לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כדי לנצח צריך לראות את הצד השני מובס


מטומטמות העולם- התאחדו! אין לכן מה להפסיד מלבד את המוח שלכן!...

כינוי: 

בת: 20



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2020    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

גולני שלי, או, לא שלי... (?)**


**קודם גיגלתי את שם המחבר כדי לראות מה יעלה כשמחפשים אותו.


 


קוראים ותיקים שלי (שזה בערך אף אחד, כיוון שאפילו את אהובי לא הכרתי אז) אולי יזכרו את הסיפור של איך פעם באזור 2003, בעודי סטודנטית שנה ראשונה או שניה, מצאתי בספריה של האוניברסיטה ספר שנקרא "גולני לא שלי". הוא משך את תשומת ליבי כיוון שהייתי יחסית משוחררת טריה מיחידה שנקראית, נכון לא טעיתם,גולני. חשבתי שכתבו על היחידה, מעניין אם אזהה מקומות ואולי אפילו אנשים. אז השאלתי וקראתי. מסתבר שהספר היה שיר הלל אחד של הכותב לשנאה כלפי גולני, כלפי המערכת, כלפי חבריו למערכה.


בפרספקטיבה של היום, אני יכולה לראות ולהבין את מה שהבחור הרגיש ואת מסכת היסורים אותה הוא עבר עד השיחרור המיוחל. אבל אז, הספר טילטל אותי עמוקות ורציתי לדבר עם המחבר. רציתי לנסות להבין מה גרם לו לכתוב את מה שכתב ולדבר על החוויה שלו, שהייתה שונה מהחוויה שלי (טוב אני לא הייתי לוחמת במסייעת)


כך התחיל המרדף אחרי אור ספיבק.


איפה לא חיפשתי אותו- הצלחתי להגיע לכתובת של ההורים שלו. דיברתי עם חברים שלו ליחידה דרך "מקושרים". כשמצאתי את הטלפון (אז הסלולאריים לא היו דבר חזק), לא היה לי את האומץ לדבר איתו בבית של ההורים שלו ולא התקשרתי. חברות שהיו איתי באותה התקופה: נשואה2 ושותפותיה לדירה, חוו איתי את החווייה המטלטלת ואת החיפושים אחרי הבחור. כשלא התקשרתי אליו, הדחף התפוגג אבל לא נעלם. חודשים עברו ואני התחלתי לעבוד בשמירה ובאחד מסידורי העבודה ראיתי את השם שלו. צחקתי ואמרתי לחבריי לשמירה שאיזה קטע, אני מכירה (בערך) בחור בשם הזה שכתב ספר ויש כאן מישהו בדיוק עם אותו השם. השכיל לומר לי איזה ויטלי אחד (אני לא זוכרת את השם המקורי) שהסתלבט ואמר- כתב ספר ותראי איפה הוא היום... שכחתי מזה ואז בארוחת ערב משותפת אחת עם הנשואה וחברותיה, השם עלה ואז אחת מהשותפות אמרה לי: אבל פרייה, אותו בחור באמת עובד איתנו. כן, זה אותו אחד שכתב את הספר על גולני. אותו אחד שחיפשתי פעם כ"כ הרבה זמן.


איזה קטע, חשבתי לעצמי בחצי צחוק חצי השתאות. כמה חיפשתי את הבחור הזה וכל הזמן הוא היה כ"כ כ"כ קרוב..


לא עברו 10 שנים, עברו חמש עשרה...


סתם לא עברו כ"כ הרבה שנים. אבל, אני השתנתי. הפסקתי לקורא ספרים מנייר בכלל וספרים בעברית בפרט. התחתנתי, ילדתי ילדים, עזבתי את האוניברסיטה ואת ירושלים, הזדקנתי.


באחת משיחות הטלפון שלי, כחלק מנוהל הזיהוי שאלתי עם מי אני מדברת, ענה לי הפונה: אור ספיבק


אור ספיבק של גולני? שאלתי


הוא ענה לי: כן..


אני לא מאמינה, אתה לא יודע כמה חיפשתי אותך בזמנו, כשרציתי לדבר איתך על הספר הזה (כשאמרתי שנראה לי שאני הייתי היחידה שקראה אותו. אז הוא צחק ואמר שהוא מקווה שלא)


אז בואי נדבר, הוא אמר


זה לא אפשרי, עניתי. לא כשחיכית כ"כ הרבה זמן על הקו ואתה רוצה לקבל מידע על משהו אחר. חוץ מזה, הצורך לדבר איתך היה רלוונטי ללפני 9 שנים. היום, זה כ"כ משנה מה אנשים מרגישים כלפי גולני


הוא צחק..


איך שהוא, מבלי לדבר, לחפור ולנפח את המוח עד מוות, סגרתי מעגל עם הספר הזה, עם הכותב ואיך שהרגשתי ומרגישה כלפי גולני.


 


 


 

נכתב על ידי , 24/4/2014 17:28   בקטגוריות הרהורים ומחשבות, חפירות, סיפורי חארטה, סיפרותי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



I hate being sick


שונאת, שונאת, פשוט שונאת להיות חולה!

מאז שחזרתי לאאוטסורסינג אני עובדת במשרה מלאה. אין יותר משרת אם קצרה מלווה במשרה של עצמאית שלא קיימת. אני עובדת כל יום מ7:45 עד ארבע בצהרים ולפעמים אפילו עד חמש או שש.אני מגיעה גמורה הביתה, אני לא מדברת שאחרי שעה וחצי הקטנים שלי כ"כ גמורים שהם הולכים לישון. בשעה שמונה בערב, אני מעולפת על הספה. כך שהרבה ערבים פשוט אין לי כוח. אין לי כוח להזיז את עצמי לבשל, לנקות שירותים, להפעיל מכונה ולקפל כביסה. אז הכל מצטבר לסוף השבוע

אבל מה קרה?...

קמתי הבוקר עם גרון סגור. הראש מסתחרר ואני לא יכולה לעשות כלום.עם כל זה, קטני מסרב ללכת לישון בצהרים וספינקה מנדנדת ברמות על. הבטחתי לאמא שלי שאבשל משהו להיום בערב ורציתי נורא להכין עוגה עבור יום ההולדת של אהובי היקר שמתרחש מחר

אז כלום! נאדה!

כלום לא נעשה.

אני לא יכולה להסתכל על הבית, נהיה לי שחור בעיניים (לא מעצבים, הרצפות פשוט שחורות מרוב לכלוך).

יחד עם כל אלה, אני לא יכולה להרשות לעצמי לקח חופש מחלה כי אני צריכה שעות מסויימות לתלוש המשכורת לגן של הגבר הקטן שלי. חוץ מזה שכל העדרות שלי, זה סיפור שלא מהעולם הזה במקום העבודה הישן חדש שלי

 

פשוט כיף! כיף להיות אני!!

 

נכתב על ידי , 21/3/2014 16:27   בקטגוריות הרהורים ומחשבות, זוועה, חפירות, סיפורי חארטה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



את עקרת בית מוצלחת הרבה יותר ממני או אני לא מתכננת להיות עקרת בית


היינו אצל הארוכה הערב. על אף שאני מנסה לקצץ בביקורים אצלה כי ההשפעה על ספקוצה לא טובה במיוחד. אבל לילד היה יום הולדת ולא רציתי לא בוא בכלל. היה נחמד. הילדות שיחקו ולא היו מריבות. לא שמעתי בכי מלבד הפעם ההיא שהילדה של הארוכה דפקה את המצח שלה על משקוף אחד החדרים (what on earth???) ונהיה לה סימן כחול.

באיזה שהוא שלב, הארוכה החליטה להכין עוגת שוקולד בחושה. ההיא שמכינים משוקולית, קמח, שמן, ביצים ובוחשים הכל יחדיו. האיש מומחה בעיניים עצומות בהכנת העוגה הזו. כשהיא נאפתה ראיתי שהיא עשתה חריצים במזלג על כל העוגה ותהיתי- what on earth? למה עשית חריצים בעוגה?  והיא ענתה לי שכדי שהציפוי יחלחל לכל שכבות העוגה, עד למטה. ואכן, העוגה הייתה רכה וטעימה. ספוגת שוקולד וסוכרויות. אמרתי לה שביי פר, היא עקרת בית הרבה יותר מוצלחת ממני. אני לא הייתי חושבת לעשות את זה בכלל...

 

העניין הוא, שזה החזיר אותי לתקופה אחרת ולזמן אחר ולחברה אחרת- לה אמרתי דברים שונים לגמרי.

קוראים ותיקים מאוד שלי (AKA אהובי היחיד) ידעו שפעם הייתה לי חברה מאוד טובה, או כך חשבתי, שאני מאוד אהבתי אותה והיא כנראה אותי קצת פחות וקראתי לה נשואה1 (רק בגלל שהיא התחתנה ראשונה).

אני ונשואה1 התקרבנו כי היינו נערות טבע רווקות הוללות ופרועות. סיפורי הסקס, חוסר העכבות והשטויות במוח- קירבו ביננו מאוד. גם העובדה שהגענו מאותו חור בהר וזה ששתינו לא ידענו מה לעשות כשנהייה גדולות תרמו להתקרבות הזו. היא הייתה רקדנית מצויינת ואהבה לבלות. אני אהבתי לשיר והיא אהבה לשמוע אותי שרה. היא הייתה חשובה לי מאוד וגם החברות ביננו. לימים היא הכירה את בעלה הירושלמי. סיפור ההכרות שלהם היה לא מהעולם הזה- הם הכירו בדיסקוטק. היא עשתה לו טיזינג. הוא ניסה לשכנע אותה למשהו חד פעמי והיא לא הסכימה. היא השאירה אותו כשחצי תאוותו בידו (תרתי משמע קריצה) והוא חיפש אותה בכל ירושלים ומצא אותה בחדר הכושר, על מכשיר שנראה כמו ספת גניקולוג כשרגליה של נשואה2 מתנופפות אל על.

לימים נוספים הם התחתנו ולאט לאט הוא התחזק יותר ויותר ונהיה מאמין יותר ויותר. היא עזבה את הלימודים והתמקדה בלהיות אישתו- לבשל, לנקות ולפנק עד שהביצים שלו נהיו סגולות מרוב אושר.

לי היה קשה מאוד לקבל את זה. איבדתי את שותפתי לפשע והרגשתי שאני מאבדת יותר ויותר את האישה שכ"כ אהבתי. ההתנתקות שלה ממני התחילה ככל הנראה ביום אחד כשהיינו בשוק הירושלמי והמוכר הדפוק אמר משהו על מלפפונים שטובים לכל אשה שמבשלת לבעלה. אני עניתי לו "אני עדיין לא עקרת בית, בניגוד לאנשים אחרים פה". ידעתי שהיציאה לא במקום ברגע שהיא יצאה ושהיא תעליב את הנשואה1 היקרה. היא אכן ענתה לי שכרגע זו המציאות שלה ושאם יש לי בעיה עם זה אני צריכה ללמוד להתמודד.

ואז היא התרחקה יותר ויותר עד שיום בהיר אחד היא פשוט הפסיקה לענות לי לטלפונים וניתקה כל קשר.

 

היום אני חושבת שהנוכחות שלי בחיים שלה שמה לה מראה לכל מה שנהיה מהחיים שלה- כל הפינות אותן היא לקחה ושהיא לא רצתה לקחת (the road not taken). היציאות שלי לא באו לה טוב ובכלל לא תרמתי לה יותר בשום צורה.

כשנשואה2 הציעה לפני כמה שנים, כשספי רק נולדה לעשות "סולחה" ביננו, עניתי לה שאני מעולם לא רבתי עם נשואה1, ההתרחקות הייתה חד צדדית לחלטין. מלבד זה, אני לא אותה אדם שהייתי כשהייתי סטודנטית באוניברסיטה וכל מה שרציתי היה לבלות, להזדיין ושתהיה לי שותפה לפשע בסגנון פוקה המיתלוגית.

האם כאב לי שאיבדתי את נשואה1 בתור חברה? לחלוטין. ורבות נכתב על זה בבלוג זה.

האם אני רוצה אותה שוב בחיי? לגמרי לא. אני לא חושבת שיהיה מכנה משותף יותר

 

החלק העצוב בכל העניין הוא שעקב הסיפור עם נשואה1, נתתי לנשואה2 לזלוג לי מבין האצבעות וגם הקשר ביננו נותק. לא הזמנתי אותה לחתונה שלי ולא הלכתי לבריתה של הילדה שלה, כשידעתי שרוחות מן העבר יבקרו שם.

(עכשיו אנחנו חברות בפייסבוק. אבל ביי פר, זה כבר ממש לא אותו הדבר)

 

 

*האזכרה של אבא שלי הייתה אתמול ואני מקווה שהטירוף והאמוק שנכנסה אליו המשפחה של יחלוף עכשיו.

**אני בשבוע 39. יותר ממוכנה כבר ללדת. כי דיי, זה דיי

נכתב על ידי , 13/5/2013 20:35   בקטגוריות סיפורי חארטה, הרהורים ומחשבות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



היה לי דוד כזה בטלן שהתעצל לנוח


אחיו של האיש, בני הקמניה רכשו כרטיסים להופעה של כוורת בפארק.אני, שנורא רציתי לראות אותם בברכת הסולטן והתאכזבתי, קצת ירדתי מעניין ההופעה.

זה הרגיש קצת כמו שכשארוסמית' הגיעו סוף סוף לארץ ב- 94, אני הייתי באנגליה.

כשלא היה לי עם מי ללכת להופעה של פיל קולינס ב-2005.

כשכל פעם שתכננתי לנסוע לחול לראות את מארק קנופלר, אז נכנסתי להריון.

ועכשיו פתאום יש כרטיסים...

נורא קשה לי להתרגש ונורא קשה לי לשמוח. יש לנו כמה בעיות אובייקטיביות שממש מקשות עליי לשמוח מהעובדה שאני אראה את ההופעה האחרונה ביותר של להקת הגיזרים שאפילו הילדה בת ה-3.5 שלי מזמזמת את השירים שלהם.

אני תוהה אם האם במצבנו הכלכלי אנחנו יכולים להוציא סכומים לא קטנים על ההופעה הזו. הרי זה כרוך ברכישת כרטיסים, לנסוע לת"א, לשתות ולאכול.

אני תוהה מה נעשה עם תינוק בן 3 חודשים שסביר להניח שיינק באופן בלעדי- עם מי נשאיר אותו והאם הסבים שלו יוכלו להתמודד עם שני ילדים, שאחד מהם מתעורר תדיר בלילה.

אני תוהה אם אחרי שנחזור (הרי לא נוכל לקחת חדר במלון כמ ושעשינו בהופעה של רוקסט בגלל הסיבה שמעלינו), נהיה גמורים מעייפות, תינוק ישאיר אותנו ערים- האם האיש מתכנן ללכת ליום של קלדנות תוססתב עבודתו...

קיצר, ככל שאני חושבת על זה יותר, אני רואה שלא כדאי שאני אסע- אפשר לרפאנד את הכרטיסים כמעט עד יום המופע. אבל אולי האיש יפנק את עצמו עם אחיו והבת דודה (שברור שאני צריכה לממן לה חלק מהכרטיס כיוון שהיא הייתה בחתונה שלי וטרחה לקנות מתנות לילדה שלי כל פעם שהיא ראתה אותה- NOT).

לפחות יהיו לו תמונות

נכתב על ידי , 17/4/2013 23:26   בקטגוריות ארועים, חפירות, סיפורי חארטה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של freya the guru ב-26/4/2013 00:17
 




דפים:  
24,607
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , משפחתי וחיות אחרות , אומנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לfreya the guru אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על freya the guru ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)