לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


הכל השתנה להיות בדיוק אותו דבר

כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

שלשה ימים


לפני כמה ימים חשבתי שוב על השיר הזה [מילים, ביצוע דנה ברגר, ביצוע אחינועם ניני] וקראתי בו שוב אחרת, את לאה גולדברג, את רחל, אותי.

 

א. אני עומדת בלב המדבר / אין לי אפילו כוכב אחד / והרוח אינו מדבר אלי / והחול לא ישמור את עקבות צעדי.

 

אדם שאין לו גבולות משל עצמו לא יודע איפה הוא, איפה קצותיו, ולכן גם לא מרגיש שהוא משאיר חותם על העולם.

אפיפנומנליזם, קורא לזה הקורס שלי ב"מבוא למדעי הנפש".

להיותו של משהו (במקרה שלי, החוויה של מישהו שהוא) תופעה שעומדת, צופה, מעל הדברים, אולי מושפעת בעצמה (אפילו יכול להיות שהיא עצמה לגמרי מעוגנת סיבתית בעולם), אבל לא משפיעה בשום צורה וגם ללא הכח (הפוטנציאל) להשפיע. מרחפת על פני המים, בלי שאי פעם יהיה אפילו סיכוי שמשהו, אמירה או פעולה, ישפיע על העולם. שום "יהי אור". התחושה המתסכלת שאני כאן וכל העולם "שם". האדם השקוף, תסמונת דנידין, התהיה של קרוק "איך יודעים שאתה קיים?", בית א' של "שלשה ימים", מסע ללא שם. כולם ביטויים של אותה תחושה נפשית.

 

ב. קראתי ענני, לא ענה לי

 

ואיום האינות שמתלווה אל התחושה הזאת מוביל לצעדים חריגים.
אני לא יודעת מי אני? אה, אוקיי. אז אני אהיה אתה.

הופ, מתעלקים על מישהו למטרות אימוץ העצמי שלו. אבל בשביל לראות אותו מספיק טוב בשביל להיות הוא, צריך שהוא יפתח את הדלת.

וככה כל חסרי הגבולות בפאתי המדבר שלהם "מוצאים את עצמם" מול קיר שהם בטוחים שהוא עיר בצורה.

 

והם קוראים ענני. עוד ועוד ועוד. ואם ההוא שדופקים על דלתו יודע כבר קצת מהלכות העולם הזה, הוא נשמר מאוד לנפשו מלפתוח.

והרי גם אם לא- אם אין הזדהות מוחלטת, אם אין מזיגה מוחלטת, אז זה לא נחשב, הדלת עדיין סגורה, ההתדפקות עדיין נמשכת.

עד זוב דם. וגרוע מכך, עד כלות. 

 

וכאשר כבר "נואשת" ואת "רוצה" לעזוב את זה, אין לך תחליף אחר. אז למעשה אין לך ברירה.

משהו "קטן" עוד דוחק בך להמשיך את אשליית ההיתכנות. את מתנחמת בסוף הלילה, מילה או מבט,

משהו, אפילו לא רך, אפילו דרדר, בשדה העקר של התקשורת הזאת, והנה שוב העקירה הזאת נדחית למחר. 

יש לא הבחנתי קול מענך. יש וניתקה השרשרת- כמעט. רגע- ושבו, ושרו עליך. שרו עליך, אהב ושאט

שהרי הרבה יותר קל להעסיק את המחשבה באי ההיענות מאשר בחרדת הכליון הקודמת.

 

מוזר שאין באין בשיר הזה את העובדה שעצם ההתדפקות היא שמשאירה אותה בחיים,

במקום זה אנחנו מקבלים את החותם הסופי בעלות השחר: בבוקר-אין-טל עלתה החמה, וכך מצאוני שומרי החומה.

 

ג. שלשה ימים לא מש זכרו ממני, וברביעי

 

זה הבית שאני לא מבינה איך לאה גולדברג כתבה.

אני עדיין תוהה בקשר לחוויה הזאת.

מצד אחד לפי הבית הזה היא מארגנת לה מבנה מספיק מאורגן בשביל שיהיה לה שם דברים של בית (סכין לפרוס בו את הלחם), ואפילו כל כל הרבה גבולות שיש משהו לפתוח בו צוהר.

ובכל זאת כשהיא רואה את הים, עדיין היא ממשיכה לחפש את אותו הדבר ולא למצוא אותו בעולם:

"וברביעי ידעתי שהים יפה מאוד ומרחבו כחול ובמשב הרוח המלוח ריח הים, לא טעם דמעותי."

לא רק שהיא לא רואה את עקבותיה בעולם, היא גם מזהה נכחה שהעולם לא מהווה התגלמות שלה כולו,

והיא עצמה הרי לא קיימת (בעבור עצמה) כחלק נפרד שיכול להתקיים בעולם כעצמות נפרדת,

בלי מזיגה או התגלמות, ואז מה נשאר?

כנראה את ההסתגרות האפאתית, את שוויון הנפש המזוייף, ער רק לדפיקות הלב, שהוא (בעיני) הנסיגה שבדכאון קשה שבימים לבנים [מילים בתוך הוידאו].

 

אוף

 


 

ובדיחה שעלתה בדרך:

"הלכתי לדפוק על שער אחר"- אפשר גם להתייחס לזה איך שאיתן מסורי אמר את זה:

"ואם היא לא עונה אז לא צריך לומר נואש, מוצאים אובייקט אחר ומתחילים שוב מחדש"

נכתב על ידי , 15/11/2010 20:15   בקטגוריות מילים מילים.  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יָה.


הנה עוד משהו שלא התחוור לי עד כה למרות היותו ניכר, כמו זה.

 

  violence (אלימות) באנגלית באה מאותה משפחת מילים של violation, חילול.

 

  

 

 

 


 

 

 אז זה היה בעקבות השיר של אנני לנוקס sweet dreams are mde of this.

 

  מילים ביצוע  [0]

 

 some of them want to use you, some of them want to be used by you

 some of them want to abuse you, some of them want to be abused

 

והפעם הטריגר שלי היה השיר הזה של שינייד או'ונור, שהיה במסיבה ביום רביעי בלילה.

   

בעקבותיו אני קוראת אוסף של מאמרים וערכי ויקיפדיה בהקשר של התעמרות, בין אם אישית ובין אם פוליטית, השוללת את תחושת העצמי, מבני הכח החברתיים המאפשרים אותה והדרכים החברתיות והטיפוליות להציע מענה והחלמה.

  

 זה מביא אותי לספר "טראומה והחלמה" של ג'ודית הרמן, לפתיח של הספר של דורית אברמוביץ' (המלך עירום- גילוי עריות במבט פמיניסטי), בעיקר שלוש הפסקאות האחרונות, ומוביל בסופו של דבר לנושא תסמונת-פוסט-טראומה-מורכבת C-PSTD, איזה אשכול סימפטומים יפה יש שם למופע למבוגרים,

   

(1) alterations in regulation of affect and impulses; (2) alterations in attention or consciousness; (3) alterations in self-perception; (4) alterations in relations with others; (5) somatization, and (6) alterations in systems of meaning.

 

 עכשיו זה מתחיל להתווסף גם לעדויות עצמיות של נשים שאני קוראת על האינטרנט, כמו האשה שנאנסה באורח מתמשך בילדותה על ידי אב חורג [1] ובגיל מאוחר יותר, לא מזמן בעצם בקנה מידה של חיים, איבדה את תחושת משמעות חייה ובה בעת גם את תחושת היותה והפכה, לעדותה ובמילותיה, לאשה ללא שם (זה סגור בפייסבוק. אבל ציטוט אחד קצר: "אישה בלי שם היא כמו אבדן שמהלך לו. אבדן נשי יכול לבחור בין זנות לכיליון."),

להזכיר את מה שלמדתי דרך ההרצאה ואחר כך דרך הספר של ניני גוטספלד-מנוח "מילים הורגות" (על אלימות מילולית במערך כח מהסוג הזה, שיוצרת את אותן תופעות. בקישור המצורף יומן קריאה עם דוגמאות רבות), 

להרמז גם בראיון הזה עם שז ("רק בסוף הספר מעזה הגיבורה לכנות את עצמה בשמה. "לאורך כל הספר לא היתה לה זהות", מסבירה שז", "זה עניין של זהות עצמית, אני לא יכולה להיות אדם מחוק. יש בזה גם עניין של להגיד 'אני אחת ויחידה - לא תטשטשו אותי'", וממש מעניין שהיא גם מזכירה את לאה גולדברג, ו, כמו דורית אברמוביץ' וwhisper, ודודו דותן, גם את הכח של כתיבת הרצף כדרך לגלות את העצמי, במקרה הזה דווקא בהקשר של התוקף) [2] 

   

ובאופן כללי- דברים שוב מתקבצים להם לגוף משמעות.

    

 All the lonely people, where do they all come from? All the lonely people, where do they all belong?

 

  


[1] דרך אגב, לזה יש שם, וגם אותו גיליתי היום: קוראים לזה אפקט סינדרלה.

   

[2] תוספת מאוחרת: גם פרק הדיון של המחקר הזה

  

[0] תוספת עוד יותר מאוחרת:

 

אני מתנצלת בפני מי שלוחץ על קישורי השירים היום.

 

גנבתי את האזניות לטובת באר שבע, וככה אני בלי אוזניות כאן בבבית של ההורים. כלומר, אין לי מושג איך נשמעים השירים שאתם שומעים. אם אלה גרסאות מחורבנות, אני מצטערת.

 

החדשות הטובות הן שהיום קניתי לי עוד עכבר כך שלא אצטרך לקחת שוב את העכבר של הבית לבאר שבע וחזרה.

 

עוד משהו שאני מגלה זה עד כמה חסרה לי מוזיקה. תצחקו: הרי כל מי שקורא את הבלוג הזה ורואה את מסת הציטוטים יכול היה לומר את זה, אבל אני הקטנה שבבנות יעקב, פספסתי את הקטע הזה בגדול. לא תיארתי לעצמי שלהיות עם מחשב דמום באופן פטאלי יהיה כל כך לא נוח.

 

 

 [-1] וגם הדבר היפה והמפחיד הזה - אנשים שקופים

 

נכתב על ידי , 22/10/2010 19:23   בקטגוריות גלגל בתוך גלגל, אגד מדבק, מילים מילים.  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פאסיביות ואקטיביות


אני עוברת ממנוי מייל למנוי בRSS בהרבה מאוד מקומות.

למרות שזה לא לפי רוחי, אני אוהבת לקבל הפתעות למייל,
את הפוסטים הקטנים של פטרוקיו, למשל.
את הקטעים הקצרצרים עם האיור של mibo
ואת סיפורי גורים.
זה לוקח לי חלק מהסיבוב הקבוע שלי,
פעם זה היה מנהג של ימי רביעי, לבדוק ציטוטי ציתותים.
היום "מה נשמע" (סליחה, גונב לאוזניי) מגיע אלי לשם.
לא ברור לי אם זהו צמצום, או הטבעה בים אדיר של מידע.

מחקתי את הקישור בפייבוריטס שלי
לאתר שבו כל מה שאני רואה זה איך הוא מחובר ולא כותב אלי.
ממילא אני יודעת בודאות שנובעת רק מבטחון במכונה
שאם תהיה הודעה, היא תבוא לקרוא אלי בעצמה.

אני לא הולכת להכנע יותר למילים באינואיט.
נכתב על ידי , 14/8/2010 14:33   בקטגוריות מילים מילים.  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , אינטרנט , החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצבע ואור אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צבע ואור ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)