לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

תובנות


התובנות שלי על החיים.. ובכלל.

Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


5/2009

החלטנו לנסוע לצפון עם הזוג האוסטרלי


 

 

מדובר בזוג חברים ותיקים איתם אנחנו נוהגים לשבת מידי פעם בפאב על בירה. הם זכו לשמם לאחר שחזרו מחצי שנה באוסטרליה, ומאז כל משפט שלהם מתחיל ב"באוסטרליה.... בלה בלה בלה..." ונגמר ב"בניגוד לישראל".

 

הם זוג נחמד בסה"כ, ועם מספיק אלכוהול בדם הם אפילו מצחיקים וכיפיים. אבל כאן בדיוק מתחילה הטעות שלנו. כאן בדיוק נאלצנו ללמוד בדרך הקשה שאנשים שיכורים מתנהגים בצורה לא מייצגת.

 

הרעיון המקורי היה טיול-בזק זול: נוסעים ביום שישי לחורשת טל, עושים קמפינג חסכוני של 55 שקלים לבן אדם, איזה טיולון קצר בשבת, חזרה דרך מסעדת בשר מומלצת בצפת, והופה אנחנו כבר מעלים תמונות לפייסבוק.

ביום שישי בבוקר צלצל הטלפון. זו הייתה גברת אוסטרליה. "את שומעת? מצאתי לנו צימר ממש מגניב במחיר דומה לקמפינג, אולי נשדרג?", ועוד לפני שהספקתי למחות, היא הוסיפה "באוסטרליה ישנו כל הזמן בקמפינג, כך שאין לי בעיה עם אוהל, אבל שם הקמפינג היה נקי ומסודר ומפואר, בניגוד לישראל".

טוב, נאנחתי. אז מה הנזק? "350 שקלים!" היא הכריזה.

טוב, יאללה.. 55 כפול 4 אנשים זה קרוב באופן יחסי ל350. אם מסתכלים מהצד.

"בסדר", נאנחתי. "שיהיה 350".

לא עברה דקה והטלפון צלצל שוב. זאת הייתה גברת אוסטרליה.

"את שומעת? התקשרתי אליהם והם רוצים 350 לזוג! כלומר סה"כ 700. אז מצאתי לנו מקום אחר במחיר דומה לצימר, אולי נשדרג?", הפעם מיהרתי להגיב לפני שאאלץ לשמוע עוד חוויה מזדמנת מאוסטרליה.

אז מה הנזק? "500 שקלים!", והוסיפה, "ויש מטבח עם מקרר והכל" (ואני נשבעת לכם שהיא כמעט אמרה "ממש כמו באוסטרליה", אבל מר אוסטרליה בדיוק מלמל משהו ברקע).

התייעצות קלה ונשברנו. בסדר, שיהיה 500 שקלים. זה מחיר די דומה לצימר שהיה במחיר יחסית דומה לקמפינג, אז סה"כ מדובר בתוספת קטנה, לא?

 

נסיעה לצפון. מוסיקה, צחוקים, דיבורים – כל אלו לא היו אצלינו. הם ישנו, אנחנו השתדלנו להיות בשקט כדי לא להפריע, אחרי שמר אוסטרליה אמר לנו תוך פיהוק "לא ישנתי כל הלילה". אני בטוחה שהיה מוסיף חוויה אוסטרלית, אם לא היה נרדם בתוך דקה.

הגענו למקום, "אורחן" קטן בשאר ישוב (לא ידעתי שיש כזו מילה, "אורחן"- זו דרך עדינה להגיד "צימר שעשוי מאבן ולא מרגיש כמו ביקתה וגם אין בו ג'קוזי"). המשך הערב היה נחמד וכלל על האש ותחרות שתיית בירה, בה ניצח מר אוסטרליה ("באוסטרליה שתינו כמו מטורפים! אתם לא מבינים כמה האוסטרלים שותים! כל ערב איזה 10 כוסות בירה, בניגוד לישראל"). ואז הגיעה סאגת המקלחת. מתברר שבאוסטרליה אין משבר מים.

גברת אוסטרליה נכנסה להתקלח ראשונה, ולאחר כחצי שעה לא נשמעה היחלשות בעוצמת המים. אחרי תחנונים רבים וציטוטים של בר רפאלי מתקלפת (אגב אני מעודדת את התופעה הזאת)- היא נאותה לצאת מהמקלחת, ממלמלת לעצמה "באוסטרליה היינו מתקלחים שעות.. יש שם מים כל כך צלולים וחמים ונעימים, בניגוד לישראל". אחריה נכנס מר אוסטרליה לעוד מרתון מקלחת מייאש, ולבסוף אני והבונבון התקלחנו יחד. 5 דקות.

באורחן שלנו היה חדר שינה אחד וספה נפתחת בסלון, מה שחייב הטלת מטבע לקביעת מי יזכה להזדיין בלילה ומי יקבל רק מציצה מתחת לשמיכה. אנחנו זכינו בזיון (אמממ, כלומר- בחדר), למרות דרישותיה של גברת אוסטרליה להטלה חוזרת. אני מניחה שבאוסטרליה זה 2 מתוך 3.

 

למחרת קמנו מוקדם בבוקר (10 וחצי) והתארגנו ליציאה לשמורת דן. ארוחת הבוקר כללה עוגיות ועוגה שקנינו מבעוד מועד, קפה ושוקו. הטיול היה נחמד בסה"כ, מלא בילדים צווחים ובני דודים שטבלו רגליים לבושות לגמרי במים הקפואים. זה היה די מצחיק, אבל זה כבר לפוסט אחר.

נכון תמיד כשיוצאים למסלול של 5 שעות בעצם מסיימים אותו בשעתיים? אז אנחנו הלכנו למסלול של שעתיים וסיימנו אותו ב5 שעות. מידי מספר צעדים נעצר מר אוסטרליה לצלם איזה ענף אקראי, תוך שהוא משוויץ במצלמה החדשה שקנה ממש לפני הטיול באוסטרליה, כי "באוסטרליה יש נופים מדהימים, כך שאתה חייב מצלמה ממש טובה. בניגוד לישראל".

 

נוף בישראל. באוסטרליה יותר שווה, כך הבנתי.

 

הנסיעה למסעדה הייתה קצרה, והבשר היה משובח. אין לי הרבה מה לספר פשוט מפני שכל השעות הללו מטושטשות אצלי... אני רק זוכרת נתחי ענק של פרה מדממת מונחים מולי על צלחת, והשאר פשוט מעומעם.. בשלב מסוים אני זוכרת שכולנו גלגלנו את עצמינו חזרה למכונית, ויצאנו חזרה למרכז. באותו רגע הבנתי את מנהג פתיחת הכפתור במכנס.

 

הנסיעה חזרה הייתה שקטה כמו הנסיעה לשם, כי לא נעים להפריע לאוסטרלים לישון. כשהורדנו אותם בבית עוד הופתעתי לגלות את מר אוסטרליה מגניב את שאריות העוגה לתיקו, ואת גברת אוסטרליה גוזלת את בקבוקי הבירה שנותרו. כך, נותרנו ללא דבר מלבד הלקח. הלקח הקשה והכואב אותו למדנו על בשרינו הרך (וואו, כל כך רך.. אתם לא מבינים- בכלל לא היה צריך שם סכין!!). והלקח הוא- לא הולכים הביתה עם מישהו שפגשת בפאב, ובטח ובטח שלא נוסעים איתו ליומיים שלמים בצפון.

אהה, וגם הבנתי שאוסטרליה היא אחלה מקום. בניגוד לישראל.

נכתב על ידי , 9/5/2009 23:56  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



20,682
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנוקטת עמדה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נוקטת עמדה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)