לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

תובנות


התובנות שלי על החיים.. ובכלל.

Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: /. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מלכוד 22 (או: דילמת האסירה לבחורה הנואשת)


 

חתונה

המילה האסורה, עליה יקום ויפול דבר. עליה ייבנו מגדלי טיעונים וימוטטו ברגעי משבר, למול עיניה הרטובות וקול נחירותיו השקטות.

נשים רוצות להתחתן מכל מיני סיבות. חלקן פרקטיות, חלקן אנוכיות, חלקן מטופשות. אבל בסופו של דבר חתונה היא לא רק אירוע המוני בטעם רע שעולה הון קטן. חתונה היא מחויבות של גבר ואישה להקים ביחד בית.



בגרות

הרוב המוחלט של הבחורות מתבגרות מהר יותר מהרוב המוחלט של הבחורים. יש גיל שבו ניתן ממש לחזות בזה מבחינה פיזית (בכיתה ז' הבנות ענקיות והבנים קטנטנים) ויש גיל שבו ניתן לחזות בזה מבחינה נפשית. בסביבות גיל העשרים הפער מגיע עד לכדי 5 שנים, כך שבחורה בת 25 היא בשלה ומוכנה כמו גבר בין 30, ומכאן מתחילות כל הצרות.



משחק מחשב

יחסים הם כמו משחק מחשב, וככזה יש בהם שלבים שונים, אתגרים ואויבים. על כל ניצחון קטן מקבלים נקודות ולאחר שצוברים מספיק מהם ניתן לעבור לשלב הבא. ביחסים מדובר, למשל, במגורים משותפים. או בטיול ארוך בחו"ל. או בכל אתגר אחר שבו עומד הזוג בהצלחה. הנקודות נספרות, האורות מנצנצים, המחשב טוען... וטוען... וטוען. איפה השלב הבא?

ואז את קולטת אותו עומד בפינה, חיוך זדוני על פניו ושקע המחשב בידו. מעניין איך היה מרגיש אם המחשב היה "נתקע" בדיוק כשהוא ביקש שתעברו לשלב הבא ושחרר לך את החזיה.



ההצעה

למה זה בעצם שגברים מציעים לנשים נישואים? תקפצו ותגידו שזה רומנטי, שזו מסורת. לא נכון. הסיבה שגבר מציע לאישה נישואים היא שהוא זה שאומר את המילה האחרונה. אנחנו יודעות קודם שאנחנו רוצות להתחתן, ואז אנחנו נכנסות למצב "המתנה" עד שהגבר יחליט שאנחנו מספיק טובות בשבילו, ואז הוא מציע. כי הוא יודע שאנחנו נגיד כן, אבל לא להיפך.



המתנה

המצב הכי שנוא ומתסכל שאישה יכולה להימצא בו. מבחינה נפשית מדובר בצירים שנמשכים לא כמה שעות אלא כמה חודשים, או שנים. לאחר זמן מסוים של מערכת יחסים מוצלחת ו/או מגורים משותפים האישה מתעוררת בבוקר והיא מבינה שמי שנוחר לצידה ומרייר על מחצית הכרית הוא כנראה הגבר שצריך להמשיך לעשות זאת עוד הרבה מאוד זמן. הוא כנראה מאגר הגנים המוצלח ביותר ליצירת צאצאים מוצלחים ופוריים. הוא צריך להיות בעלה.

כל מה שבעלה מבין כשהוא מתעורר זה שחצי מהכרית שלו רטובה. אז הוא הופך אותה וחוזר לישון. פעם הבאה שהוא יתעורר יכולה להיות עוד הרבה מאוד זמן.



מועצת החכמים

שלב ההמתנה מלווה בעצות משלל גורמים חיצוניים. רובם ככולם מנסים לעזור או להעמיד פנים שהם מנסים לעזור, בעודם שוטחים בפניך את משנתם שהיא לחלוטין נטולת רלוונטיות לחייך. כולם מכירים זוגות שהתחתנו מוקדם והתגרשו וכאלו שלא התחתנו בכלל ובחורות שנותרו לבד כי חיכו יותר מידי ובחורות שהציקו יותר מידי וננטשו והכל ידוע ומוכר ולא עוזר בכלל, אבל את כאן ואת תקשיבי. תהנהני קצרות, תשפילי ראשך בעודם נוזפים בך על רצונך המטופש ועל גילך שלא מתאים להם ללוח זמנים. את גם ככה נמצאת במקום הכי נמוך במערכת היחסים, כך שהעקיצות שלהם כמעט וכבר לא כואבות לך.



ויפאסנה

הדבר הכי גרוע שאת יכולה לעשות זה להביע בקול את רצונך להתחתן. תוך רגע את הופכת מבת זוג אוהבת וכיפית למפלצת נואשת, תלותית, חונקת, מלחיצה. מנסה להיכנס לבן זוגך לוריד ולמצוץ את דמו. הרי מהי חתונה אם לא מלכודת מוות לגבר התמים, האומלל, שנכנס אליה מבלי לדעת שזו תביא לסופו האיטי והמר. אין סיבה לנהוג בפרופורציה כשמדובר בחתונה. בעוד שבכל נושא אחר ניתן להגיע לפשרה בין בני הזוג- הרי שכאן הדיל הטוב ביותר שתקבלי זה האפשרות לשתוק ולחכות. ותגידי תודה.



לסגור עיסקה

אישה היא כמו טלויזיה בכבלים: אתה מתחייב, אפילו חותם על כתובה, משלם דמי מנוי חודשיים וכשאתה רוצה להתנתק אתה מגלה שזה ממש ממש לא פשוט ויש קנס עצום. נכון, גברים?

עצוב אבל נכון, זו הצורה בה מביטים הרבה מהגברים במוסד הנישואים. פתאום הם שוכחים שבצד השני של הכתובה יש אישה. האישה שהם מכירים, שהם אוהבים. שאיתה הם חיים כבר מספיק זמן בשביל לדעת איך זה ירגיש ביום שאחרי. מלבד תוספת משקל קלה לאצבע זה לא אמור להרגיש כל כך שונה.

אז למה צריך לחכות? למה צריך קודם לסיים ללמוד או לגמור את הפרויקט בעבודה? האם חתונה היא נכות או מחלה? אולי "ירח דבש" זו מילת קוד להבראה אליה נוסעים בני הזוג לאחר האסון, כדי להתאושש? כדי שיוכלו להמשיך בחייהם ולהעמיד פנים שזה לא קרה?



לחץ

הלחץ קיים, ברור שהוא קיים. לא נעמיד פנים שהשעון הביולוגי הנשי לא מתקתק באכזריות בעוד הביציות קופצות אל מותן אחת אחת. כל הפמיניזם בעולם לא יעזור לבחורה בת 30 שהיא עדיין לבד, או לבחורה שמנסה להרות בגיל 40. וכל הפמיניזם בעולם לא יצליח להשוות את מצבה לגבר רווק בן 30, שהוא בשיא אונו ויכול לצאת עם בחורות בטווח גילאים שבין 20 ל40, או לגבר בן 70 שיכול עדיין להפרות את אישתו. כל עוד היא בת 30, כמובן. זה לא הוגן וזה לא נכון, אבל זה ככה. החיים הם מירוץ ואישה בת 30+ שהיא עדיין לבד משולה לסוס האיטי שצולע לקראת הסוף. זה שיורים בו אחרי התחרות.



הפיתרון

אז יכולתי להגיד לכם שהפיתרון הוא פשוט: בחורות בשנות העשרים צריכות להתחתן עם גברים בשנות השלושים לחייהם. הבעיה היא שהחיים מסובכים יותר מזה, ולעיתים קרובות יותר הם מזמנים לך את מה שביקשת ולא את מה שאת צריכה. לפעמים זה בדמות גבר שהוא בגילך אבל נמצא שנות אור מאחוריך מבחינת הבגרות. במקרה כזה כל מה שנותר לך לעשות זה לקבוע לעצמך אולטימטום, לדחוק את המחשבות, לסתום את הפה ולחכות.



*נכון, הכל פה בהכללה מטורפת. אם אתם הולכים להגיב ב"אצלי זה לא ככה" אתם לא תזכו להתייחסות.

*אם תקראו לי לחוצה או נואשת אתם בדיוק מוכיחים את טענתי, אז תודה.

*יהיה בסדר.

 

נכתב על ידי , 8/8/2010 13:02   בקטגוריות אישי, עצוב, פמיניזם / שוביניזם, אהבה ויחסים, שחרור קיטור  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אני פשוט לא מבינה את האימהות


של ילדות בנות 14 שפותחות דף ב"מקושרים" או ב"חבר'ה" או בכל אתר דאווין מפגר מסוג זה, ושמות בתמונת פרופיל שלהן את עצמן בבגד ים. הילדה בקושי מפותחת, עוד אין לה ציצים, אבל הנה היא עומדת מול המראה אצלה בחדר, אוחזת במצלמה ביד אחת ובמותניים שלה ביד השנייה, מיישרת מבט, מצמצמת עיניים, משרבבת שפתיים וכולה תחינה: "אנוס אותי! אנוס אותי!!".

ואח"כ הן מתפלאות שאונסים אותן.

 

(פמיניסטית יקרה,

לפני שאת פונה אליי במכתבי זעם ובקבוקי תבערה, אני מציעה שקודם כל תירגעי. את יודעת שמסוכן לך להתעצבן שאת בזמן נהיגה, אז תחני לרגע את המשאית בצד הדרך ותנשמי עמוק. יופי. עכשיו תתקשרי לבת זוגתך ותדונו במצב ובפתרונות האפשריים. ביחד תגיעו למסקנה שזו לא אשמתי שאני ככה, זה העולם הגברי ששטף את מוחי הנשי והעדין. זו בטוח אשמתו של אבי/אחי/השכן שלי. והנה מצאתן עוד הצדקה ללמה צריך להשמיד את כל הגברים. אז בעצם עזרתי לכן, לא?)

 

ועכשיו ברצינות,

אני שונאת פמיניסטיות. באמת.

משום מה הן חושבות שהן מדברות בשם כולנו כשהן זועקות לשמיים "שוויון!". ובכן, אף אחד לא שאל אותי מה דעתי בקשר לזה. אני לחלוטין, לגמרי וב100% נגד שוויון בין נשים לגברים.

אני חושבת שיש סיבה שנשים מגדלות את הילדים והגברים מפרנסים. חוץ מבודדים יוצאי דופן (=הומואים) אני לא הייתי רוצה שגבר יגדל את ילדיי. תגידו מה שתגידו, אבל לגבר אין את אותה הרגישות, העדינות, הסבלנות – ומה לעשות- תכונת האמהות שיש לנשים. אתם רוצים דוגמא? תושיבו את הגבר שלכם מול תוכנית שהוא ממש אוהב בטלוויזיה ואז תנסו לדבר איתו (זה למעשה די משעשע. תתחילו עם משפטים סתמיים על מה שעבר עליכם היום ותעברו למשפטים כמו "אני בהריון" ו"זה לא ממך, אגב"... שעות של הנאה מובטחת). עכשיו דמיינו שאתם תינוק במצוקה. באמת הייתם רוצים שחיי תינוקכן יהיו תלויים בגוש הגבריות הרופס הזה שעל הספה? (גברים, לא להיעלב, אני רק מנסה להעביר נקודה. אנחנו אוהבות אתכם. אולי תלכו לראות משהו בטלוויזיה? אנחנו נכין ארוחת ערב).

 

חוץ מזה, לבשל זה ממש כיף. וראיתם פעם גבר מנסה לעשות ספונג'ה..? זה נע בין עצוב למצחיק ל"תיזהר על הדלת של הארון!! אויש... טוב לא נורא נו נצבע על זה ולא יראו..".

אז זהו, פמיניסטיות. לכו להזדיין (עם החברות שלכן) ותשאירו לנו את הנישה שלנו כעקרות בית (נואשות?). ומי שעוד לא השתכנע- שילך פעם לבקר בקניון הקרוב בשעות הבוקר... בתי הקפה הומים נשים וחברותיהן, ואף אחת מהן לא נראית לי נואשת. וכנגד- תעברו בין המכוניות פעם בפקקים של 16:00-17:00 בכבישי איילון (סתם נו אל תעשו את זה, זה ממש מסוכן ללכת על כביש מהיר!!)- כמעט כל הנהגים הם גברים.

אז איפה אתם רוצים לבלות את השנים הטובות של חייכן? בעבודה מ8 עד 8? או בבית עם הילדים + אופציה לקניון עם חברות?

נכתב על ידי , 6/11/2007 13:50   בקטגוריות ביקורת, שחרור קיטור, פמיניזם / שוביניזם  
82 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



20,682
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנוקטת עמדה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נוקטת עמדה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)