לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

תובנות


התובנות שלי על החיים.. ובכלל.

Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2008

עשרת הדיברות למפסיד בוויכוח


 

שלא תגידו שאני לא תורמת לקהילה- החלטתי להוציא לאור את עשרת הדיברות למתווכח הטועה.

בוודאי חדי העין שביניכם הבחינו שאני בחורה שמתווכחת המון. ועוד נהנית מזה!

מה לעשות, כל אחד והפאטיש שלו :)

במהלך וויכוחי הרבים למדתי להכיר (ולאהוב..?) את הטיפוסים השונים המעיזים לערער על דבריי. בד"כ הם דווקא בסדר, לפעמים אפילו צודקים (אבל הם לא ישמעו את זה ממני..). אבל תמיד יש את הטועים- ובמוקדם או במאוחר גם להם ייגמרו התשובות כנגד הטיעונים המנצחים שלי.

בדיוק לרגעים כאלה הכנתי את ספרון החוקים הבא- פתרונות יצירתיים למצבים בהם פשוט אין שום טיעון מנצח:

 

1. האשם את הגיל. זה תמיד עובד: זה עובד בין אם אתה יודע אותו ובין אם לא. אם אתה לא יודע- הנח מיד שאני ילדה קטנה ולכן איני מבינה דבר. אם אתה יודע- הרי ש22 זה ה16 החדש, ואתה ממרום גילך (25?) בוודאי יודע טוב יותר ממני. דוגמא: "את עוד צעירה.. גם אני בגילך חשבתי ככה. היום, כשאני כבר שנתיים יותר מבוגר- אני מבין אחרת! כשתתבגרי גם את תביני יותר טוב".

 

2. האשם את חוויות חיי הדלילות. אמנם אינך מכיר אותי ואין לך מושג כיצד נראים חיי, אבל זה בוודאי לא צריך לעצור אותך מלהתנשא. אל תתבייש. תכריז שאתה עברת יותר, תכריז שאתה טיילת בעולם ושכלת קרובים רבים- ולכן ממרום מעמדך כמנוסה ב... אמממ.. ענייני חיים- הרי שלדעותיך יש תוקף גבוה יותר משלי. דוגמא: "רק אחרי שהייתי במצ'ו פיצ'ו השתנתה לגמרי השקפת חיי! לפני זה חשבתי בדיוק כמוך, אבל עכשיו אני יודע טוב יותר!".

 

3. נסה לנטוע בליבי ספק. אם זה עבד בעבור חיזבאללה- הרי שזה יכול לעבוד גם עבורך. שקר, הפץ שמועות ולעולם אל תספר את האמת. גייס לצורך העניין גם את חבריך הדימיוניים. דוגמא: "שתדעי לך שלא רק אני חושב ככה, הרבה אנשים שמכירים אותך מסכימים איתי". כמובן שלעולם אל תסגיר שמות, שכן בדיקה פשוטה תגלה מיד שאתה משקר.

 

4. תמיד תתקוף, לעולם אל תמצא עצמך במצב של הגנה. התגובה שלך הרי לא חייבת להיות רלוונטית כלל לתגובה הקודמת שלי- תמיד קיימת האופציה פשוט להתעלם מכל מה שכתבתי ולתקוף.

 

5. אל תטרח לענות על שאלות נוקבות, גם אם הן רלוונטיות לנושא הוויכוח. ובוודאי אם אין לך תשובה ממש טובה. פשוט התעלם מהן- הפוך אותן לשאלות רטוריות. זה תמיד עובד.

 

6. השתמש בטרגדיה אישית לא רלוונטית על מנת לסחוט רחמים ולתת תוקף לדבריך. לדוגמא: "ברור שצבע מאכל ירוק מסרטן יותר!! הכלב שלי נדרס לפני יומיים.. זה היה נורא".

 

7. הפוך את העניין לאישי. אז מה אם הוויכוח הוא סביב התחממות גלובלית- אין שום סיבה שלא נכניס את אמא שלי לסיפור. "אני חושב שהתחזיות הן מוגזמות. שינויי מזג אויר היו תמיד. אמ'שלך זונה".

 

8. חזור על אותו הטיעון שוב ושוב. אם חוזרים על משהו מספיק פעמים – הוא הופך לנכון! זה חוק. אל תיתן לעובדה הפעוטה שאתה טועה להפריע לך בדרכך אל הניצחון. אל תיתן לעדויות עובדתיות סותרות לבלבל אותך.

 

9. נסה לסיים את הדיון במילה האחרונה. סיים כל תגובה שלך במילים "טוב עזוב, אין טעם להתווכח על זה יותר". אם אחרי כזו אמרה אני עוד מעזה לענות- כמובן שאל תוותר וכתוב תגובה נוספת! סיים אותה במילים "עזוב נו, נסכים שלא להסכים" בתקווה שזה ישתיק אותי.

 

10. שחק עם הסמנטיקה. כל מילה שכתבת יכולה לקבל 300 משמעויות שונות, אם אתה רק רוצה. לדוגמא: "לא אמרתי שאני חכם יותר ממך או צודק יותר ממך, פשוט אמרתי שיש לי ניסיון חיים ואני מבוגר יותר ולכן לדעה שלי יש יותר תוקף ולכן מה שאני אומר זו האמת, בניגוד אליך. זה לא אומר שאתה טועה, כמובן".

 

בהצלחה!

נכתב על ידי , 22/7/2008 13:40   בקטגוריות סיפרותי  
45 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



20,682
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנוקטת עמדה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נוקטת עמדה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)