לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

תובנות


התובנות שלי על החיים.. ובכלל.

Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: . .. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

שלום, קוראים לי ליהי,


 

ואני מכורה לחדשות.

(זה השלב שבו אתם אמורים להגיד לי שאתם אוהבים אותי. קדימה. אל תתביישו)

הרגע בו אתה מבין שאתה מכור הוא כאשר אתה מוצא את עצמך נכנס לYNET ב-3 חלונות אקספלורר שונים. במקביל. נו, בטעות :)

אבל בעוד הכתבות באתר מתעדכנות ללא הרף, יש דבר אחד שנשאר קבוע תמיד. הטוקבקיסטים.

זועמים, מצחיקים, טיפשים, שנונים, ציניים, כועסים, מתוסכלים, מיואשים. מקוריים יותר או מקוריים פחות. אבל הכי אני אוהבת את הצפויים-עד-כאב, אלה שאתה יודע כבר בדיוק מה הם הולכים לכתוב, עוד הרבה לפני שהם עצמם כתבו את זה. הקבועים.

 

לרגל חג הפסח הקרב ובא, שמזכיר לכולנו שאבות אבותינו לא פרייארים- הם אמנם סבלו במצרים ובמדבר אבל אנחנו נידונו להזדהות איתם מידי שנה ולאכול מצות-חנק וגושי-דג-אפור-חיוור (ולהם לפחות היה עוף!) -אז לרגל החג קיבצתי מס' נושאי כתבות פופולריים, והתגובות ההו-כה-צפויות אליהן... יצא קצת ארוך. אבל אם כבר לסבול- אז עד הסוף :)

 

# בכל כתבה על התעללות בבע"ח- יקום הטמבל שיגיד- "רגע, ופרה זה לא חיה? אתם אוכלים סטייק?"

דוגמא

* הטמבל התורן: מס' 17. ציטוט: "יאללה יאללה כולכם אוכלים סטייקים יא צבועים. ופרה זה לא אכזרי לשחוט?"

* פנייה אישית לטמבל: מס' 17 היקר,

זה מוזר. כנראה שאני ואתה חיים בעולמות שונים. או שאולי קראנו כתבות שונות..?

אני קיבלתי את הרושם (אולי מוטעה)- שאותה צבת ים שהגיעה לחופי עזה הינה צבה נדירה ביותר. בנוסף, עפ"י הסרטון (ורק שתבינו שYNET צנזרו בערך חצי ממנו ברגע שאנשים התחילו לדרוש להעלות אותו לYOUTUBE. תודה, YNET. תמיד אפשר לסמוך עליכם שאתם בצד הנכון!)- נראה היה כי אותה צבה נקשרה בחבלים ונגררה באלימות מתוך המים, תוך שהחבלים חותכים בעורה. לאחר מכן היא נקשרה לג'יפ ונגררה אחריו במהירות לאורך החוף, סתם- בשביל הצחוקים. לבסוף, ורק לאחר שעות של סבל וייסורים (חדי העין שביניכם ישימו לב שהצבה נמצאה באור יום ונשחטה בלילה), נשחטה הצבה בצורה חובבנית ביותר ולא הומנית בעליל, תוך גרימת כאב מקסימלית. כמובן שהאירוע כולו בוצע מול קהל קטן-אך-מבסוט של גברים, נשים, ובעיקר טף.

עכשיו,

אולי אתה צודק. אני באמת לא יודעת. מעולם לא הייתי במשחטת פרות.

עם זאת, ההיגיון שלי אומר שאם שוחטי הפרות המנוסים היו משקיעים כל כך הרבה שעות במציאת פרה נדירה בטבע, התעללות בפרה + קשירתה לג'יפ וגרירתה ברחוב לפני שחיטתה- תפוקת העבודה שלהם הייתה יורדת בהרבה ועלויות הדלק של הג'יפ והחבלים היו גורמים להם לפשוט את הרגל.

אבל שוב, ייתכן ואני טועה ובעצם התגובה שלך לגמרי לגיטימית.

* ועכשיו ברצינות: לכל הצמחונים באשר הם- די כבר לחשוב שיש לכם זכות וטו על בע"ח. ברצינות- חאלס.

כל הכבוד שאתם לא אוכלים בשר- כל אחד מסיבותיו שלו- אבל זה לא אומר שרק לכם אכפת, וזה בטח לא אומר שרק אתם יכולים להזדעזע כשמתפרסמת כתבה על התעללות. אני לא נכנסת בכלל לוויכוח מי צודק יותר, כי זה לא רלוונטי. אני פסולה בעיניכם בדיוק כמו שאתם פסולים כי אתם צורכים ביצים וחלב. ואם אתם לא- אז בגלל שאתם משתמשים בחשמל מזהם. בכלל – עצם היותכם חיים פוגע ביצורים אחרים. ואם תמותו- גם זה יפגע בסביבה!

אם בכל פעם שתתעורר סערה ציבורית בגלל התעללות אתם תשתיקו אותה בטענה ש"אתם אוכלים סטייקים"- פשוט לא יתעוררו יותר סערות. אתם יורים לעצמכם ברגל, לא שמתם לב? אם תוציאו מהמאבק לזכויות בע"ח את כל הקרניבורים- תישארו בודדים ולא תועילו בדבר. ואולי זה באמת מה שקרה...

 

# בכל כתבה על פליטי דרפור- יקום הטמבל שישווה את הפליטים לסבא וסבתא שלו מהשואה.

דוגמא

* הטמבל התורן: מס' 25. ציטוט: "לכל המתנגדים האגואיסטים כנסו!!!! איך יהודי יכול להגיד לא לכזה דבר?! הרי אחרי כל מה שעברנו העם היהודי... אנחנו בעצמינו פליטים! - כל הזוועות שעברו סבינו אי שם בגולה המסריחה הביאה למצב שלא רק לישראל היגרו אלא גם להרבה מדינות שונות בעולם!!! - ואני אשמח לשמוע את אותן התגובות שלכם אם משהו מאותן המדינות שפתחו את שעריהם ונתנו לנו ליהודים- בית והגנה. היה מתנגד להכניס אותנו אליהם. אנשים יקרים! הם לא הולכים לגור אצליכם בסלון אז תנוחו! מדובר פה בחיים או מות ! המדינה שלנו נראת כמו שהיא נראת בגלל אנשים חסרי לב ומוסר כמוכם! תתביישו לכם! הם נמצאים בישראל לא על מנת לבוא ולקחת לכם את העבודה או להתחתן עם הבנות שלכם או לעשות שופינג בשנקין! הם פה כי הם בסכנת חיים!!! אתם במצב שלהם הייתם מצפים מכל העולם שיבוא לעזרתכם- אבל כשזה קורה לשכן-שיסתדר לבד...... עצוב לי שככה אתם חושבים...... "

* פנייה נרגשת לטמבלית: קודם כל, הרשי לי להודות שהתכוונתי לכתוב לך המון דברים חכמים וחשובים, אולם לאחר קריאה נוספת ולאור מספר סימני הקריאה בתגובה (18, ספרתי), מילים כמו "תנוחו" ,"כנסו!!!!" ו"הגולה המסריחה" והקביעה ההו-כה-לא-ברורה "אנחנו בעצמינו פליטים" – אני אאלץ להוריד במעט את הרמה.

במקום לדון איתך על כמה זה מטופש לקבוע  מראש בעבור אותם פליטים כי גם אחרי שישוקעו ויתאקלמו בארץ ייאסרו עליהם פעולות בסיסיות כגון לגור אצלי בסלון, לקחת לי את העבודה, להתחתן עם הבת שלי או לעשות קניות בשינקין- אני מציעה דבר אחר.

צאי לך וחפשי עולה יהודי מסודן.

כן, אני לא צוחקת. בשיא הרצינות.

זה אמנם לא מלהיב כמו העולים המוסלמים מסידן, הם אולי לא מספיק פוטוגנים, לא מספיק באופנה,  לא מספיק עניים (אם כי אני בטוחה שחלקם כן)- אבל בכל זאת נסי למצוא לך אחד.

תשאלי אותו איך היו עבורו החיים בסודן, איך היה יחס השלטונות. מדוע החליט לעלות לארץ ומה היה יחס הרוב המוסלמי שם כלפיו. את עשויה להיות מופתע מהדברים שתשמעי.

להבא, רגע לפני שאת נתפסת לאופנה חולפת חולנית ומפגרת (ראה ערך- קרוקס), תעשי תחקיר קטנטן בנושא. תחקיר שכזה בוודאי היה מגלה לך כי סודן היא ארץ מוסלמית, כמובן, שחברה בליגה הערבית המטילה חרם על ישראל. הוא בוודאי היה מגלה לך כי בסודן לא קיים שום ארגון ציוני או ארגון יהודי אחר. איך את חושבת שאותם המוסלמים שאת ממהרת לטפח היו מגיבים כלפי מחפשי עבודה יהודים, ישראלים, שהיו מבקשים לעבור את הגבול לסודן?

תחשבי על זה רגע. תעצמי עיניים ובאמת תחשבי על זה.

אח"כ אולי תפקחי אותן, לשם שינוי. ואז, תקראי את זה.

 

# בכל פעם שיש מתכון לאיזושהי עוגה/עוגיות- תמיד יהיה מי שיכתוב "שיואו! כמה חמאה! איזה רעל! לא בריא!!"

דוגמא

* הטמבל התורן: רק תבחרו.. מס' 1, 2, 3.. ציטוט: "תפסיקו להתייחס לצרכן כאל מטומטם!! זה בריא? אה, אז אם אני אנגב מיונז עם לחם מחיטה מלאה זה בריא? אפשר גם שיפוד שומן כבש- זה בטח בריא אם אוכלים אותו אם עגבניה בצד... "

* פנייה נרגשת לטמבל: האמתי, קראתי את תגובה מס' 7 והיא די ממצה את כל מה שרציתי לכתוב (למרות שאיפשהו באמצע התגובה הוא קצת לקח את כל העניין קשה מידי), ועל כן אני בוחרת לגזול בנבזיות את זכויות היוצרים של המגיב הנ"ל ולצטט פה כמחצית מתגובתו: "כל פעם שיש מתכון עם חמאה, קופצים כל "אבירי הבריאות" ומזדעקים. מה שמצחיק זה שלרוב מדובר על אותם אנשים שאוכלים כל מיני יוגורטים מגעילים בסופר עם 0% שומן (מה שמונע את ספיגת הסידן אגב...), צבעי מאכל וממתיקים מלאכותיים (שהם הרעל האמיתי) או שבולסים את התועבה הדלוחה הזו שנקראת "טבעול" (שהיה צריך לקרוא לה "מלאכותול" - זה אחד המוצרים הכי מלאכותיים שיש) וחושבים שהם שומרים על הבריאות שלהם. עבור אנשים בריאים אין שום דבר רע באכילת חמאה בכמויות מתונות. הבעיה שכל אה שמגיבים פה, רוצים לאכול את העוגייה ולהשאיר אותה שלמה - הם רוצים לתקוע שני קילו עוגיות כל יום, ככה סתם מול המחשב בעבודה, ולא להשמין או להיות חולים מכך. הם רוצים לאכול ה-מ-ו-ן - כל הזמן לאכול - פריכיות ומשקאות דיאט, עוגיות ללא שומן וסוכר ובשר נטול חלבון".

זהו. לא אוסיף ולא אומר.

רק אספר שהשבוע הכנתי עוגת קרמבו וגם עוגת גבינה בניחוח הדרים.. וואי וואי וואי. איזה באסה לכם שאתם לא חברים שלי.

 

# בכל פעם שיש כתבה שקשורה להתגייסות לצה"ל- תמיד יהיה החכמולוג שיהיה לו משהו להגיד.

והפעם יש 3 דוגמאות שונות:

דוגמא 1: שחר פאר משתחררת.

דוגמא 2: מאיה (סליחה, מירב) בוסקילה מתגייסת באיחור קל.

דוגמא 3: בר רפאלי משתמטת.

* הטמבל התורן: כולם.

* פניה נרגשת לכולם: חבר'ה, הגיע הזמן להחליט.

הגיע הזמן לקבוע סופית מהו קנה המידה לפיו נשפוט אדם ונחסלו תקשורתית. שלא תטעו- אני לא מאמינה שלאזרח הישראלי הממוצע יש עמוד שדרה. ובטח שלא כוח. בעוד שבמדינות אחרות (למשל. (אזרחים מנצלים את כוחם ויוצאים לרחובות על מנת למחות ולהילחם באי-אילו עוולות, אצלינו עושים זאת דרך כתיבת טוקבקים זועמים, וגם זה לא בהצלחה גדולה.

אני אתייחס לכתבות בנפרד:

- דוגמא 1: שחר פאר משתחררת. שזה מעיד שהיא התגייסה. נו, אתם שואלים, מה הבעיה פה? אז זהו, מתברר שיש בעיה. אמנם היא ספורטאית מוכשרת, אמנם היא מדורגת מס' 18 בעולם (מה אתם מרימים גבה? נראה לכם שהייתם מגיעים יותר רחוק ממנה?), אמנם היא יכלה שלא להתגייס- אבל היא בכל זאת החליטה שכן. ולו רק בשביל לתת דוגמא אישית. נכון, זה לא שהיא הגיעה כל בוקר למשרד ונשארה עד 5- את רוב השירות שלה היא עשתה בחזרות ובתחרויות ברחבי העולם. אבל למה בדיוק ציפיתם? באמת היה נגרם לכם יותר נחת אם היא הייתה עוזבת את הטניס למשך שנתיים, יוצאת לגמרי מהדירוג העולמי ומקדישה את זמנה ומרצה בהכנת קפה למפקד?

במקום להעריך בחורה צעירה, שבימים אלה שכל אחד חושב רק על התחת של עצמו- היא אשכרה במיעוט ו"טורחת" להתגייס, אנשים יוצאים נגדה. גברת "רחלי" מתגובה 8 אפילו לקחה את זה ממש אישי- "איזה צבא בדיוק היא עשתה?", שואלת הרחלי, "הלוואי על כולם שרות קל, נוח וכייפי כמו שלה". קודם כל רחלי- הרשי לי להסכים איתך. אני מאחלת לכולם שירות צבאי קל, נוח וכיפי. אני יודעת שאני מאוד מאוד נהניתי מהשירות הצבאי שלי. האם זה אומר שלא עשיתי צבא? שלא תרמתי? האם צבא בהכרח משמעו לסבול? או שרק עבורך זה היה ככה, רחלי, מה שהפך אותך למרירה וקנאית?

- דוגמא 2: מירב בוסקילה התגייסה בגיל 30. וכן, מתברר שקוראים לה מירב. אבל זו לא הנקודה- בגיל 18 היא טענה שהיא דתייה והתחמקה משירות. נכון, זה מכעיס, זה ביזיון, זו חוצפה בכל קנה מידה. אבל חבר'ה, עצרו שניה. תירגעו. הגברת מתנצלת, מנסה לשנות דרכה. אני לא תמימה- ברור לי שמדובר באירוע יחצ"ני מדוקדק ומאורגן להפליא, כולל הזמנת הצלמים ליום הגיוס והתאמת צבעי המדים לאיפור של החיילת הטרייה. אבל- זה גם משהו. זו דוגמא אישית. לא אכפת לי מה תגידו- אני מורידה בפניה את הכובע. בגיל 30, עם קריירה- ספק יציבה ספק מתפוררת, אבל קריירה- היא ממש לא הייתה חייבת לעשות את זה. ומעבר לאקט של ה"גיוס"- שברור שאין מאחוריו שירות צבאי אמיתי ומלא- מדובר פה על חרטה ועל התנצלות. תצקצקו כמה שאתם רוצים. אני רוצה לראות את הבהמה הזו מקסימיליאן-בלומין מתנצלת על כך שהיא בהמה. סליחה, על כך שהיא לא התגייסה. את אושרי כהן הערס, את מייקל לואיס רפה השכל ועוד ועוד.. הרשימה ארוכה ועוד מתארכת ככל שנוספות עונות של "כוכב נולד" ומחזורים של תלמה ילין.

- דוגמא 3: הותיקה מכולם, עוכרת ישראל, היפה בנשים, כלבה- איך שתרצו לקרוא לה, היא תבוא (אבל רק תמורת חוזה שמן)- בר רפאלי. מה לא נאמר על גברת דיקפריו הראשונה. אבל הכי מצחיק אותי זה ההפרש שבין הדיבורים למעשים. "להפסיק לקנות מי עדן", זועק האזרח מחיפה. "אני קורא לחרם צרכנים", אומר דוד מתל אביב. "לא קונה מוצרים שבר מפרסמת", קורא נמאס לי ממנה.

ומפה לשם, מתגובה נזעמת אחת לאחרת- נוספו 330 תגובות לכתבה. כתבה קטנה, שולית. 4 פסקאות של 4 שורות כל אחת. 330 תגובות. חכו אני אפילו אחשב עבורכם בשביל להמחיש.. כ- 24 תגובות לשורת כתבה אחת. בערך 2 תגובות למילה אחת בכתבה אחת שולית על כך ש"מי עדן" שכרו את בר לפרסומת. 2 תגובות למילה.

רק לשם השוואה- כתבה שהתפרסמה היום על נהג שדרס למוות בת שנה וחצי ונמלט- קיבלה 24 תגובות.

אנשים לא מפנימים את המשפט: Any publicity is good publicity, והם לא מבינים שככל שהם נכנסים ליותר כתבות על בר רפאלי, ככל שהם מגיבים יותר- היא מרוויחה מזה יותר. לYNET יש אינטרס ברור לשלם אלפי שקלים עבור תמונות שלה וידיעות עליה, יש להם אינטרס ברור לעקוב אחר כל שינוי קל בחייה- ולדווח אותו לנו. אתם באמת לא רוצים לשמוע ממנה? לא רוצים לראות אותה? תתעלמו. אל תיכנסו לכתבות שלה, אל תקראו רכילות עליה, אל תגיבו. כלום. נאדה. חושבים שזה אפשרי?

אני לא.

אז לסיכום- אנחנו לא אוהבים שהן מתגייסות, אנחנו לא אוהבים שהן משתמטות ואז מתחרטות ומתגייסות, ואנחנו עוד יותר לא אוהבים שהן רק משתמטות. הפיתרון? לא להיות מפורסם, כנראה.


 

ולמי שצלח את הפוסט-הארוך-ביקום, בונוס:

גוזלים בני-יומם של יונה שהחליטה לקנן במרפסת של הבונבון :)

אני יודעת שאומרים שכל הגוזלים חמודים, אבל בחיים שלי לא ראיתי יצורים מכוערים כל כך כמו אלה :)

מצד שני- הם ממש ממש חמודייייייייים :)))

(וואי יצאתי פאקצה לרגע. לא יקרה שוב.)

 

פסח שמח!

וכן, גם כשר. לא יהרוג אתכם!

:)

נכתב על ידי , 18/4/2008 14:45   בקטגוריות הישראלי המכוער. מאוד מכוער., טמטום אינסופי, ביקורת  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הלקוח תמיד תחמן.


 

זוכרים איך שפעם היה את המשפט היפה הזה: "הלקוח תמיד צודק"?

אמנם הוא מעולם לא יושם במלואו בארץ, אבל תמיד נתן לנו הרגשה של מלכים כאשר נאלצנו להתקשר לשירותי לקוחות למיניהם.

הבחור האומלל שהזדמן לענות לנו במוקד הפך מיד לאחראי הבלעדי לכל בעיותינו, ואנו ניצלנו את שתיקתו הכנועה וגמגומי ההתנצלות המזויפים שלו על מנת לשטח בפניו את כל מה שרע ולא הוגן בחיינו. הוא היה מבין, אכפתי, אמפטי- נו, משלמים לו על זה. השיחה תמיד הסתיימה בפיצוי ובהבטחה שהוא ישתפר, שהוא ישתדל יותר. הוא מבטיח.

 

אבל לא עוד.

אני מאמינה שזו הייתה המרצה הכלבה שלי אורנה שקראה לתהליך הזה "קו-אבולוציה" (היא אמרה את זה בהקשר קצת שונה- שככל שאנחנו נשחזר יותר שאלות ממבחנים בקורס- הם יכתבו מבחנים קשים יותר. כלבה, כבר אמרנו?).

אז תהליך דומה מתרחש גם במוקדי שירות הלקוחות השונים: ככל שהמוח היהודי מתחמן יותר- המוקדן חשדן יותר.

לאחרונה יצא לי לבוא בדברים עם שירות הלקוחות של הסינמה סיטי:

נבלה: שלום, במה אפשר לעזור?

אני: שלום. אני והבונבון היינו בהצגה בVIP לפני שבוע, ואנחנו חושבים שהאוכל היה מקולקל.

נבלה: למה נראה לכם?

אני: חטפנו קלקול קיבה.

נבלה: קודם כל אני מצטער לשמוע עליך ועל בעלך, אבל מי אמר שזה מהאוכל שלנו?

אני: הוא לא בעלי.. ולא אכלנו שום דבר אחר באותו יום. זה התחיל כמה שעות אחרי ההקרנה.

נבלה: מוזר... (ושומעים שהוא לא באמת חושב שזה מוזר, הנבלה). אני רואה שאף אחד אחר לא התלונן, רק את ובעלך.

אני: הוא לא בעלי.. והיינו סה"כ 8 אנשים בהקרנה. זה אומר 3 זוגות מלבדינו.

נבלה: אז למה רק את ובעלך מתלוננים והם לא?

אני (מתחילה להתעצבן): יש אנשים שלא מתלוננים, ואולי הם לא אכלו מהאוכל המקולקל.

נבלה: אני מבין (ושומעים שהוא ממש, אבל ממש לא מבין).

- שתיקה - 

אני: מה עושים בנידון?

נבלה: תשמעי, את לא יכולה לדעת שהבעיה היא במזון שלנו. יש לנו בקרת איכות גבוהה.

אני: נכון, אני לא יכולה להוכיח, אבל אני כן יודעת מה קרה. אני לא ממציאה שום דבר. ממתי חובת ההוכחה היא על הלקוח??

נבלה: אני בטוח שאת לא ממציאה, לא אמרתי דבר כזה.

- שתיקה -

(ברור שמשלמים לו לפי שעה)

אני: אז מה עושים?

נבלה: תראי (זה כבר החוש השני שהוא מבקש ממני להפעיל!), אם מישהו אחר היה מתלונן גם....

אני: היינו כולה 8 אנשים!!!!!

- שתיקה -

אני: תקשיב, אני שילמתי הרבה כסף על הכרטיסים האלה ובתמורה שכבתי שבוע במיטה והפסדתי ימי עבודה (לימודים, עבודה- מה זה משנה?). מה אתה מתכוון לעשות כדי לגרום לי לחזור שוב אי פעם לקולנוע שלכם?

נבלה: יתקשרו אליך עד יום חמישי.

- ניתוק -

 

מסקנות: לא ללכת לVIP של סינמה סיטי ברעננה, אלא אם יש בידיכם ערכה לגילוי סלמונלות במזון וכוונה לתעד ולתייק את כל הריאיות, כי ללא הוכחה ניצחת אתם פשוט שקרנים.

 

טכניקה אחרת להשפיל את הלקוח עד עפר התגלתה בפניי כאשר התקשרתי לשירות לקוחות של עיתון מסוים מקבוצת SBC:

אישה 1: חנה, שלום.

אני: שלום, זכיתי במבצע שהיה בגיליון הקודם והמתנה לא נשלחה אליי.

אישה 1: אולי לא זכית?

אני: היה כתוב לי על המסך בירוק "זכית".

אישה 1: המתיני.

- צליל המתנה -

אישה 2: שלום.

אני: שלום, לאן הגעתי?

אישה 2: את מי את צריכה?

אני: לא יודעת, העבירו אותי. לאיזו מחלקה הגעתי?

אישה 2: מה הבעיה?

אני (ארררררר):  - חוזרת על הסיפור -

אישה 2: חכי שניה. (מדברת ברקע על ארוחת צהריים והיתרונות והחסרונות שבסלט טונה). אוקיי המתיני רגע.

- צליל המתנה -

אישה 3: מערכת, שלום.

אני: שלום, העבירו אותי אליך.. - חוזרת על הסיפור -

אישה 3: אוקיי, פה זה המערכת, זה לא קשור אלינו. אני אעביר אותך.

אני: רגע.... !!!!!

- צליל המתנה -

- טלפון מצלצל איפשהו, אף אחד לא עונה -

אישה 1: חנה, שלום.

אני: היי חנה, דיברתי איתך קודם על המבצע, שלא שלחו לי את המתנה..

אישה 1: אההה, כן כן. חכי אני מעבירה אותך.

- צליל המתנה -

- צליל המתנה -

- צליל המתנה -

- ניתוק -

 

נכתב על ידי , 15/3/2008 12:55   בקטגוריות הישראלי המכוער. מאוד מכוער., שחרור קיטור  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



"הבשורה למעשנים יוצאת מרעננה!!"


אז התגלגל לידיי גיליון של "העיר צומת השרון"

 

שלמי שלא מכיר- זה מקומון של איזור השרון שמחולק חינם בקיוסקים לקראת סופי שבוע.

כבר מהשער היה ברור לי שלא אוהב מה שאמצא בפנים-

על השער התנוססה תמונה של יד אוחזת בסיגריה, ומתחתיה הכותרת הכה-משעשעת-כה-מתוחכמת: "יש עשן ויש גם אש".

לאחרונה, מאז שיצא אותו חוק עישון מדובר, אני רגילה לקרוא כתבות מתבייכנות של מעשנים שנשמעים ממש כמו ילדים קטנים שלקחו להם את הצעצוע.. באמת, התבייכנות לשמה. החל מדנה "יש לזה טעם של מטהר אויר" ספקטור וכלה בקרין ארד ועוד מיני אושיות תל אביביות רדודות שמעלתן הגדולה ביותר היא יכולתן למרוח מחשבה אקראית שעוברת להן בראש על פני טור שבועי קבוע.

אני חייבת להודות שזה כמעט משעשע אותי לקרוא את ההתבכיינות הנ"ל ולהרגיש, ממש לשם שינוי, שאני בצד המנצח. ואני לחלוטין מסרבת לרחם על אותן אושיות-נעליים מזדמנות שהצרות הכי גדולות שלהן בחיים זה שהן נאלצות לעשן בפינות עישון מיוחדות, או- רחמנא לצלן- מחוץ למקום הבילוי.

 

אבל הפעם נראה שהכתבה הייתה שונה. כבר מכותרת המשנה הבנתי שהכתבה לא תגרום לי לתחושת הסיפוק המוכרת והשמחה לאיד: "מאזור השרון יוצאת הבשורה למעשנים: בכניסה לפאב הסוטרא חותמים הבליינים בשמחה על הצהרה, ולפיה ידוע להם כי במקום מעשנים, וכי הסיגריות מזיקות לבריאות. ובפנים: חגיגה".

קודם כל עליי לציין כי עיתוי הכתבה הוא כמעט קוסמי – לפני שבוע בדיוק ביקרתי בפאב הסוטרא ברעננה, ולא על מנת להיכנס אליו- אלא דווקא על מנת לצלם את אותו השלט המדובר בכניסה- זה שמכריז שחור על גבי לבן שהפאב מצפצף על החוק. עם התמונה הזאת פניתי לכל מיני עמותות כגון "לנשום", "אויר נקי" והאגודה למלחמה בסרטן וביררתי את ההליכים להגשת תביעה בנושא.

כמובן שבכל עמותה אליה פניתי שמחו לאשש את חשדותיי- שלט או לא שלט- חוק העישון חל על כולם ולכן זה רק עניין של זמן עד שמישהו יעשה רווח נקי של כמה אלפי שקלים בתביעת המקום. תליית השלט המכריז על עישון בכניסה לפאב משולה לתליית שלט המכריז כי בתוך הפאב רוצחים ואונסים- האם ההכרה במעשים אלה הופכת אותם לחוקיים?

 

אולם, נראה כי העובדות לא בלבלו את מר רועי הדרי, מחבר הכתבה. בעודו מפאר ומהלל את המקום (אגב, זה נשמע כמעט כאילו הסוטרא שילמו לו על הכתבה..) הוא הצליח לשכנע את עצמו שהנה נמצא הפיתרון למעשנים שרוצים להישאר שומרי חוק, ובעת ובעונה אחת להמשיך להרעיל את סביבתם כמה שיותר.

 

"אבל חוץ מקסם הפשטות וסיפורי המיתולוגיה (זה יפה שאתה לא נסחף, רועי. ה.ע.), מצא המקום שיטה למשיכה לקוחות חדשים, שמאז החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים לא ידעו איפה אפשר, לכל הרוחות, להעביר ערב בפאב עם סיגריה (אני יודעת שאתה מדבר, אבל כל מה שאני שומעת זה "אוי אוי אוי!! לקחו לי!! הרסו לי!! וואההההה". ה.ע.). השיטה פשוטה: בסוטרא מותר לעשן"

 

אז זהו, רועי ידידי, שלא.

אילולא עשן הסיגריות שבוודאי השחית חלקים ניכרים ממוחך הקטנטן, בוודאי היית עולה על נקודה חשובה בדמוקרטיה הישראלית: החוקים חלים על כולם. כן כן, אני רצינית. לא עובדת עליך. בחיי.

אפילו על הHoly סוטרא, המיתולוגית, הקסמית, ה... איך עוד כינית אותה שם בכתבה..?

 

"נראה כי בסוטרא מצאו את הנוסחה לתיקון העיוות בחוק החדש (וואללה, הם מצאו דרך לחוקק חוקים שיהיו קבילים בישראל?? וואו!! מגניב!! חשבתי שהכנסת היא הרשות המחוקקת.. כנראה הרבה השתנה מאז הפעם האחרונה שהייתי בסוטרא. ה.ע.), שגרם למצב בו האפליה רק חצתה את הכביש, הפעם מציבור הלא מעשנים לציבור המעשנים (שימו לב! לפחות הוא מודה שעד היום הייתה אפליה כנגד הלא מעשנים! מצד שני, זה לא מונע ממנו לערוג לאותה אפליה לאורך כל הכתבה. נבלה. ה.ע.). החתימה על ההצהרה בכניסה לסוטרא יוצרת מצב בו הבחירה אם להיחשף לעשן או לא, נשארת בידי הלקוח ובאחריותו (והבחירה לעבור על החוק בכל מקרה- בידיי בעלי הפאב. ה.ע.), ובינתיים נראה שכולם מרוצים"

 

אני מאמינה שמי שיהיה הכי מרוצה הוא זה שיגרוף את הרווחים מהמצב המגוחך הזה- וזה יהיה האיש שירים ראשון את הכפפה ויתבע את המקום. לעזאזל, אולי זו אפילו תהיה אני!

 

והמשפט האהוב עליי ביותר בכתבה: "בסוטרא הגיעו למסקנה הנכונה שלאנשים יש הזכות לוותר על זכותם, אם הם עושים זאת באופן מודע ומרצונם החופשי".

 

קשה לי אפילו לנסח משפט שיענה ביעילות לכזה גיבוב של שטויות.. איפה להתחיל בכלל? אולי בהמלצה למר הדרי לחזור אחורה, ללימודי האזרחות בתיכון? להיזכר בכמה עובדות חשובות לגבי "חוקים" ו"וויתור על זכויות"?

 

האמתי, אני לא רואה טעם להתאמץ. למה לטרוח? אני מציעה למר הדרי להנות כמה שהוא יכול מה"חוק עוקף חוק" של הסוטרא, כי זה רק עניין של זמן עד שמישהו יתבע את המקום ויאלץ אותו לשלם קנס מאוד גבוה. הו כן.. אני כבר מחכה לקרוא על זה בעיתון.. ואז אקבל את תחושת הסיפוק והשמחה לאיד שנגזלה ממני בכתבה זו :)

 

השלט בכניסה לסוטרא

(השלט בכניסה לסוטרא כפי שצולם על ידי לפני שבוע)

 

 ==============================================================

 

וכעת לפינת: "כל הכבוד... יא זבל" – פינה קומית חדשה שתופיע מידי... פעם כשיתחשק לי, ותחלק פרסים למי שמגיע להם באמת. והשבוע:

 

* פרס הבריטני ספירס הלאומית – מוענק ל.... נינט!! וזה הזמן לאחל לה "תתחדשי" על התספורת, ועל השדרוג מ"סתם בחורה שלא ברור ממה היא התפרסמה, כי זמרת היא לא... אהה, וגם שחקנית היא לא"

ל"White Trash שאיבדה לחלוטין את שפיות דעתה". בואו נקווה שהיא לא תלך עד הסוף אחרי אלילתה ותנסה להתרבות. אלוהים יודע שהעם היהודי סבל מספיק.

 

* פרס הצביעות- מוענק ל.... נינט!! לא ייאמן!! יש פה זכייה כפולה!! מה שזיכה אותה בפרס זה היא העובדה שלאחר שהיחצ"נית שלה טרחה להתקשר לכל כלי תקשורת אפשרי ברדיוס של 1,000 ק"מ (כן, זה כולל גם את אל ג'זירה) ולהזמין את כולם ל"צילומי התספורת של נינט", נינט בעצמה אמרה בריאיון לערוץ 2 שהיא לא מבינה על מה כל המהומה, כולה שיער. רק היה חסר שתגיד שהיא בכלל לא מבינה איך כולם גילו שהיא הולכת להסתפר, כי היא לא גילתה לאף אחד.. ואיך בכלל הם הצליחו לגלות היכן זה יתרחש? ממש מוזר!

 

* פרס הקריאטיביות חסרת הטקט של השנה- מוענקת ל... יוצרי הפרומו של "עבודה ערבית"! וזה לגמרי מגיע להם :) הם יצרו פרומו שהצליח לפגוע בכל שכבות האוכלוסיה, ללא הבדל דת, גזע או מין. וזה עבד כך: באמצע הפסקת פרסומות פתאום מתפרץ לשידור מה שנראה כמו מבזק מיוחד. רואים מסחרית לבנה נוסעת, למטה רצות שורות מבזקים והקריין אומר: "זה עתה הגיעה אלינו ידיעה על ככל הנראה חטיפה של אזרח יהודי על ידי מחבלים" > (נו זה לא באמת ציטוט מדויק כי אני לא זוכרת את הטקסט מילה במילה- אבל זו המשמעות הברורה והחד משמעית של מה שהקריין אומר). המצלמה מתקרבת לחלון של המסחרית ובפנים רואים את... מריאנו!! אחחחחחחחחחחח איזו הקלה! כל הצופים שעד עכשיו עצרו את נשימתם בדאגה היסטרית לנוכח הדיווח הכה מוכר, לצערנו, במדינת ישראל- מבינים שעבדו עליהם.. אין חטיפה באמת!! איזה צחוקים! זה הכל פרומו לסדרה ישראלית מקורית.. אויש, איך הצלחתם לעבוד עלינו?? ממש האמנו שמחבלים חטפו שוב יהודי!! אוף, איזה צחוקים. באמת אחלה פרומו. אתם יודעים מי בוודאי אהבו את הפרומו אפילו יותר מהאזרח הממוצע? 3 משפחות בישראל: משפחת שליט, משפחת רגב ומשפחת גולדווסר. כל הכבוד!

 

* פרס הפדופיליה למתקדמים- מוענקת ל... יוצרי הפרסומת למגבונים לחים לתינוקות של Huggies!! מדובר בפרסומת שגובלת בפורנוגרפיית-קטינים. אנו עדים לחבורת תינוקות, עירומים כביום היוולדם, שמסתובבים להם באיזה אחו ירוק להנאתם. כעת הקריין מדבר על טוסיק נקי של תינוק, ואנו מקבלים זום מטורף של ישבן אמיתי של תינוק, ופתאום מטלית וירטואלית עוברת עליו ומדגימה לנו בדיוק כיצד תחת של תינוק נשאר נקי! ואז- כל התינוקות במעגל, תחתיהם העגולים והלבנבנים מופנים כלפי חוץ, והמצלמה קולטת את כולם. את כל התחתים, כלומר- לא את כל התינוקות. הפרסומת נגמרת ופתאום אתה קולט שהרגע צפית ב30 שניות של פורנו תינוקות רך: ישבן אחר ישבן, זום לא הגיוני אחר משנהו. ולשם מה?! ללא ספק כולנו יודעים איך "פועל" מגבון לח ולאיזה איזור הוא משמש אצל תינוקות. האם כל העירום הזה באמת מוצדק??

נכתב על ידי , 24/12/2007 18:17   בקטגוריות עישון, טמטום אינסופי, הישראלי המכוער. מאוד מכוער., שחרור קיטור, ביקורת  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
20,682
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנוקטת עמדה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נוקטת עמדה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)