לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


הכל השתנה להיות בדיוק אותו דבר

כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

אני לא יכולה לכתוב את הכותרת הנכונה משום שהיא תביא יותר מדי אורחים לא קרואים.


ככה הסיפור נראה ב2008

כשכבר לא היה פורום לסביות ועדיין לא היתה עיר מקלט,

ובכלל לא היה במי לדחוק למה שרציתי אז:

 

בואו נדבר על סקס. 

 

(כמתבקש, יהיו כמה תיאורים מיניים מפורשים בהמשך).

מכאן והלאה זכות הדיבור שמורה לצנצנת של 2008. 

 


בואו נדבר על סקס!

(זה אולי הדבר הכי חשוב שאני כותבת בגלגול הזה,
אז תגובות שהן של גועליות טהורה, בבקשה אל תקרבו אותן לכאן.)

לא סתם סקס, אלא "סקס!".
הסיבה שאני מביאה את זה לכאן היא,
שחשוב לי ואני רוצה לדעת,
ואני לא סתם מבקשת, אני שואלת.

אני יודעת שראיתי רמזים לזה אצל אחרות.
ואני יודעת שיש בי דחף להפנות את המבט שכל פעם שאני רואה את זה אצלי.
לא מתיעוב, פשוט כי אני לא רגילה לראות בעצמי עוצמה,
והכרה כזאת כבר לא תאפשר לי להשאיר את עצמי מאחור.

אני רוצה להכיר את הכח הזה.
בבקשה, תספרו לי?


 

במקום הקדמה:

לפני כמה שבועות הייתי בסדנה כלשהי. היו שם עוד אנשים וזה היה חלק שמוקדש לתנועה.
אני רוצה, אמרה המנחה, שכל אחד מכם יצביע אחורה בפיתול: להצביע עם יד שמאל לכיוון ימין, אחורה.
תעקבו במבט אחרי היד שלכם, ותמשיכו בתנועה הכי רחוק שאתם יכולים.

עשיתי את זה. זה כאב.
הגעתי לנקודה מסויימת שבה כל השרירים שלי הזדעקו,
ובקושי הספקתי להעיף מבט לאן זה מגיע, לפני ששחררתי.

עכשיו, אמרה המנחה, תעשו את זה שוב. כמה רחוק שאתם יכולים להגיע.
קצת כעסתי שאני צריכה לעשות שוב דבר כואב. משכתי את היד לפי הזכרון בחזרה לאותו מקום פחות-או-יותר,
אולי אפילו טיפה פחות, כדי שזה לא יכאב, החזרתי, וחיכיתי, קצת לא מבינה מה העניין.
מה ראיתם? היא שאלה, ואני דחקתי את מורת הרוח ולא עניתי ששום דבר.
במקום זה הקשבתי מה ענו האחרים.
להפתעתי, התשובה שלהם היתה "אנחנו מגיעים יותר הפעם".
וזה היה רמז עבורי, שהפחד מכאב לא רק שמשאיר אותי באותו מקום,
אלא גם מונע ממני להבין דברים שיכולתי, ולהגיע רחוק משאני "יודעת" שאני יכולה.


 

לפני כמעט עשור, ההורמונים התחילו לעבוד.
ישבתי עם חבר לכתה, ופתאום הלמו אותי כל החושים כולם.

הריח, הנשימות המתקצרות, החום העולה מהעור.
כמה רציתי, חשקתי, שמחתי.
אבל המימוש היה בטפטוף מייסר ואיטי,
כמו עינוי סיני עתיק:
כן. לא. סוד.
והשטף נעצר בעיניים שלו:
בלי. ללא. מבט מופנה.
בלי שידעתי למה אני מסכימה
התמקחתי על תשומת הלב שלו במטבע שעמד לרשותי
והוא
חינך אותי להציע את עצמי.
אולי לא בדיוק אהבתי מה שהיה, אבל בהחלט לא רציתי שיפסיק, וכך
למדתי לבוא כשנקראתי
למדתי להסכין למגע ללא מגע עיניים
להחניק את זעקות הנפש ולכבות את הזרקורים
וכך
כשהקשר הזה נגמר
פחדתי מקרבה פיזית,
מכל סוג של גילוי מיניות שלא בא פרופר ממני,
מאנשים שמתקרבים אלי מאחורי הגב, ומהחושך.


השיר הזה, "סליחות", של לאה גולדברג, תמיד הזכיר לי את אז.


באת אלי את עיני לפקוח,
וגופך לי מבט וחלון וראי,
באת כלילה הבא אל האוח
להראות לו בחושך את כל הדברים.

 

ולמדתי: שם לכל ריס וציפורן
ולכל שערה בבשר החשוף,
וריח ילדות - ריח דבק ואורן
הוא ניחוח לילו של הגוף.

 

אם היו עינויים - הם הפליגו אליך
מפרשי הלבן אל האופל שלך.
תנני ללכת, תנני ללכת
לכרוע על חוף הסליחה.


לא ידעתי למה הוא חודר לי כל כך מתחת לעור,
אבל זה שם, הכל שם.
בעיקר החושך.

כי בתקופה מסויימת המפגשים שלנו נערכו כשאני קשורת עיניים.
התוצאה המיידית של זה היתה רגישות מוגברת בכל יתר החושים,
וזכרון שעבורי שונה מרוב הזכרון התפקודי האחר שלי,
ללא שום נתונים חזותיים, זה זכרון שבגוף.
- וככה גם בשיר הזה:
אחרי המילים "את עיני לפקוח" בשורה ראשונה,
אין אף לא שמץ של גירוי לחוש הראיה.
במקומם פשוטים זכרונות המגע, הריח והסיטואציה כולם.

 

התוצאה המשנית היתה שמעולם לא יכולתי לבקש ולקבל
אישור חזותי, במבט מלווה בתנועה רכה,
שיש מקום או התחשבות למשהו בי.
מעולם לא יכולתי לחלוק במבט, את עול ההתרגשות שלי,
החדשה והבלתי אפשרית הזאת, עם המרגש.
ובפני כל היתר, אפילו בפני עצמי בנקודות מסויימות
הרי זה היה סוד.

 

כך שניטל הדבש ונשאר בעיקר העוקץ.

המתח נבנה מבפנים והתחלתי לרעוד כשיצאתי ממנו,
מחזיקה את השליטה העצמית למשך הזמן שנדרש לגמגם שלום ולצאת לאוויר הקר בחוץ,
מפתחת עם הזמן סימני דכאון ושנאה עצמית.

אחרי שנים חזרתי לתחושה האיומה הזאת ונזכרתי בהתרגשות הגדולה שעמדה בבסיסה.

לכי תסבירי לעצמך, לכי תסלחי לעצמך, על שרצית כל כך עד שהנחת לעצמך להרמס.



ואז מישהו התחיל איתי במסיבת יום הולדת,
והתחלתי לצאת איתו, כי מעולם לא ידעתי מה לומר במצבים כאלה, והוא היה די נחמד,
והוא היה החבר הראשון שלי, כי ההוא (טפו!) הרי מעולם לא נחשב.

והוא היה בתול אף הוא (ואף אני, על צד החוק היבש, הייתי בתולה),
ולמרות שהיתה בינינו משיכה לקח זמן עד שהפשרתי מולו (לפחות זה מה שחשבתי),
ועד שאני כבר הייתי מוכנה, אז הוא "רצה שזו תהיה פעם ראשונה מיוחדת".
"עזוב, אמרתי לו, בוא נתחיל מהפעם השניה, ואת הפעם הראשונה המיוחדת נשמור להזמנות אחרת."
אבל הוא לא רצה לשמוע וגרר אותי לאיזה מלון להתנסות מגוחכת מלאה ריח של סדינים ישנים ורעש של טיילת.

הוא היה רך אלי ונדיב ויקר וצוחק משטויות משותפות ומלא בדיחות ורצון טוב כרימון.
והוא אף פעם לא היה מספיק בשבילי, וגם הוא מדי פעם היה מלכסן מבטים אל הגוף שלי ושואל אותי למה איזה משהו שמבדיל אותי מהגופים בתמונות.

ובכלל לכי תתני אמון מלא באדם שלא מבין מה רע בכך שהוא אומר שבמסיבה ההיא הוא התחיל אתך בגלל הגוף שלך. (זה לא רע, וטוב שאתה אומר- זה רק לא מה שאני רוצה לשמוע.)

רק המון זמן אחר כך (היינו חברים שלוש וחצי שנים, מגיל 16.5 וחצי שלי ועד 20), כשהוא פתאום באמצע איזו תנועה עצר והתקפל כמו פרח זכריני מבוהל והתחיל להתנצל ולבקש סליחה ואני לא הבנתי על מה, התברר לי שבעצם הוא למד אותי כמו מבוך, צינזר את כל מה שפחדתי ממנו, ובעצם גדל בהתאמה אלי, קשור ומוגבל כמו בונזאי בעציץ. כאבתי את אי ההתאמה הזה ואת ההגבלה, שלי ושלו גם יחד, ואת חוסר ההוגנות במצב.

באותו זמן גם ידעתי כבר, וחלמתי כבר, על מחוזות אחרים, שלא קרובים אליו ולא כוללים אותו. הייתי מאוהבת כבר שנה או שנתיים או שנתיים ומשהו בחברה הטובה שלי מהתיכון (אהלן MJ), ושחיתי כמו דג וירטואלי במים הוירטואליים של נשים "כמוני", ואפילו כבר צברתי לעצמי מעמד אינטרנט של לסבית קיימת ועומדת.

וכך כמה חודשים אחרי אותה התקפלות חושפת, בה הצלחתי לנסח לעצמי איך אף אחד מאיתנו כבר לא גדל בקשר הזה, נגמר לי "החבר הראשון".


וזמן מסויים היה לי נעים נורא להיות לבד,
כי זכיתי בחופש שלי שחלמתי עליו כה רבות,
ויכולתי כבר לגייס את כל מה שדרוש היה לי
כדי לצאת לדרך החדשה, לדרך שלי.

אחרי כחצי שנה של התאוששות ולימוד מחדש של מצב הלבד,
נפקחו לי העיניים שב ופתאום כל העולם נראה מושך ומעניין.
אנשים התחילו להסתכל עלי, לחייך אלי, לעשות ג'סטות קטנות
ואני ידעתי שזה ראי של הערות החדשה שלי,
ושמחתי באביב ושמחתי בהם.
ופרסמתי מודעת הכרות על הרשת.

ככה היא באה אלי, הדוסית האהובה עלי,
על כנפי הEmail והחיבה ההדדית למילים מצחיקות.
וכך כמעט יצאתי איתה, אבל קודם לכן
הופיע איש רך באוניברסיטה
שהשמש צחקה בזקנו שערות ג'ינג'יות
ושלקח לי את היד, ביושבנו זה לצד זו באוטובוס,
והמגע שלו היה החי ביותר שהיה לי, חם מרוב חיים.


המגע שלו היה נוגע כל כך, כל כך חסר מיצרים, שהייתי בהלם.
בהתחלה לא ידעתי מה לעשות עם כל החיות הזאת שהוא השפיע לתוכי.
מרוב תחושת רוויה הייתי אפילו מוצאת את עצמי על סף בכי. מוצפת.
בסוף כמה ימים כאלה גיליתי על עצמי שבהשפעתו אני הופכת להיות ספונטנית, חמה, ישירה, מסוגלת לתמוך במגע באחרים.

דברים שלא עלו על דעתי בכלל זרמו מתוך הגוף שלי כאילו הם בכלל לא שייכים אליו, בעצם.

ומכל האנשים הוא רצה שאני אהיה החברה שלו. אני. שהייתי מאושרת אחרי כל הזמן הזה בכלא החברות עם הבחור הקודם.

שנשבעתי שלא עוד, שהפעם אחרת, ולא סתם אחרת, אלא אישה. 
אבל הוא קרא לי בכנות ובחום, והקריאה שלו היתה מוחצת כל כך

שלמרות כל ההסתייגויות שלי והנסיונות הקלושים ומלאי השכנוע העצמי שלי "להראות לו מול מה הוא עומד", נעניתי.

 

פטפטנו המון. צחקנו המון. אכלנו המון. גם שכבנו ביחד.
הוא היה מוסיף את התבלינים המשונים ביותר לאוכל הכי פשוט,
משחק עם מטבעות לשון והופך אותם לחידודים יפים, אהובים על שנינו.
והוא היה קשוב גם לדברים שלא נאמרו.
אחרי כמה פעמים שהיינו במיטה ביחד, הוא ישב מולי, הסתכל בי ואמר:
"את אוהבת נורא,
ראיתי אותך מתמוגגת מאוכל וממגע ומשיחה טובה וממוזיקה,
ראיתי איך את נהנתנית,
עד שזה מגיע לסקס."
הוא אמר:
"לא יכול להיות. זו לא תוצאה טבעית של הנתונים האלה."
הוא אמר:
"מי עשה לך את זה"?

מתוך הרגל עניתי לו, שכך היה גם עם החבר הקודם שלי,
ולמיטב זכרוני מאז ומעולם.
רק כשחזרתי הביתה ונשארתי לבד בלילה, לחשוב,
הרגשתי פתאום במלוא הכובד- שיכול להיות שהוא צדק ואני טעיתי.

[שנים אחר כך התברר לי שהוא סתם ניחש,
ולו התברר שלא ידעתי את התשובה לפני שהוא העז לשאול.]

כך, בפעם הבאה שנפגשנו, סיפרתי לו את הסיפור על הבנזונה,
סיפור שהרגש ששלט בי בקשר אליו היה עדיין תעוב עצמי,
והוא שתק והקשיב וליטף לי את הגב בידיים החזקות שלו.
מאז, כשהייתי אצלו בלילות, מנורה אחת לפחות נשארה תמיד דולקת.

והוא מיד התאים את האופן שבו הוא שוכב איתי
לדרך כזאת שבה שנינו נהיה בטוחים מהשד הזה,
שבה לא אוכל בשום אופן לשכנע את עצמי שאני
מציעה את עצמי או את גופי כסחורה במיקח כלשהו
או שסקס הוא דבר שאני עושה כי צריך.

פשוט, הוא המשיך להציע לי את הסעד שלו,
במגע ובצחוק ובעיניים  רכות,
והיה מתגרה בי בכל יופיו וקרבתו,
שהיתה גם אירוטית כשם שהיתה מנחמת,
והוכיח לי כי אם הוא לא נותן יותר משאני מבקשת
מתישהו אני כבר לא יכולה להתגבר על הרצון, על התשוקה.
כן, הוא התרה בי שעד שלא אבקש אותו, הוא לא יאפשר לי לדעת את כל שאפשר במגע,
והוא קיבל אותי, פשוטת זרועות, חורקת שיניים בהתחלה מכובד ההודאה,
ואחר כך מחייכת חיוכים רחבים,
ומבקשת אותו. בתוכי. בבקשה, ויפה שעה אחת קודם.  

לסבית? הוא צחק אלי ועלי,
ואילץ אותי להודות שאני אוהבת זין.

 

אבל זכרה של הדוסית האהובה עלי ותלתליה, והאפשרות שייצג, לא הפסיקו לרדוף אותי,
ניעורה לתוך הקשר הזה כמו לחלום רע, להמשכו של הצינוק הקודם.
הסתובבתי עם מחנק בגרון.
הגיע אחד מימי הזכרון ההם, שבה הולכים לבית הספר התיכון ומרכלים,
ואני לא הצלחתי להביא את עצמי ללכת, יודעת שאם אצטרך לספר שיש לי חבר,
שוב חבר, עוד חבר, חבר, חבר, חבר, פשוט אקרוס לתוך עצמי בבכי של אכזבה עצמית.

אחרי כמה לילות כאלה, אצלו ובמחיצתו,
אחרי כמה שיחות של כאב וכמה מגעים שהסתיימו בגב מופנה ובבכי,
אחרי כמה נסיונות מיקוח שלא צלחו,
הוא הציב את הפרידה כעובדה מוגמרת.
רק ביקש, שעבורו ועבור הכאב שהקריעה הזאת מציבה בפניו,
אתנתק ולא אצור קשר, אלא אם כן בכוונתי לחזור.

(ברכת הפרידה שלו אלי היתה "לכי תזדייני".)


הטקסט הזה של 2008 מפסיק בנקודת ההתחלה של הבלוג הזה,

בשנה ההיא שבה המכונף ואני לא דיברנו כלל.

 

אבל כבר אז נזרעו בי זרעי העוצמה ההיא,

שסקס יכול להביא איתו כשהוא נעשה במלוא הכוונה.

להשתלח ולדהור הם דברים שהרוח עושה גם על גבי כנפי הגוף.

(וכשהרוח לא חפשיה לאלה, הגוף לא יכול למלא את הרווח בעצמו).

 

מה שרציתי אז, אחרי הצצה ללהבה הפנימית הזאת, היה לדבר על זה.

על הכח הזה, הגולמי, שאפשר לאחוז בו ולעשות בו להטים,

עד עכשיו לא הבחנתי שלהטים הם מלשון להט ברבים.

 

זה גדול מכדי שיישאר לא מדובר.


בא למישהו לדבר, באמת לדבר, על סקס?
נכתב על ידי , 4/2/2011 00:02   בקטגוריות עושה לי מקום, כנפיים קצרות כשל הבז, תלתל, רוך, ציפור משא&catdesc= בהמת כנף, מראית - אין?, מכמורת היא מילה יפה מאוד., מה החיוך הזה&catdesc= גברת?, טנא מלא כוכבים, חשוף, אגד מדבק  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



או שלפי שיבולים ידקרוך, ותמתק דקירתם.


(הבוקר שלי).

ומה אם האינטרנט היא המרחב השלישי שלי?
שאותה אני ממוללת כדי להרגע את עצמי (סעיף ג')?
האם אי פעם אסוג ממנה ואעשה לעצמי מקום במרחב האמיתי?

זה מזכיר לי את השיר של רחל, בבוא:

וְזֶהוּ? רַק זֶה?

וְאֶל זֶה לָשֵׂאת עֵינַיִם כָּלוֹת,

וְאֶל זֶה שְׂפָתַיִם צְמֵאוֹת לְשַׁרְבֵּב,

וּבָזֶה לְחַמֵּם אֶת הַלֵּב

בְּצִנַּת לֵילוֹת?

בְּשֶׁל זֶה לְנָאֵץ אֱלֹהִים,

וְלִבְעֹט בְּעֻלּוֹ?

זֶה... וְתוּ לֹא... תּוּ לֹא?


כן, ככה זה מרגיש, כמו תחליף זול וזה כל מה שיש לי. איזה פחד.
איך ילדים זונחים את אובייקט המעבר שלהם, ומה עושים עם חוסר הנחמה שבאי היכולת להחליף את מה שיש (בעצמו)?
הרי רק בימים האחרונים קראתי את הסיפור על האדם ללא חפצים, מה החליף אצלו את ההיקשרות לחפצים? זה הרי היה הנרטיב של החלפת החפצים, הסימול שלהם כמשהו טקסי ובעל ערך, החלפתם בכסף, אבל כולל תעוד אשר מאפשר לראות שהם לא היו לשווא, שאפשר לייחס להם משמעות. החלפת החפץ בסיפור החפץ, שהוא בתורו גם הזמנה לבית קונה החפץ.
זוהי אמנות התחליפ. צריכה למצוא את הפוסט ההוא שוב ואת השיר של נורית זרחי ולעשות פוסט. 

תחליפ / נורית זרחי

לא תוכל להשאר בחיים, מבחי להשתמש באמנות התחליפ.
המים מחליפים עצמם בבוץ, ככה גדל יער.
להחליפ את עצמך פירושו לחדול צלהיות,
שוב איבדתי אהבה, שוב אני קונה כלב.

באופן הזה היו לי כמובן יותר מכלב אחד,
יותר מבית אחד, שלא לדבר על להקת מטריות.
איך אוכל לחיות עכשיו, ואיפה אמצא אהבה אחרת?
לו רק ניתן היה להחליפ אותו דבר העצמו

עיניו של הכלב החדש תלויות בי,
כאילו לא ייתכן כלל להפרד או להינטש.
היתה לי חברה שחיכתה עשרים וארבע שעות לאהובה ברכבת
עד שהעולם יספור עצמו אל יומו הראשון.

בתים נאמנים לעצמם עד שהם מתפוררים.
אני מבינה עכשיו איך מתו על דתם המאמינים בשקר.
מי שחושב כך לעולם לא ישתכלל באמנות התחליפ,
אני אומרת לעצמי: קדימה, שימי רגל ראשונה בבלתי קיים.

איזה כיף זה כשיש לי נושאים לפוסט. וכמה מפחיד זה כשאין. כמה מפחיד זה להתמודד לבד עם האפשרות שקיים אצלי משהו שהוא בעליל ה"שמיכי" שלי, ושעליו יהיה לי קשה לוותר ולאבד. ושעדיין הוא נמצא איתי רק בעירותי, אני לא יכולה לקחת אותו איתי אל השינה, זה גורם לי לדחות את השינה, לפפחד לעצום את עיני. אולי אני צריכה בובה של האינטרנט באמת, משהו שיזכיר לי שהקשר יישאר שם גם מחר (מצחיק, אובייקט מעבר לאובייקט מעבר) אולי אני צריכה משהו שיחליף את האינטרנט בעבורי, איזה כישוף שיבטיח לי שאני יצירתית וראויה להכרה גם בלעדיו.

כן, אולי אני צריכה להתחיל לפרסם שירים בקרן רחוב, לתלות אותם על לוחות מודעות בככרות, לפרסם גרפיטי שירה, העיקר שלא על האינטרנט. כן? האם זה יכול להיות שזה מה שאני צריכה? וואו, כמה הזוי זה שפתאום חלק מהרציונל של דברים כאלה מופיע בפני. את מופיעה, לכן את קיימת, זה עדיין עניין של תחליפ. אני עדיין קיימת מקרטון, קיימת עם קביים, קיימת באופן סמלי וניתן להוכחה, ולא לתחושה פנימית.

איך אני יוצרת לי תחושה פנימית של קיום? את זה אני עוד לא יודעת. אולי התכתבות עם עצמי? אולי מתוך תשובה לעצמי אצור לעצמי עצמי? אולי בגלל זה זה נקרא "חזרה בתשובה"- אני כבר לא מרגישה כאילו יש רק מזכירה אלקטרונית כשפונים אל תוכי, לכן אני חוזרת בתשובה. זה תהליך שסופו אוחז בבטחה: יש לי תשובה. היתה לי תשובה, נעשתה לי תשובה, אני בעלת תשובה. כן. אולי זה פירוש המונח בעל תשובה. שרכש את אלוהיו לעצמו ולכן הוא עכשיו בעל תשובה. להיות בעל תשובה, זה דבר עם בעלות, וגם עליו כמו שאמר ויניקוט על אובייקט המעבר, אף פעם אין לשאול את הפעוט אם הוא יצר אותו או שהיה זמין לו תמיד ומנין בא, כי זה הורס את החוויה וזה עלול לפגום בקסם. כן, זה נכון, אלוהים הוא אכן החבר הדמיוני הכי נפוץ בקרב בני האדם.

איזו אמת חשובה נובעת מזה, איזה צורך אנושי בלתי מדובר. אני אוהבת את חוסר הנכונות שלי להסתפק בשקט מאתמול, איך הוא בכל זאת היום לובש צורה של פוסט בנושא המרחב השלישי ותחליפים מכל סוגיהם, "שמיכי" וחברים דמיוניים ומה שהם מייצגים עבור מישהי כמוני, שרק עכשיו נהייתה פעוטה. איך זה שאני עם העצמי הפעוט שלי כבר שואלת כל כך הרבה שאלות התמודדות, והאם ללא עצמי השאלות האלה לא קיימות?

הרי הן היו קיימות כל הזמן.
האינטרנט הוא הרי המרחב השלישי שלי כבר שנים, מה פתאום אני רוצה לוותר עליו? כי אני פוחדת מתחושת הנתק, מכך שאני לא יכולה להבטיח שאקום בבוקר והחיבור יהיה. אתמול פתאום כשהמחשב היה כבוי- התרוקנות, אזלת יד. כן, זה ביטוי נכון. מטאפורית ידי אזלו, לא היה לי במה לאחוז. מה אעשה בפעם הבאה שזה יקרה? לאן להוליך את היד כדי שלא לאזול? אולי לאותו המקום שבפנים הזרוע שהוא המקום של תחושת העצמי? ואולי אני מפחדת ליצור במקום זה תחושה של העדר, במקום תחושה של עצמי. זה רק עניין של זמן עד שהנחמה תתחיל להיות מסומנת על ידי אל-נחמה.

אני רוצה שהמרחב השלישי שלי יהיה קונקרטי, לא אלוהים, ולא המחשב שלי, אבל זה קשה. מה יהיה לא פיזי ובכל זאת לא ניתן יהיה לאבד אותו? אני פוחדת לקום בבוקר ושהבוקר בי לא יקום. זו אולי ההשלכה הכי מפחידה של כל זה, אני עדיין נמצאת באימת מוות. מדי לילה ומדי בוקר.
אולי זה מה שרחל הסתירה בשיר שלה זמר, בוקר וערב לך ועליך שרו שירי. יש וניתקה השרשרת כמעט- רגע ושבו ושרו עליך- אהב ושאט. אולי הוא היה המרחב השלישי שלה, אולי הוא היה ה"שמיכי" שלה.
(כן, גם רחל לחצה שוב ושוב על הלחצן של הrefresh).

איך נפטרים מתחושת הדחיפות והתלות במרחב השלישי ומתחילים לאפשר לו להתקיים, להיות בטוחים בו ובקיומו ופשוט לאפשר לו, להניח, לו, להתקיים לצדך, בצדך, אתך. גם בלעדיך. זה תנאי לעשות אדם כלשהו אהוב.

(הערה:
בינתיים- התקנתי תוכנה שמכבה לי את המחשב בשעה קבועה מראש.
אני צריכה עזרה חיצונית בלכבות את המקום הזה).
נכתב על ידי , 13/6/2010 21:44   בקטגוריות אל-נחמה, חייבים-לעבור-בִּפְנוֹכוֹ, חשוף, יש הערות?, עקב בצד אגודל  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אומץ של ביישנים.


בכל שישי מתפרסם "עונג שבת". זה מין מגזין אינטרנטי כיפי כזה, שעורך גיא חג'ג'.

למרות שרובו עוסק במוזיקה, ואחרי מוזיקה קשה לי מאוד לעקוב, בכל פעם יש שם גם משהו משמח בשבילי.

פעם כתבה מעניינת, פעם תמונה יפה, לפעמים אתרים שלמים שכל לחיצה עליהם יכולה להסתכם בשעה.

 

אותו גיא חג'ג', המתכנה על הרשת גיאחה, גם מנהל לייבל קטן, hiss records, עם חבר.

(בדיוק בשבוע שעבר, כשנפגשתי עם המכונף וחברתו,

קרה שההגברה של אחד המכשירים היתה מוגזמת ונתנה רעש לבן בלתי מבוטל,

והיא הזכירה פתאום ששמעה בלימודי הקולנוע שאותו קול, הhiss הזה, הוא האתגר הגדול של אנשי הסאונד,

להוריד אותו מפס הקול של הצילום, ואני בתמורה תרמתי את המילה "אוושה" לשיחה, ונזכרתי גם בלייבל).

 

הפעם בעונג שבת ציפתה לי גלולה מרירה. הסתבר שהשותף ללייבל, מורפלקסיס,

חגג יום הולדת והחליט להעניק להורדה את כל אלבומיו, בחינם. למשך שלושה ימים.

שלושה ימים אשר הסתיימו כמה שעות לפני שקראתי על זה בעונג.

 

אבל למה היה ללב לשלי מאיפה לשקוע? למה הוא זינק קודם לכן?

מה אני כבר יודעת על בנימין אסתרליס, מורפלקסיס בשבילי? 

 

שהוא ג'ינג'י. וביישן. ונוטה להסמיק. שהוא כותב נפלא ורגיש, שהוא מקליט ושר ועורך מוזיקה וגם מיקסטייפים,

ושהמוזיקה שלו (כולל בחירות המיקסטייפ) שכן שמעתי עד עכשיו, הצליחה באופן חריג במחוזותינו לשרוד על הדפדפן ולא להסגר לפני הזמן,

וגם הייתה מלווה בתיאורים שמוכיחים שהוא רואה ושומע ומשתמש בהרבה יותר ממה שנהוג להניח תחת הערך מוזיקה.

צליל הנקישה של דלת האולפן והדהודו בגרם המדרגות כדוגמה מעכשיו-וכרגע.

שהוא עיקש וסרבן מהומות, ולכן היתה המחווה הזאת, לתת מתנה ביום ההולדת של עצמו, כי תעזבו-אותי-מזה.

יש פינה שמתחממת בי מכאלה, אומץ של ביישנים.

כך, מבלי שראיתי אותו יותר מפעם אחת, ברור לי משום מה שיש לו ידיים רכות.

 

ולמה כל זה עכשיו? ראשית כדי לא להחמיץ הזדמנות להלקות את עצמי על חוסר הקשב לעונג שבת. 

שנית משום שלא הכל אבוד- אמנם ההורדות כבר לא חינם, אבל לאלבומים אפשר עדיין להאזין בפורמט זורם עד להודעה חדשה,

ואפילו להוסיף אותם לכל מקום שניתן להכניס בו קוד, כרצונכם, וזה כדאי כדאי.

וסוף דבר- כי ככה, בוטה ונרעש ובמסווה לא כל כך מוצלח, נראה האומץ של ביישנים שלי.

נכתב על ידי , 28/3/2009 19:57   בקטגוריות חשוף  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , אינטרנט , החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצבע ואור אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צבע ואור ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)