לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


הכל השתנה להיות בדיוק אותו דבר

כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

וקריאה עצבנית של שירים, גם.


דבר לא טוב לי לומר על רחל שפירא.
עם השירים שלה אני לרוב מזדהה מאוד.

אלא שהיא כתבה גם את "אדבר אתך".
והשיר הזה מזכיר לי היום משהו של גולדברג שלמדנו בתיכון: אם תתן לי חלקי.
ושניהם - מקוממים.


שני שירים שבהם הדוברת מפצירה בנמען להקל על עצמו ע"י חלוקת העול,

אבל עושה את זה תוך כדי התייצבות בשוליים,
("אעמוד בפתחי יגוניך" אצל גולדברג, אצל שפירא "ללכת בין צלליך")
והנכחת עצמה (אצל שפירא 15 נטיות בגוף ראשון לא כולל חזרות על הפזמון, אצל גולדברג 13)
בסיטואציה הכאובה גם ככה, באקט ש(פתאום) נראה לי שיוצר רק עוד הפרעה.

היענוּ הזדהות וחמלה האלה על הנמען, בעוד שכל הפעולות המתוארות על הדוברת הן חיצוניות נורא. נורא.
כל הכאב הזה של הנמען אצל גולדברג יכול להזיז לדוברת רק "מעט",
והכאב של הנמען של שפירא, ש"מתיו מתקבצים",
מביא אותה ל"אל תפריע לקוצים שלך לשרוט את רגליי" ול"גם אני ארכין את ראשי".
זו לא אנדרסטייטמנט משום סוג. מדובר בזילות.

וכמובן, ההבטחה האמיצה "לשאת" את העול, לא למוט:
יש בי כח, יש בי כח,
אל תחוס עלי (שפירא)


לא אפול, לא אכרע
אל תירא (גולדברג)

יא מתנשאות.
מי ביקש מכן לדחוף את "כפות ידי קטנות הן" (שפירא) או "בידיים טובות אשאנה" (גולדברג) אל תוך הכאב שלהם?
נכתב על ידי , 22/11/2009 23:03   בקטגוריות mind the gap, מילים מילים., עכשיו תלמדי לאלף הרגלים  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פוסט מפורש על [0] כוּס [1].


זה הכל התחיל מהמורה לפיתוח קול.

בשעור האחרון שלי הגעתי כמעט שבורה, אחרי יום איום בצבא, ואפילו אחרי שאבדתי בדרך,

דבר שתמוה במיוחד בהתחשב בעובדה שהיא גרה בקצה הרחוב שממנו עבר המכונף דירה בשנה שעברה. 

היא התחילה בתרגילי הרפיה, כולל מבוא הצוואר ואיזור מערות האף .

אבל איפהשהוא בצליל הרביעי שלי היא הפתיעה: "אני רוצה שתכווצי את השרירים הטבעתיים".

הרמתי עין אחת פלוס גבה למתקדמים אליה, אבל היא ידעה מה היא מבקשת.

"איבר מין סגור." היא חזרה, אני חשבתי "להלן שירה אנאלית לכם", וקפצתי.

"אבל בנשימה תשחררי, כן?" היא וידאה את הבלתי ייאמן והמשיכה הלאה.

ואחרי זה כל השיעור התנהל במאבק על מידת המתח בגוף.

שחררי, היא אמרה. שחררי את יד ימין הסגורה לאגרוף. שחררי את יד שמאל שהאצבעות בה מתוחות.

שחררי. שחררי.

רגע השיא מבחינתי היתה שהיא ביקשה שאשיר בשפתיים משוחררות יותר.

המורה, את לא רואה? אלה שרירים טבעתיים ואלה שרירים טבעתיים. קשה לי להפריד ביניהם.

בסוף השיעור קבלתי בפניה: נתפסה לי כף הרגל.

והיא חייכה ואמרה: כן, את מפַצה הרבה.

ואני חשבתי: נכון, ומצאתי בסוף איזה שריר שלא גלוי לעיניים שלך ושם השארתי את המתח.

ובכל זאת בסוף השעור היא אמרה שהפתעתי אותה לטובה. מה שגורם לי למתח נוסף ביני לבין השירה הזאת שלי:

מה מנצח, תחושת הזרות שנובעת מהטכניקה החדשה הזאת, או הפידבק החיובי?


בינתיים ה[1]כוּס הקפוץ נראה לי כמשל לכל העניין הביצועי הזה.

אולי בעוד מקומות, כדי לבצע היטב אני צריכה להשתחרר נורא אבל לקפוץ דווקא שם?

אוף.


[0] מכיוון שאני יודעת שאני אשתמש ב[1] כfiller בכל רגע של מבוכה, הרשו לי להגלות אותה להערת שוליים ולהעלות אותה באוב בכל רגע נתון: [1]

[1] סליחה

נכתב על ידי , 30/5/2009 18:31   בקטגוריות אקסטרפולציה, מה לא בסדר בתמונה, עכשיו תלמדי לאלף הרגלים, צמצם נפתח - צמצם נסגר  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שווה (פוסט)


היום ראיתי לראשונה את שמו של המכונף כרוך באחרת:

"בערב נפגשתי עם X והמכונף"

שאלוהים יעזור לי.

 

אבל לא על זה אני רוצה לכתוב, זה יעצור אותי אולי בהמשך,

אבל מה שקפץ לי לעין לא היה זה בכלל,

אלא על זה שהיא הוקדמה אליו בדיבור.

איזה קסם זה, בלהיות אדם שלם ושווה וידוע,

עד כדי כך שמישהו כותב על שני אנשים או יותר ו...הופ

השם שלך מוצא את עצמו ראשון: הפלא ופלא: X והמכונף.

מגיע לו יופי, להיות עם מישהי שהשם שלה קופץ לפעמים לפניו. 

 

אני עדיין כותבת את זה.

יש לי מה להגיד, אבל בכל זאת אכנס למובלעת מתלה המעילים רגע. 

 

יש דבר כזה בעיני: להיות שווה בהשאלה. נגיד, כשהייתי עם המכונף הרגשתי שווה כפליים בשלו.

ולא רק בשל הוא עצמו ממש, שאם הוא על שלל גווניו מתעניין בי אני בטח שווה,

אלא גם בשל שטויות (נוספות, אני אכניס כאן את המילה "נוספות" ואמנע מנהמות זעם מצדו).

לדוגמה: אני איני שווה ומוצלחת ככזו שיש לה דירה מוארת ופתוחה וצבעונית ובה ליד הכניסה עומד מתלה מעילים.

אבל ברגע שיש לי חבר (אקס) שבכניסה לדירתו עומד מתלה מעילים, זה שווה כל כך שאני מתמלאת עליצות-שוויון-שבהשאלה-כזאת.

 

~אנחה~

 

מסביבי, אני מתכוונת לסביבי החברתי ולא לסביבי הצבאי,

יש כל מיני כאלה שנחשבות פמיות שוות. 

לפעמים מתחלף לי המבט כמו בתמונות העמוד-פנים האלה ואני רואה את המחלצות וההצטעצעות וכן לרגע חולמת להיות כזאת

אלא שאז אני שוקעת לי בריב עצמי בין חשק ואי חשק לשחק לתכתיבי הלבוש ההוא, המהודר,

חלק בי אומר שבין כה וכה אין טעם לכל זה כי בכל מקרה לא אוכל להיות יפה בו כי אין אני מאלה,

חלק מתחיל לחשוב על משקל ופיגורה ושערות פנים, ומולו מתרומם על הרגליים הקדמיות השפם

שכל עיקר עיקריותו לעמוד בפני אמא ולומר: אני שווה גם ככה.

 

וכל זה הרי חרטא.

 

להיות שווה זה לא כל זה.

וגם הפמיות השוות, הן לא שוות בכלל בגלל כל זה.

הן שוות בגלל ה"זה" האחר. ה"זה" האחר המחורבן ההוא.

מחורבן דווקא לא בגלל שהוא מחוץ להישג ידי, הו לא.

 

תרכיבו משקפי שמש, כי אני מצטטת טקסט שיכול לעשות לכם כווית ורוד על האישונים:

 

"הפחד העמוק ביותר שלנו הוא לא שמא אנחנו חלשים מדי.

הפחד העמוק ביותר שלנו הוא שאנחנו בעלי עוצמה שמעבר לכל שיעור.

זה האור שבנו, לא האפלה שבתוכנו שמפחיד אותנו יותר מכל.

אנחנו שואלים את עצמנו, איזו זכות יש לי להיות מבריק, יפהפה, מוכשר ואהוב?

למען האמת, איזו זכות יש לכם לא להיות?

אתם ילדיו של אלהים. כשאתם בוחרים לשחק בקטן אתם לא משרתים את העולם.

אין שום דבר נאור בצמצום האישיות שלנו כדי שאחרים לא ירגישו חסרי ביטחון.

נולדנו כדי לממש את הקסם האלוהי הגלום בנו.

הוא לא גלום רק בחלק מאיתנו, כל אחד מאתנו נושא את הקסם הזה בתוכו.

כאשר אנחנו נותנים לאור הפנימי שלנו לזרוח אנחנו מעניקים, בלי מודע, רשות לאחרים לעשות כמונו.

כשאנחנו משתחררים מהפחדים שלנו, הנוכחות שלנו משחררת אחרים." [1]

 

צלחתם? סלחתם?

 

הנשים השוות בחיי, גם אלה ששוות מרחוק, הן אלה ששוות בגלל הניצוץ הנפלא הזה,

שחושף שכל אחת מהן חשפה פעם פחד, או היתה כנה מאוד.

ואפשר להסתכל עליהן, ואפילו להסתכל על האנשים שמסתכלים עליהן, ופתאום זה ברור לגמרי.

וחוץ מזה לפעמים יש בהן רוך או איזה קסם אחר, כי פמיות שוות הן שוות עד מאוד.

 

יו, אני רוצה אומץ להיות שווה.

 

ובינתיים אני כאן כמו איזה ילדה שמחכה למרגלות הסולם של המגלשה ומייבבת "מתי תורי"

וזו בכלל לא השאלה,

זו

בכלל

לא

השאלה.

 


[1] מיוחס לנלסון מנדלה. הוא עדיין חי, למרות שאני בטוחה שצבא של שונאי ניו אייג' רודף אחריו עם קלשונות ברגעים אלה ממש.

נכתב על ידי , 11/1/2009 19:14   בקטגוריות breathe deep, אגד מדבק, חשוף, עכשיו תלמדי לאלף הרגלים, צמר פלדה, קודם זרקו רימון, אחר כך ירו צרור, אחר כך נחום, קרעים במרקם  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , אינטרנט , החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצבע ואור אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צבע ואור ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)