לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

תובנות


התובנות שלי על החיים.. ובכלל.

Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


3/2009

דוגמא ומופת


 

אני חושבת שיותר מהעדר תקציבים למשכורות ראויות ויותר מדעה קדומה לתפקיד- הבעיה במקצועות מסוימים היא העדר אנשים איכותיים. כמובן שדבר אחד נובע מהאחר, אבל התוצאה תמיד זהה- זבל של אנשים שאמורים להוות דוגמא ומופת לאזרחים הפשוטים- שזה אנחנו.

חדי העין מביניכם בוודאי הבינו כבר שאני לא מדברת על הממשלה על שלל מושחתיה ("העדר תקציבים למשכורות", כמעט הפלתי את עצמי מהכיסא עכשיו מרוב צחוק), כי לכתוב על שחיתות הממשלה ידרוש הרבה יותר מבלוג אחד, זיכרון של מחשב אחד או מקום איחסון של אתר ישרא.

אני מדברת על 2 מקצועות עיקריים: שוטרים ומורים. אפילו מתחרז.

 

למה נזכרתי עכשיו?

זחלתי לי היום להנאתי באיזה פקק מזדמן, אי שם ברחוב שהוא בר"ג או בת"א, אני לא בטוחה. הרמזור היה ירוק והצומת הייתה כמובן חסומה. כהרגלי נעצרתי לפני הצומת לקול צפצופי הנהגים שמאחורי, שלא הבינו איך ייתכן שאני לא נוסעת כשהאור ירוק ויש עוד לפחות חצי מטר של צומת פנויה שאני יכולה (וצריכה) לחסום. בינתיים הרמזור התחלף לאדום ומהכביש מימין הגיחה לפתע מכונית של משטרת תנועה. היה לה רמזור ירוק אבל הצומת לפניה הייתה כמובן חסומה ע"י המכוניות שנסעו לפניי. בעודי מחככת את ידיי בהנאה לנוכח התפתלות הנהגים החוסמים את הצומת- קרה דבר מופלא. ולהלן האפשרויות:

א.      השוטר אמיץ וישר הלב יצא מהניידת וחילק דוחות מוצדקים ביותר לכל הנהגים שחסמו את הצומת בניגוד לחוק.

ב.       השוטר המפגר עשה את דרכו בין המכוניות, כמעט משפשף אחת מהן, ואיכשהו הצליח להשתחל ביניהן כאחד האדם ולהמשיך בדרכו לחנות הדונאטס הקרובה (יש כאלה בארץ?).

ג.        השוטר המפגר אך סבלני חיכה עד שהצומת תתפנה, גם אם זה יעלה לו ברמזור אדום נוסף, ועבר אותה בביטחה.

 

נו, יש לכם ניחוש? :) אני יודעת שזה קשה.

הייתי כותבת את התשובה למטה במהופך אבל אני לא יודעת איך לכתוב פה במהופך. או למטה.

בקיצור, נו- זה ב' כמובן. תוך התעלמות מוחלטת מעבירות התנועה הכה-ברורות שהתרחשו לנגד עיניו, עזב שוטר התנועה את המקום, תוך שהוא מזמזם לעצמו שיר-מזמור. אם רק הייתי חכמה יותר- הייתי שולפת את הפלאפון ומצלמת, אבל איכשהו משהו באחורי ראשי אמר לי שאסור להתעסק עם פלאפון בנהיגה (תשמעו, אני משוגעת לגמרי. אני עוד מאלו שמאותתים לפני שהם עוברים נתיב!!! משוגעת, לא אמרתי?).

אז מה אנחנו למדים מזה ילדים? נכון, שמותר לחסום צומת. לחסום צומת זה טוב ומומלץ, ולכן אם אתם מגיעים לצומת (גנבתם את האוטו של אבא ילדים?) והרמזור ירוק- התעלמו נא מהעובדה שאין לכם לאן לנסוע וסעו! סעו כל עוד רוחכם בכם! סעו וחיסמו את שאר הנתיבים! כי יש לכם ירוק וירוק אומר לנסוע :)

(עוד מישהו חושב שאני צריכה להגיש תוכנית ילדים?)

 

- אהה, ורק למקרה שחשבתם לרגע אולי יש טעם כלשהו להעיר לאותו שוטר מסוים על התנהלותו- ובכן-Don’t

הכי אהבתי את משפט המפתח "השוטרים ציינו כי הנאשם צילם אותם ואמר להם כי ידאג לפרסם את מעשיהם". נסו להפוך את המילה "ציינו" ל"התבכיינו" ותראו איך המשפט הופך להיות מצחיק :)

 

ומורים.

מורה טוב- מורה לחיים? אצלי הזיכרונות הכי חזקים מהמורים שלי הם לא חיוביים במיוחד, וזה לא קשור בכלל לציונים. מורה אחת שלא אשכח הייתה המורה לאזרחות והיסטוריה, שיום לאחר הרצח של רחבאם זאבי הגיע כולה קורנת לכיתה וסיפרה לנו בהתלהבות עד כמה היא מאושרת מהעניין. היא הייתה שמאלנית מהזן הנחות ביותר- האנטישמי. ואין שום הצדקה בעולם לשמחה לאיד על רצח של אדם אחר, חף מפשע, שנרצח בשל דעותיו. רק תארו לעצמכם אם מורה הייתה שמחה כך על רצח רבין.. בתוך יום זה היה מגיע לעיתונות ובתוך יומיים היא הייתה מפוטרת מעבודתה ומוחרמת ע"י מדינה שלמה. כאן מדובר באיש ימין שנרצח, אז כמובן שלאף אחד לא אכפת.. אבל אני סוטה מהנושא. אני חושבת שכל מורה- בכל שכבת גיל של תלמידים- צריכה לשמור את הדעות הפוליטיות שלה לעצמה. ברור שהיא בן אדם ולגיטימי שיהיו לה דעות- אבל ילדים בני 9-12-16-18 לא צריכים להיות מושפעים מדמות שהיא מאוד דומיננטית בחייהם ומייצגת סמכות- הם צריכים לגבש את דעתם בעצמם.

אז זאת הייתה רק מורה אחת, עשב שוטה מאוד בתוך מערכת גדולה, אבל לצערי שאר המורות לא היו טובות ממנה.. עוד מורה שלא אשכח היא המורה למתמטיקה בכיתה י'- אחד המקצועות האהובים עליי עד היום- שגרמה לי להיכשל במקצוע וכמעט לרדת ל4 יחידות (בסוף הוצאתי מעל 95 בבגרות ב5 יחידות, ואני לא אומרת את זה כדי להשוויץ אלא פשוט כדי להבהיר כמה ביזיונית היא הייתה צריכה להיות כדי לגרום לי להיכשל..). כמובן שלאחר שנה אחת כשהממוצע הכיתתי צנח בעשרות נקודות- היא הועברה כלאחר כבוד ללמד את קבוצת ה3 יחידות. במקום לפטר מורה לא מוצלחת- פשוט מעבירים אותה הלאה. זה כמו שבמקום להעיף תלמיד מופרע- פשוט מעבירים אותו בי"ס.. וגם ככה למי אכפת מ3 יחידות?

 

המערכת רקובה.

גם המשטרה שמפחדת להתעסק עם פושעים (אמממממ מה בדיוק חשבתם שתצטרכו לעשות במסגרת תפקידכם..?) וגם המורים שטיפשים יותר ממרבית תלמידיהם.

ומה הפיתרון? סינון. אבל לא רק, כי אם נסנן את הבררה נישאר עם 5 שוטרים ו13 מורים. אולי צריך שילוב של העלאת משכורת עם סינון יותר טוב.. אבל אני באמת לא יודעת.

 

העיקר שמשהו ייעשה.

נכתב על ידי , 9/3/2009 20:45   בקטגוריות שחרור קיטור  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



20,682
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנוקטת עמדה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נוקטת עמדה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)