לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

תובנות


התובנות שלי על החיים.. ובכלל.

Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ימי התום



 

טום היה הילד הכי פופולארי בשכונה.

 

ביתו הגדול שבקצה הרחוב עם בריכת השחיה ושולחן הסנוקר היו מוקד עלייה לרגל של חבריו הרבים, וגם של חבריהם ומכריהם וכן הלאה. טום קיבל את כולם ובילה את מרבית ילדותו מוקף באנשים.

 

טום, ילד אחר בן גילו, גר בשכונה הסמוכה. זו הייתה שכונה של דירות חדר שגילן כגיל המדינה, ופחונים שבהם חיו כל מנודי החברה- זקנים, משוגעים, עולים חדשים, פושעים קטנים.

 

טום גר עם אימו ושניהם התקיימו על קצבת הביטוח הלאומי, שהספיקה לה בדיוק למנת הסיגריות והאלכוהול היומית. כסף לאוכל- לא נשאר

.

אז טום היה גונב. הוא לא רצה לגנוב- אבל הוא היה רעב. הוא היה מגיע למכולת השכונתית, שולף מכיסו את כובע הבייסבול השחוק שלו, שצדדיו כבר התקלפו ונפרמו- וגונב. כל פעם משהו קטן. אף פעם לא ממתקים: פעם לחם, פעם גבינה לבנה..

 

הוא לא היה בטוח בזה, אבל נדמה היה לו שבעל המכולת ראה אותו גונב מס' פעמים, והעלים עין. מה גם שליד הכניסה הייתה מצלמת אבטחה (הוא אף פעם לא ידע אם היא בכלל מחוברת למשהו או לא) שצילמה את הילד עם כובע הבייסבול נכנס כל יום למכולת ויוצא "בידיים ריקות". זה בטח כבר היה גורם למישהו לחשוד. טום היה אסיר תודה לבעל המכולת.

 

וכך חלפו להם הימים..

 

סוף השנה התקרבה, סיום כיתה י'. טום כבר היה מוכן למבחנים כי הוריו שכרו עבורו גדוד של מורים פרטיים, בכל המקצועות.

 

טום בקושי הגיע לבי"ס, וגם כאשר היה מגיע- לא היה נכנס לכיתה אלא מסתובב במסדרונות כסהרורי, משועמם. לא היו לו חברים לשחק איתם והמורים כבר וויתרו עליו לגמרי. הוא ידע שהתלמידים האחרים מסתכלים עליו, מדברים עליו. בגועל, אולי בפחד. אף אחד לא רצה בקרבתו.

 

בעבור טום- סיום השנה משמעותו חופש גדול, וזה אומר שמידי יום יגיעו לביתו הענק שבקצה הרחוב עשרות ילדים בני גילו, שאת חלקם כלל לא הכיר- אבל את כולם קיבל בברכה. הם יטבלו בבריכה הצוננת וישחקו סנוקר ואמא תוציא להם סנדוויצ'ים על מגש ולימונדה קרה, והם יביטו בטום בקנאה ובהשתאות נוכח כל הדברים שיש לו- ולהם אין.

 

טום מעולם לא ביקר אצל טום. החופש הגדול שלו נראה אחרת- הוא היה הולך לנמל ועוזר לסבלים או שוטף סיפוני ספינות בעבור פרוטות. אימו כלל לא ידעה היכן הוא מבלה את ימיו, וזה גם לא עניין אותה. את הכסף שהיה מקבל היה מחביא בחדרו וחוסך, פרוטה לפרוטה, כדי שברגע שיגיע לגיל המתאים- הוא יעזוב את הבית ואת הבי"ס ואת השכונה, ויילך לחפש לו חיים אחרים במקום אחר. בינתיים הגרב המרופטת בה החביא את כספו התמלאה והתנפחה, והוא הרגיש שאוטוטו יוכל לקחת את דבריו (שהיו בעיקר הבגדים שעל גופו) ולעזוב. אולי אפילו בסיום החופש הגדול הזה.

 

כל ערב אחרי העבודה היה נעצר טום על הצוק שמשקיף אל הים. הוא היה מגיע לשם בזמן השקיעה, נעמד להביט כמה דקות ביופי הזוהר, המופלא, שמילא את השמיים ואת ליבו- וממשיך הביתה אל חייו שנראו לו שחורים וריקים. בליבו היה שומר קצת מהזוהר הזה כדי שיחזיק אותו הלאה.

 

יום אחד באמצע החופש הגדול שב טום לביתו, שורק לעצמו איזה שיר ששמע ברדיו. ככל שקרב לבית הרגיש יותר ויותר שמשהו לא בסדר, כאילו מישהו הניח משקולות כבדות על ליבו. את הצעדים האחרונים כבר עשה בריצה, פורץ הביתה בסערה, כמעט מצפה לראות את אימו שרועה על הריצפה בתוך שלולית דם.

 

אבל לא. אימו ישבה במקומה הקבוע- על הכורסא הקרועה שפעם עוד הייתה מכוסה עור, כשהזמנים היו טובים יותר. עכשיו היא הייתה מורכבת טלאים-טלאים, שביניהם הציצו פיסות ספוג צהובות. היא הייתה שיכורה, כמובן. מי שמתחיל לשתות ב10 בבוקר מובן מאליו שעד הערב כבר לא יהיה פיכח.

 

טום נשם לרווחה. למרות הכל, הייתה בליבו אהבה לאימו. ורחמים. ועצב על כך שלא הייתה חזקה מספיק בשביל לשרוד גם אחרי שאבא עזב, והחליטה לבלות את רוב זמנה בהזיות, בהתעלמות מהמציאות. הוא נשבע שלו זה לא יקרה. הוא חסך כבר סכום יפה של כסף והוא ייצא מהבית וימצא לו חיים טובים יותר, במקום אחר. אימו לא זקוקה לו, והוא לא מוכן להישאב לתוך עולמה. הוא עוד יהיה מאושר, הבטיח לעצמו, ממשש את השטרות בכיסו שנטעו בו ביטחון.

 

הוא ניגש לחדרו, ואז נעצר. החדר שלו היה הפוך לגמרי- בגדים זרוקים על הריצפה, דלתות הארון פתוחות- והכי גרוע- המסתור שלו!! מתחת לשידה, המרצפת הוזזה הצידה וכבר מפתח הדלת ראה טום שנחשף החלל שבין הבטון. ריק. ריק!!! הוא זינק על אימו, אוחז בחוזקה בכתפיה. עיניה היו מזוגגות. "אמא!!!" צעק לתוך פניה, מנסה לזהות זיק של הבנה, "מישהו היה בבית?? מישהו היה אצלי בחדר?"

 

אימו השתעלה קצת וחייכה. "חשבת שתחביא ממני כסף? מאמא שלך?", היא צחקה, אבל לא היה זה צחוקה שלה אלא האלכוהול שבוודאי עורבב עם עוד כמה דברים. "את לקחת לי את הכסף אמא?? מה עשית איתו? איפה הוא?" הוא הרגיש את הזעם גואה בו, מאיים להשתלט. אלו בוודאי הגנים שקיבל מאביו. "חשבתי שנזכה, באמת חשבתי", היא התחילה לייבב לפתע, כמו ילדה קטנה, "רציתי לתת לך חיים אחרים". הוא זעק מתוך חמת זעם. היא הוציאה הכל על הימורים!!! הכסף שהוא חסך כל השנים, כרטיס היציאה שלו מהחיים האלה! והכל נעלם.. בגללה! הוא הרים את ידו כדי להכות אותה, כל שריריו רעדו וגופו כוסה זיעה קרה. אם אהרוג אותה עכשיו, חשב, לאף אחד לא יהיה אכפת. אף אחד לא יחפש אותה. הוא קפץ את אגרופו בחוזקה, עד שכף ידו הלבינה. קולות בתוך ראשו קראו לו להתנקם בה, למחוק את החיוך מעל השפתיים שלה.

 

ואז הוא נעצר. תמונת אביו עלתה בראשו, גוער מעל אימו ממש כפי שהוא עושה עכשיו. הוא לא רצה להיות כמוהו. הוא סירב להיכנע לשדים שהכניעו את אביו. וגם את אימו. לאט הרפה את אחיזתו באימו, ונשם עמוק. הוא חייב לצאת מכאן. הוא חייב להסתלק לפני שיקרה משהו רע. העולם היה כבד מידי, שחור מידי. עיניו הוצפו בדמעות. מה יעשה עכשיו? יתחיל מאפס? הוא הביט באימו, והיא כבר לא הייתה בהכרה.. שפתיה נעו ללא קול, ממלמלות מילים חסרות פשר של שכרות. אני תקוע איתה לנצח? חשב, והמחשבה זעזעה אותו כל כך עד שנאלץ להתחיל לרוץ. פשוט לרוץ ולא לעצור, כי אם יעצור אז יצטרך לחשוב וכרגע עדיף שלא יחשוב.

 

השמש כבר כמעט שקעה בחוץ.. שאריות אור ורוחות של מלח הראו לו את הדרך לצוק.

 

בקצה הצוק, בדיוק במקום בו היה נעמד מידי ערב- ישב כעת ילד. טום הכיר את טום מבית הספר. הם מעולם לא החליפו מילה, אבל טום תמיד היה מביט בטום שהיה מוקף חברים, תמיד מטופח ונקי ומסורק, ותמיד הייתה לו צביטה קטנה בלב. קנאה.

 

הוא כבר למד להבין על בשרו הצעיר שאין צדק בעולם, ובכל זאת נראה לו שהמזל היה צריך להתחלק בצורה שווה יותר בינו לבין טום, ולא ללכת רק לטום ולהשאיר אותו בלי דבר.

 

הוא התקרב לטום שישב בגבו אליו ונעמד מעליו, מנסה לשוות לפניו הבעה מאיימת. "זה המקום שלי", נהם. טום לא היה ביריון ומעולם לא הרים יד על אדם אחר, אבל הוא ידע שמראהו הסתור ובגדיו הקרועים יעשו את הרושם הנכון.

 

טום נבהל וקפץ ממקומו. הוא הביט רגע בטום שהתנשא מעליו ומיד אמר בקול חנוק "אני מצטער, לא ידעתי". עיניו היו אדומות ונפוחות. הוא בכה.

 

רחמיו של טום נכמרו והוא מיד הרפה את גופו ואמר במשיכת כתף "זה בסדר, לא נורא", ותוך רגע התיישב לצד טום, שנרתע קצת הצידה. אולי בגלל הריח.

 

טום לא ידע איך הגיע למצב שהוא יושב דווקא ליד טום, מכל האנשים. מה לו ולילד הזה? על מה כבר יוכלו לדבר? או שהשתיקה המעיקה הזאת תימשך עד שאחד מהם יקום ללכת?

 

"אתה נראה מוטרד", טום אמר, אבל לא יישר מבט אל טום.

 

"כן..." זה היה כל מה שטום ענה, ושוב היה שקט. מעיק.

 

"אני מרגיש לכוד", טום אמר לפתע. מה שנשמע כמו גילוי לב הפתיע מאוד את טום, כשהגיע מפיו של טום.

 

"אני מרגיש שהחיים שלי לא שלי", הוא המשיך.

 

"אני עובד כל כך קשה..", טום אמר. קולו רעד ודעך, מילותיו נלקחו ע"י הרוח.

 

שניהם שתקו. כל אחד מוצף במחשבות שלו.

 

"אני מרגיש בודד. כל היום אני בעצם לבד", הוא נאנח, וזו הייתה אנחה של ייאוש עמוק שהצטבר במשך שנים. "לא חשוב כמה אתאמץ וכמה קשה אעבוד- אני אשאר תקוע במקום".

 

"אנשים לעולם לא יסתכלו עליי מעבר למה שאני", הוא המשיך. "אף אחד לא טורח לגשת, לדבר איתי, עם האני שמתחת למעטפת החיצונית", דמעות החלו לזלוג על לחיו.

 

"אנשים חושבים עליי כל מיני דברים, והם בכלל לא מכירים אותי. אני יכול לשמוע את המחשבות שלהם. נבזיות". הוא ניגב את פניו בכפות ידיו, שהיו מטונפות.

 

"בא לי פשוט להעלם, בין רגע. בא לי שיהיו לי חיים אחרים", הוא נעמד על רגליו, מתנדנד לרגע.

 

"אני רוצה לעשות פעם אחת בחיי- משהו שאני רוצה. משהו בשבילי". הוא הביט לרגע בשמש שנעלמה אט אט לתוך המים.

 

וקפץ!

 

טום נעמד בבהלה! לא מאמין למראה עיניו. "לא לא לא לא זה לא קורה", הוא מלמל. הביט למטה מהצוק, אבל כל מה שהיה שם זה מים שחורים. הוא היה בהלם מוחלט.

 

"טום!!" צעק במלוא גרון, בכל כוחו. אבל רק הרוח ענתה לו בחזרה. הוא היה לבד על הצוק, לא הייתה אף נפש בסביבה, אף אחד שיוכל לעזור.

 

דמעות חמות זלגו על לחיו ומיד התייבשו ברוח, משאירות שביל קטן ומלוח.

 

הוא ניגב את פניו בידיו המטונפות והרכין את ראשו. רוח חזקה הגיעה פתאום ותלשה מראשו את כובע הבייסבול המרופט,

לוקחת אותו רחוק רחוק לתוך המים השחורים.

 


*משתתף בתחרות "חלומות, שאיפות ומציאות".

 

נכתב על ידי , 25/2/2009 11:18   בקטגוריות עצוב, סיפרותי  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



התאהבתי בבחורה


זה קרה לפני הרבה שנים, כשהייתי צעירה יותר.

אני מניחה שזה היה חלק מ"התנסויות נורמליות של גיל העשרה", כפי שהמורה שלי לחינוך מיני מכיתה ט' הייתה אומרת.

בכל מקרה זה קרה בצבא. הייתי בת 18.

היא עשתה איתי קורס של כמה חודשים שממנו אין לי אף זיכרון אחר מלבדה. אני חושבת שריחפתי ברובו ועד היום לא ברור לי איך עברתי את כל המבחנים.

קראו לה עמית.

 

בכל הזדמנות שהייתה לי הייתי בוחנת אותה, את התנהגותה, את צעדיה. כמו צייד האורב לטרף.

לא היינו ממש חברות.. מידי פעם החלפנו כמה מילים אבל אני בספק רב אם היא כלל ידעה את שמי.

עד ש....

 

ליהי, את לא מבינה כמה אני מרגישה רע", עוד לא עיכלתי שהיא יודעת את שמי וכבר היא הניחה יד על צווארי. היא הייתה כבדה אבל לי לא היה אכפת. "נראה לי שאני חולה".

זה היה בדיוק בסיומו של יום ראשון. עזרתי לה להגיע חזרה למעונות.

"רוצה שאביא לך משהו? אולי לא אכלת היום? יש לי מנה חמה", תנשמי.. אל תבהילי אותה.

"נשמה, תודה. אני בסדר. אני רק אשכב קצת".

"אוקיי...", חפשי סיבה להישאר חפשי סיבה להישאר חפשי סיבה להישאר, "... אז אם תצטרכי משהו תגידי".

בלב כבד יצאתי מהחדר. נשענתי על הקיר ולקחתי נשימה עמוקה.

עצמתי עיניים.

זרם דקיק של מחשבות מדאיגות החל למלא את ראשי.

האם אני גרמתי לזה? האם עשיתי טעות?

 

ני לא יודעת איך אנשים אחרים מגיעים לזה. תמיד בסרטים רואים קבוצה של אנשים עם גלימות שחורות וברדסים. ונרות.

אני פשוט הקלדתי את המילה בגוגל.

"כישוף"

היה לי משעמם. כל הבעיות הגדולות מתחילות משעמום.

זה היה ערב שבת, רגע לפני שחוזרים לבסיס לעוד שבוע. השביזות כבר מורגשת היטב.

נכנסתי לאתר השלישי ברשימה, סתם בלי סיבה מיוחדת. התחלתי לשוטט.

נשמע לי מטופש "לזמן" דברים, לגרום להם לקרות. יותר מידי מדע בדיוני, ואני מעולם לא הייתי חסידה גדולה של הז'אנר.

אבל לא היה לי מה להפסיד, וגם לא ממש מה לעשות. אז החלטתי לנסות.

בחרתי את אחד הלחשים.

החרוזים הצחיקו אותי, לא הבנתי למה צריך חרוזים בשביל "לזמן את כוחות היקום", ובכלל, כל העניין היה אצלי בגדר בדיחה.

"שימו לב", היה כתוב באדום בתחתית העמוד, "על כל כוח שהינך מנצל לתועלתך קיים כוח נגדי והוא הקארמה. חייב להיות איזון בין דרישה ונתינה, אחרת היקום ינקום את נקמתו".

חייכתי. "היקום ינקום את נקמתו" עלק. מעניין מי הילד כאפות בן 13 שמפעיל את האתר הזה..

התיישבתי על המיטה, עצמתי עיניים, נשמתי עמוק והתחלתי לדקלם את הלחש.

ואז שוב פעם.

ושוב... ושוב... ושוב... ושוב...

 

קחתי עיניים.

עוד מעט כיבוי אורות ומחר יש מבחן מסכם לקורס. חייכתי לעצמי.

כמה מטופש לחשוב שאני גרמתי לעמית להרגיש לא טוב. חוץ מזה, חשבתי בשעשוע, אם לפגוע בה זו הנקמה של היקום בי, אז איפה מה שביקשתי מלכתחילה?

הלכתי לחדרי. הכל עוד ארוז מהמסדר בוקר. פתחתי את התיק והתחלתי לחפש את המברשת שיניים.

ואז ראיתי את זה.

מגנט קטן, צבעוני, מהבית. ועליו הכיתוב "חיוך עושה פלאים". התכוונתי להדביק את זה על הארון, אבל עכשיו היה לי שימוש הרבה יותר טוב בזה. איזו מחווה נפלאה בשביל לגרום לעמית להרגיש טוב יותר, ועל הדרך לזכות אצלה בכמה נקודות..

רצתי מיד לחדרה. היא שכבה במיטה והתרוממה קצת כשנכנסתי. היא לא נראתה טוב.

הושטתי לה את המגנט והרגשתי כמו ילד מבויש שנותן סוכריה לילדה שהוא אוהב בגן.

העיניים שלה אורו. "נשמה! איזה מותק את, בחיי! בואי הנה תני חיבוק!" והיא הצמידה אותי אליה לרגע אחד קצר, יקר מפז.

ואז נתנה נשיקה. קטנה, על הלחי.

זו הייתה הפעם הראשונה והאחרונה שקיבלתי נשיקה מעמית. אני זוכרת את מבט ההפתעה שהיה לה כשהיא גילתה את הזעזוע על פניי.

אבל אני כבר לא הייתי שם.

 

אני חזרתי לערב הקודם, לחדר החשוך שלי בבית, אליי- יושבת על המיטה בעיניים עצומות, מתנדנדת קדימה ואחורה ומדקלמת את הלחש:

Kiss me when we meet,

Kiss me Amit.

Greet me with your lips and say you missed me,

But most of all- kiss me.

 


*משתתף בתחרות כתיבת סיפורי אימה

 

 

נכתב על ידי , 25/9/2008 14:55   בקטגוריות סיפרותי  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



עשרת הדיברות למפסיד בוויכוח


 

שלא תגידו שאני לא תורמת לקהילה- החלטתי להוציא לאור את עשרת הדיברות למתווכח הטועה.

בוודאי חדי העין שביניכם הבחינו שאני בחורה שמתווכחת המון. ועוד נהנית מזה!

מה לעשות, כל אחד והפאטיש שלו :)

במהלך וויכוחי הרבים למדתי להכיר (ולאהוב..?) את הטיפוסים השונים המעיזים לערער על דבריי. בד"כ הם דווקא בסדר, לפעמים אפילו צודקים (אבל הם לא ישמעו את זה ממני..). אבל תמיד יש את הטועים- ובמוקדם או במאוחר גם להם ייגמרו התשובות כנגד הטיעונים המנצחים שלי.

בדיוק לרגעים כאלה הכנתי את ספרון החוקים הבא- פתרונות יצירתיים למצבים בהם פשוט אין שום טיעון מנצח:

 

1. האשם את הגיל. זה תמיד עובד: זה עובד בין אם אתה יודע אותו ובין אם לא. אם אתה לא יודע- הנח מיד שאני ילדה קטנה ולכן איני מבינה דבר. אם אתה יודע- הרי ש22 זה ה16 החדש, ואתה ממרום גילך (25?) בוודאי יודע טוב יותר ממני. דוגמא: "את עוד צעירה.. גם אני בגילך חשבתי ככה. היום, כשאני כבר שנתיים יותר מבוגר- אני מבין אחרת! כשתתבגרי גם את תביני יותר טוב".

 

2. האשם את חוויות חיי הדלילות. אמנם אינך מכיר אותי ואין לך מושג כיצד נראים חיי, אבל זה בוודאי לא צריך לעצור אותך מלהתנשא. אל תתבייש. תכריז שאתה עברת יותר, תכריז שאתה טיילת בעולם ושכלת קרובים רבים- ולכן ממרום מעמדך כמנוסה ב... אמממ.. ענייני חיים- הרי שלדעותיך יש תוקף גבוה יותר משלי. דוגמא: "רק אחרי שהייתי במצ'ו פיצ'ו השתנתה לגמרי השקפת חיי! לפני זה חשבתי בדיוק כמוך, אבל עכשיו אני יודע טוב יותר!".

 

3. נסה לנטוע בליבי ספק. אם זה עבד בעבור חיזבאללה- הרי שזה יכול לעבוד גם עבורך. שקר, הפץ שמועות ולעולם אל תספר את האמת. גייס לצורך העניין גם את חבריך הדימיוניים. דוגמא: "שתדעי לך שלא רק אני חושב ככה, הרבה אנשים שמכירים אותך מסכימים איתי". כמובן שלעולם אל תסגיר שמות, שכן בדיקה פשוטה תגלה מיד שאתה משקר.

 

4. תמיד תתקוף, לעולם אל תמצא עצמך במצב של הגנה. התגובה שלך הרי לא חייבת להיות רלוונטית כלל לתגובה הקודמת שלי- תמיד קיימת האופציה פשוט להתעלם מכל מה שכתבתי ולתקוף.

 

5. אל תטרח לענות על שאלות נוקבות, גם אם הן רלוונטיות לנושא הוויכוח. ובוודאי אם אין לך תשובה ממש טובה. פשוט התעלם מהן- הפוך אותן לשאלות רטוריות. זה תמיד עובד.

 

6. השתמש בטרגדיה אישית לא רלוונטית על מנת לסחוט רחמים ולתת תוקף לדבריך. לדוגמא: "ברור שצבע מאכל ירוק מסרטן יותר!! הכלב שלי נדרס לפני יומיים.. זה היה נורא".

 

7. הפוך את העניין לאישי. אז מה אם הוויכוח הוא סביב התחממות גלובלית- אין שום סיבה שלא נכניס את אמא שלי לסיפור. "אני חושב שהתחזיות הן מוגזמות. שינויי מזג אויר היו תמיד. אמ'שלך זונה".

 

8. חזור על אותו הטיעון שוב ושוב. אם חוזרים על משהו מספיק פעמים – הוא הופך לנכון! זה חוק. אל תיתן לעובדה הפעוטה שאתה טועה להפריע לך בדרכך אל הניצחון. אל תיתן לעדויות עובדתיות סותרות לבלבל אותך.

 

9. נסה לסיים את הדיון במילה האחרונה. סיים כל תגובה שלך במילים "טוב עזוב, אין טעם להתווכח על זה יותר". אם אחרי כזו אמרה אני עוד מעזה לענות- כמובן שאל תוותר וכתוב תגובה נוספת! סיים אותה במילים "עזוב נו, נסכים שלא להסכים" בתקווה שזה ישתיק אותי.

 

10. שחק עם הסמנטיקה. כל מילה שכתבת יכולה לקבל 300 משמעויות שונות, אם אתה רק רוצה. לדוגמא: "לא אמרתי שאני חכם יותר ממך או צודק יותר ממך, פשוט אמרתי שיש לי ניסיון חיים ואני מבוגר יותר ולכן לדעה שלי יש יותר תוקף ולכן מה שאני אומר זו האמת, בניגוד אליך. זה לא אומר שאתה טועה, כמובן".

 

בהצלחה!

נכתב על ידי , 22/7/2008 13:40   בקטגוריות סיפרותי  
45 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
20,682
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנוקטת עמדה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נוקטת עמדה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)