תצפית
חזרתי עכשיו מטעימת יינות שאירגנה החברה שאני עובד בה. זאת הייתה תצפית. זאת אחת התצפיות הראשונות שאני עושה. יותר נכון, זאת אחת התצפיות הראשונות שאני עושה מאז התצפיות שעשיתי לפני שנה, כשהתחלתי עם התזה. כתבתי עכשיו יותר מארבעה עמודים במחברת אבל לא מתחשק לי להשתמש בה כרגע. אני כמובן אשתמש בה אבל לא עכשיו ולא כאן.
חזרתי משם ממש כרגע. חזרתי על האופניים. כל הדרך דיוושתי לאט, מנסה לשמור קו ישר בין הברך לקרסול. דפקתי את הברך בשיעור יוגה מוקדם יותר היום, אז אני מקרטע, סוחב רגל. זה כואב. אחרי שיעורי יוגה יש לי עניין של להיות ישר וסימטרי. לשמור כפות רגליים מקבילות כשאני משתין, לשמור קו ישר בין הברך לקרסול, במיוחד כשהברך כואבת כל כך. דפקתי את הברך כשניסיתי להרים את עצמי באמצעות הידיים ממצב ישיבה למצב שכיבה.
הטעימה הייתה של שבעה יינות איטלקיים של יקב מסויים, לא גדול במונחים איטלקיים, מאיזור מסויים. אם אני אכתוב איפה ואיזה יקב זה, אני אפול למלכודת שאני נופל אליה תמיד והיא מלכודת הפטישיזם שלי. הגיעו לטעימה 24 אנשים. חמש מהם נשים. רובן התלוו לבעלים שלהן. בנוסף, היו שם המרצה היפה, מנהל החנות הלחוץ וכחמישה עובדים שלו. היה אוכל טוב. היו המון מונחים טכניים. כתבתי את כולם. יותר מעניינים האנשים. מתוך אלה שהגיעו, אחד אני מכיר די טוב. כתבתי עליו כבר, לא כאן. אחד אחר הכרתי היום. את השם שלו לא יצא לי לקלוט. לא שאלתי אותו גם. אבל אני יודע שהוא רצה פעם לכתוב משהו סוציולוגי על מוזיקה. זה די אומר משהו על מי הוא חושב שהוא. בחור ממושקף כזה, לבנבן. אוי ואבוי לי אם מישהו שהיה שם קורא את זה.
למה אני כותב פה את הדברים האלה? זה פרטי וצריך להיות ביומן שדה. אני צריך קהל אחרת אני אשתגע. זאת התשובה. מעניין מה מלינובסקי היה חושב על האפשרות של יומן שדה וירטואלי. למרות שהוא לא איזה תמים. כולם יודעים את זה. מכל מקום, זה לא יומן שדה וירטואלי.
אין לי כוח להתחיל לנתח את מה שהיה שם. אני עייף מהניתוחים האנליטיים האלה. זה כל כך קל, בנושא שבחרתי לכתוב עליו, לוותר על הניתוח הביקורתי ופשוט להנות. יש באירועים האלה המון יין טוב ומשכר. ותמיד יהיה שם מישהו שיסביר לך למה מה שאתה שותה הוא סופר איכותי. קראתי איפה שהוא בהכנות לקראת הצעת המחקר שחלק מהדיבור על היין הוא דיבור על העצמי. הם השוו שם במאמר הזה, בעצם זאת סדרה של מאמרים אבל אין לי כוח להתחיל לדבר על זה, בין איך שהנוצרים מדמים את שתיית היין במיסה לשתיית דמו של ישו לבין איך שאניני טעם משווים, באופן לא מודע, בין שתיית היין לשתייה של דימויים עצמיים שהיין, ובמיוחד מה שאומרים עליו, מדמה. במילים אחרות, מה שהוא רצה להגיד שם במאמר הזה (קראו למי שכתב אותו סילברסטיין והוא מתעסק באנתרופולוגיה לינגוויסטית) כשאנשים שותים יין ואומרים עליו שלוקח לו הרבה זמן להוציא את תכונותיו, שצריך לשבת שעה שלמה ולשתות אותו על מנת לעמוד על הניואנסים שיש בו, או שאומרים עליו שהוא מורכב - בעצם מה שהם עושים האנשים האלה זה להגיד על עצמם, ואף יותר מזה - לא רק להגיד מילים, אלא לשתות מילים. תמיד יהיה מישהו באירועים האלה שיסביר לך שהיין שאתה שותה הוא איכותי. לפי סילברסטיין אתה זה שהופך לאיכותי. אתה זה שהופך לאיכותי. זה משפט חשוב מאד. גם אישתי אומרת ככה. היא גם חשבה עלי בסרט שהיא חזרה ממנו עכשיו. ככה היא אומרת.