לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

תובנות


התובנות שלי על החיים.. ובכלל.

Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


2/2008

הילדה הכי יפה באוניברסיטה


 

אף פעם לא קראו לי "ביישנית"

ודווקא קראו לי בכל מיני שמות.. החל מ"כלבה" ועד "ג'ינג'ית עצבנית". אבל ביישנית? אני?!

תמיד הייתה לי הנטייה להגיד לאנשים מה אני באמת חושבת עליהם.

לפעמים זה טוב, בד"כ זה ממש רע.

העניין הוא שזה בלתי נשלט. ברגע שיש לי משהו להגיד למישהו, הבחירה היא בין להגיד לו את זה בפרצוף לבין לבלוע את זה, להתחרפן, לחשוב על זה, לא להירדם ולמחרת להגיע אליו בעיניים טרוטות ולהגיד לו את זה בפרצוף.

מהר מאוד למדתי שהאופציה הראשונה עדיפה.

ולכן, גם כל מי שאי פעם היה לי Crash עליו (נו, בתקופת התיכון, כשעוד קראנו לזה "Crash"), ידע.

החל מDark Drek שהיה אהבתי הראשונה בכיתה ז', ועד ל-פ' בכיתה ט'. וכל מי שבאמצע.

מה שחשוב בסיפור הוא שמאף אחד מהם לא התפתח דבר. אפילו לא דייט אחד.

אבל עדיין אמרתי להם מה דעתי, ועד עצם היום הזה אין לי חרטות על כך.

 

אז מתי כן הכל השתנה?

בצבא.

בקורס, ליתר דיוק.

 

אז הגיעה ע' וטרפה את כל הקלפים.

כל מה שחשבתי שידעתי על עצמי ועל החיים ועל העולם- התערבב למן בלגן נוראי של צבעים ורעש ואי סדר. במשך כמה חודשים חייתי, נשמתי וחשבתי את ע'.

למעשה, כשאני חושבת אחורה על הקורס, אני מגלה להפתעתי שאין לי שום זיכרון ממשי לגביו, לגבי התכנים, לגבי ההווי, לגבי פעילויות שונות. רק תמונה אחת בראש, וזאת היא.

האם הייתי מאוהבת בה? לא חושבת.

אף פעם לא חשבתי עליה בהקשר... נו, אתם יודעים- הזה. פשוט, רציתי להיות בקרבתה. רציתי להיות חברה שלה. רציתי להיות היא.

כן,

בפעם הראשונה בחיי רציתי להיות מישהי אחרת. וזו הייתה ההרגשה הכי מבלבלת, ובדיעבד גם הכי גרועה בעולם.

מבחורה שעד לאותו היום הייתה די מרוצה בעורה שלה, הפכתי לבחורה שחיה חיים של מישהי אחרת. והעניין הוא שלא יכולתי לשלוט על זה.

והאמת,

גם בדיעבד וגם באותו רגע ממש- ידעתי שהיא לא משהו. היא לא הייתה יותר חכמה ממני, היא לא הייתה יותר יפה ממני והיא ממש לא הייתה יותר מצחיקה ממני. אבל היא הקרינה משהו.

 

אני מאוד מאמינה במה שאנשים משדרים, גם בלי מילים ובלי הבעות פנים- פשוט משהו שמרחף סביבם באוויר. הילה.

יש אנשים שנכנסים לחדר ומרעילים אותו. אתה פשוט מרגיש רע יותר ברגע שהם בסביבה. ויש אנשים שלהפך; כשהם נכנסים אתה נדרך. הסקרנות גוברת. פתאום אתה מת שישבו לידך, מת לדבר איתם, מת להכיר אותם. מת מקנאה.

ויש את אלה שנכנסים, וכלום לא קורה. הלא-מורגשים.

 

ע' אמנם הייתה בחורה קולנית למדי, ולא עבר זמן רב עד שצברה סביבה עדת בחורות מעריצות, אבל ל' היא דווקא לא כזאת.

ב-ל' יש משהו מכשף.

ל' היא הבחורה הכי יפה באוניברסיטה. ג'ינג'ית מדהימה ושקטה, שיושבת תמיד מאחורה. בצד.

לבד.

אף אחד לא שם לב אליה, כי היא תמיד מנסה להעלם. אבל אני דווקא כן.

ואני מסתכלת עליה בסקרנות. תוהה על מה היא חושבת. תוהה איך זה מרגיש להיות כל כך ג'ינגי'ת וכל כך יפה. תוהה למה היא אף פעם לא מפזרת את השיער. תוהה איך הולך לה בלימודים. תוהה איך נראים לה החיים. תוהה אם אי פעם תתיישב לידי.

והיא גם מוכרת לי,

אבל אני לא יודעת מאיפה.

בהתחלה חשבתי שאולי יש לה בלוג, עם תמונות. אבל איך יכול להיות שבחורה שכל כך מנסה להעלם תפרסם את עצמה ככה בפני כל העולם?

לא.

כנראה ממקום אחר. אולי מגלגול אחר, מי יודע.

 

אז בינתיים אני מביטה, בשקט. מנסה שלא לבהות ולא להציק. מנסה קצת לפענח.

אולי אני אגש אליה באיזה יום,

אם אצליח לחשוב מה לומר.

אולי אגיד את האמת,

שהיא נראית לי מוכרת.

אולי אני אשאל אותה למה היא מסתתרת.

ילדה יפה כמוה לא צריכה לשבת בצד,

לבד.

 

ואולי לא.

 


וכעת לפינת: "כל הכבוד... יא זבל"

 

# ביום רביעי שעבר, לאחר שצפיתי כהרגלי ב"הישרדות", גלשתי לי גם לתוך "היום שהיה", עם גיא זהר. הוא משעשע כזה, נורא לא רישמי. בקיצור, הוא הזדעזע עמוקות מהעובדה שתחנת הרכבת בישוב להבים שבנגב נקראת "להבים" (Crazy, isn't it?) ולא נקראת "להבים רהט", על שם הישוב הבדואי הסמוך.

ואני שואלת- סליחה? למה שהיא תיקרא בכל שם אחר שהוא אינו שם הישוב בה היא נמצאת? בדיוק כמו כל תחנות הרכבת האחרות בארץ? אבל לא, התחנה הזו ספציפית סומנה ע"י שמאלני הארץ בשל 2 סיבות:

           1) בלהבים יש אנשים עם כסף.

           2) ברהט יש בדואים.

השילוב של 2 הסיבות הללו הקים את יפי הנפש ממרבצם (בבתי הקפה של צפון ת"א?) והריץ אותם היישר לבג"צ, לבכות על אפליה, גזענות ועוד כהנה וכהנה עוולות.

ואני אומרת- סבבה. צודקים. מכיוון שהם הישוב הסמוך, הם גם כן משתמשים בתחנה, ולכן הגיוני לקרוא לה "להבים רהט". בנוסף, הייתי פונה לבג"צ על מנת לשנות את שמה של תחנת הרכבת בכפ"ס ל"כפר סבא- קלקיליה- רעננה- גבעת חן- רמות השבים- כפר מלל- גן חיים- צופית- בצרה" – ואם במקרה שכחתי איזה ישוב/מושב קטנטן נוסף באזור- אתם יותר ממוזמנים להודיע לי על מנת שאוכל לצרף את שם הישוב לעתירה.

את תחנת הרצליה הייתי משנה ל"הרצליה- רעננה- כפר שמריהו- גליל ים- רישפון". קצר, סולידי.

ובת"א בכלל צריך לשנות ל:"תל אביב- כל הארץ:______" > הקו התחתון מסמל שטח נרחב מאוד בשלט בו יופיעו כל שמות ערי ארצנו, כי תכל'ס- מי מאיתנו לא השתמש לפחות פעם אחת בחייו בתחנת הרכבת בת"א על מנת להגיע אל ביתו ומביתו? ומכיוון שאנחנו משתמשים בה, אין סיבה שהיא לא תיקרא על שם כולנו.

אז כל הכבוד, גיא זהר, שהעלית למודעות של כולנו שאתה כה טיפש. בעצם, אל תרגיש רע- אתה בחברה די טובה. (ושימו לב בעיקר לדבריו של ד"ר ברנדשטטר בפסקה האחרונה. הייתי מרססת את הפסקה הזאת על קיר ביתו של מר זהר, רק שאני לא יודעת איפה הוא גר. וגם אין לי כל כך זמן עם הלימודים והכל..)

 

# הפעם, שימו לב- כל הכבוד אמיתי! כל הכבוד לחברי האקדמיה שבחרו בסרט הזר "הזייפנים" על פני הסרט הנוראי והמפגר "בופור". אני חייבת להודות שלרגע פחדתי שאשכרה יש "לנו" סיכוי לזכות, אבל תודה לאל הבוקר הגיע ועמו הבשורות המשמחות של YNET, שהנה הצדק שוב הרים את ראשו לרגע מהחול (וחזר לשם מיד, אל תדאגו).

זה פשוט, הסרט "בופור" הוא לא סרט טוב, הוא לא סרט שמציג אותנו באור חיובי, הוא לא סרט שמשקף את המציאות כפי שהיא הייתה שם- והכי חשוב- וגם הכי נטחן- השחקנים. כן כן, נו- אלה שלא שירתו בצבא. אני יודעת, גם לי נמאס לשמוע על זה. אבל לשמוח לאיד לא נמאס לי :) מה לעשות שלבמאי מטומטם כמו יוסף סידר, שהחליט לעשות סרט על נושא קשה וכאוב, סרט שמבוסס על מציאות שבה נהרגו חיילים- והחליט באותה הזדמנות לזרוק ז** לפרצוף של המשפחות השכולות- ובכן- מה לעשות שממש לא מגיע לו אוסקר. מקסימום בעיטה בישבן (אבל שוב, אין לי זמן. לימודים והכל).

האם הוא באמת לא היה מסוגל לוותר על משחקו האיכותי כל כך והמשובח של אושרי כהן, לטובת מישהו שכן יש לו ניסיון כלשהו בלהיות אזרח הגון? (או למשל, שחקן טוב..?)

וכן, כולכם תגידו: "האם בשביל לשחק נרקומן צריך באמת להיות נרקומן? האם בשביל לשחק זונה צריך להתנסות בזה?" אז הנה, חסכתי לעצמי כמה תגובות לפוסט. התשובה היא לא. אבל, במדינה בה קל יותר למצוא אנשים שכן שירתו בצבא מאשר אנשים שלא, הייתי מצפה מבמאי של סרט העוסק בנושא רגיש כל כך- להתאמץ קצת יותר, לחשוב קצת יותר על המשפחות שבאמת איבדו את ילדיהם באותו קרב עקוב מדם, ואולי בכל זאת ללכת על שחקן שיודע צבא מהו. אפילו אם זה אומר להתפשר, כי באמת-  לא ראיתי איכויות משחק כמו של אושרי כהן. כלומר, את שלו. לא ראיתי. כנראה הוא מחביא אותם טוב.

נכתב על ידי , 26/2/2008 13:15   בקטגוריות אישי, שחרור קיטור, אקטואליה  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



20,682
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנוקטת עמדה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נוקטת עמדה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)