחרת למה אני מדברת בזה כל כך הרבה בזמן האחרון?)

ואני לחוצה.

נכתב על ידי , 18/11/2010 18:50  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , אינטרנט , החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצבע ואור אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צבע ואור ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)