לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דברים שרואים מכאן

העולם דרך משקפיים מיוחדים של הסוציאליסט האחרון. מזועזע, בהלם ומבולבל. בעצם, זה אני


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2007

סטודנטים מפונקים


כבר זמן מה אני עוקב אחרי שביתת הסטודנטים.
בתור מישהו שלא למד במוסד שמתוקצב ע"י מדינת ישראל, וגם עכשיו משלם את כל הסכום מכיסו (בתואר השני) אני חושב שהסטודנטים בישראל דיי מפונקים.
ברובם לא מדובר באנשים קשי יום שהגיעו ממעברה כלשהיא, אלא בילדי המעמד הבינוני ומעלה שרוצים ללמוד. ולשכור דירה ליד האוניברסיטה. ולהחזיק רכב. ולצאת למסיבות. ולעשות שופינג. ולטוס לסקי.
עושה רושם שעשרת אלפים השקלים שהם משלמים בשנה זה לא סעיף ההוצאות הכי גדול שלהם. של חלק נרחב מאוד מהם, בכל אופן. הם יכולים לקבל הלוואות בריבית אפסית, ולפרוס את התשלום המגוחך על פני זמן ארוך יותר.
הייתי באוניברסיטת ת"א לאחרונה. הסתכלתי על הרכבים שם בחניונים וברחובות הסמוכים. רוב המכוניות שם עולות יותר משכ"ל של תואר שלם.

אז מה עם אלה שבאמת לא יכולים להרשות לעצמם השכלה גבוהה? הם צריכים ללמוד על חשבון המדינה.
ומכיוון שכבר היום המדינה מסבסדת כל סטודנט בכ-30,000 ש"ח, לדעתי המדינה צריכה לדרוש את הכסף בחזרה מכל סטודנט שלא מסיים את התואר. ככה זה ימנע בזבוז.

ישנה עוד בעיה בארץ. העובדה שלפקולטות מסויימות מקבלים כל אחד שרוצה בזה. ככה שנוצר מצב בו אנשים לומדים תואר כללי, או היסטוריה, או קרימינולוגיה וכו' בלי הרצון והלהט ללמוד את התחום. מדובר גם בפקולטות שזול לתחזק אותן. (לעומת הפקולטות לרפואה, לפיזיקה וכו') כי הן דורשות רק מרצה מתרגל וספרות. לא יותר מזה. המדינה מתקצבת סטודנט לרפואה וסטודנט לתואר כללי בדיוק באותו סכום. וזה טיפשי הרי. הרבה יותר יקר להכשיר רופא מאשר פקידה שעשתה תואר בסוציולוגיה.
אז צריך גם לתקצב את הסטודנטים בצורה דיפרנציאלית. בפקולטות היקרות, המדינה תיתן יותר על כל סטודנט, ובפקולטות הזולות, היא תיתן פחות.

בעיה אחרת עם זה שפקולטות מסויימות מקבלות כל אחד, הוא שאנשים שבאמת רוצים ללמוד את התחום ולעסוק בו לומדים עם אנשים שבאים פשוט "להעביר את הזמן". או אנשים שלומדים כי ההורים שלהם רוצים. וככה נוצר מצב שכל שנה סטודנטים רבים שלא הולכים לעסוק בנושא שהם למדו, אלא לעבוד בעבודות כלליות שכאלה (פקידים, כספרים, דוורים מזכירות וכו') יוצאים עם תואר. תואר שלא נחוץ להם בכלל. סתם כסף שהמדינה זרקה עליהם.
ובגלל שכל כך הרבה אנשים לומדים בפקולטות האלה (הם הרי לא ילכו ללמוד מתמטיקה שימושית למשל, כי זה נושא מאוד קשה ומסובך) אז הרמה בפקולטות חייבת לרדת. וגם המוכשרים שבאו ללמוד מאהבת המקצוע יסבלו מרמת לימוד נמוכה יותר.
אז כנראה שצריך להגביל את מספר הלומדים בכל תחום מסויים. זה יבטיח שרק המוכשרים יותר מבין אלה שנרשמו ללימודים יתקבלו.

וזה הוביל למצב אבסורדי בישראל שדרישות התפקיד להיות מזכירה באורנג' למשל כוללות תואר אקדמי. כאילו מה - המזכירה תנתח את המזכר בראיה היסטורית לעומת הכתבים בסין העתיקה?
מה הקשר?

אז מה היה לנו:
1. החזרת הסבסוד ע"י סטודנטים שהחליטו לא להשלים את התואר.
2. מימון דיפרנציאלי ע"י המדינה של הפקולטות השונות.
3. הגבלת מספר הלומדים בחוג מסויים.
4. יצירת מערך לזיהוי נרשמים בעלי יכולת כלכלית נמוכה (כולל ביקור של נציג בביתו של הסטודנט, ודרישה לשקיפות מלאה של חשבונות בנק, חובות וכו') וסבסוד מלא של התואר שלהם.



הסטודנטים שובתים עדיין. אבל בשביל יום הסטודנט (השובת) בת"א היום הם יכלו לפרק את השביתה שלהם.
נכתב על ידי , 3/5/2007 22:23  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ארילו ב-12/5/2007 12:50



כינוי: 

בן: 46




20,565
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לארילו אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ארילו ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)