לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Vita


Lasciate ogne speranza, voi ch'intrate- Abandon all hope, You who enter here

Avatarכינוי:  ז'נבה

בן: 33



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

רשמים מעין הסערה


נראה שהדיבורים בדבר סחבת במערכת המשפט היו לא יותר משמועות- תוך דקות מפיגוע הירי נערך משפט שדה מהיר לש"ס, החרדים ולחברה הישראלית, נמצאה אשמתם, הפיגוע הוגדר כפשע שנאה ועכשיו כל שיש לדאוג זה גם למצוא את האשם שמייצג את אותם קהלים. אכן, לא רק מערכת יעילה אלא גם כזו שלא צריכה אפילו עובדות.

 

רפלקס

בליל אמש התבצעה התקפה על המרכז ההומו-לסבי וכתוצאה ממנה נהרגו שניים ונפצעו עוד עשרה. עדים לירי דיווחו שאדם רעול פנים עשה זאת ונמלט ברגל מהמקום. עד לנקודה זו לא נתפס החשוד ולמשטרה אין צל של מושג מי עשה זאת.

אולם כאן מתבצע מה שנראה כמעט כרפלקס- מתוך העובדה שאותו אדם רצה לפגוע באנשים במועדון, בוצעה ההנחה שמדובר לא רק בפשע שנאה אלא גם כזה שהחרדים שותפים לו. במקום לחכות לממצאי משטרה, או לחילופין לגנות באופן כללי תקיפה על רקע נטייה, העדיפה הקהילה והתקשורת לסמן מטרה ולהתחיל במסע חדש של שנאה. אבסורד.

האם זה המעשה שיש לעשותו? לעודד קיטוב והמשך הלינץ' בחרדים? הרי הם כבר הפכו לשק החבטות של כל אחד שרוצה להיראות "נאור" ו"ליברלי": ח"כ ניצן הורוביץ עם התואר "הציבור החופשי" ואנחנו שבדעת רובנו החרדים הם גוש אחיד והומוגני שמטרתו הראשית בחיים היא להוליד ילדים ולמצוץ כספים מהמדינה. התקשורת מציירת לנו אותם כחבורה תימהונית וחשוכה שיש להתרחק ממנה, על אף שאין אנו באמת יודעים מה העמדות שלהם מפני שרובנו לא מכירים חרדים מקרוב. משום כך השחרת תדמיתם קלה יותר.

כמובן שיהיו אלה שיטענו שאני משחק "ראש קטן": אנו יודעים שחרדים לא מתלהבים מהומוסקסואלים ושלבטח יש הסתה במגזר ולכן הגיוני להאשים אותם. אני חולק על הטענה הזו- המציאות עולה על כל דמיון. מה יקרה אם הבחור הוא פסיכופת שעשה זאת מסיבות רומנטיות? או אולי בכלל ערבי? קרוב לוודאי שבמקרה כזה לא תהיה שום התנצלות לש"ס ולחרדים או בדיקת מערכות בצד המאשים.

ונניח שאותו אדם הוא אכן דתי ואף חרדי. מה יקרה אז? ההכללות והאשמות חסרות התכלית יעלו מהלך. כמו שהימין נהפך לאחראי לרצח רבין, כך החרדים, הדתיים ואולי אפילו אלוהים ינודבו כאשמים. מהבוידעם יוצאו הטענות בדבר זה שהדת הורגת, מפלגת וגורמת להתחממות גלובאלית ואף אחד לא ישקיע דקת מחשבה אחת לנתח ולאבחן את הרוצח בשביל להבין כיצד למצוא ולמנוע בעתיד אנשים כמוהו.

 

שנאה יוצרת שנאה

הדמגוגיה פושה בכול ומה שיתחולל בזמן הקרוב יהיה עוד הוכחה לכך. אנחנו לא נעצור, נשאל, נבין, ננסה לאחות קרעים ולגשר על הפערים; לא, לא נעשה את זה. במקום זאת יואשם כל מי שניתן להאשים, נאומים מסיתים יאמרו מעל במת הכנסת ועוד קרע יווצר בחברה הישראלית. נשנא את ששונאים אותנו, עד שלא יוותר אחד.

 

נכתב על ידי ז'נבה , 2/8/2009 15:17   בקטגוריות דמגוגיה, "הקהילה הגאה", התקשורת, יהדות, סיסמאות  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קדימה, להרחבת הכיבוש!


לנוכח המשך הקשקשת בנוגע למושחתות המוסרית של הכיבוש, החלטתי להעלות מאמר דמגוגי, ציני ומלא מידע היסטורי שיתמוך בטענה שאף אחד לא מסכים לה: הרחבת הכיבוש הישראלי. אם היום אנחנו, כביכול, כובשים את יהודה ושומרון, הרי שבשביל החברה הסוציאליסטית והנאורה שמתנגדי הכיבוש רוצים ליצור, עלינו להרחיבו.

 

נאורות וקולוניאליזם רצחני

עידן האורות, או הנאורות, היה תנועה אינטלקטואלית שהחלה במאה ה18 באירופה והפיצה לכל עבר את הערכים שאנו כה מוקירים: דמוקרטיה, זכויות אדם, העדפת הרציונאליות ועוד. משורשיו של העידן הזה קמו הפילוסופיות ההומאניות שבהן דוגלים כה רבים וביניהם גם מתנגדי ה"כיבוש".אולם נראה שמשהו חמק מכל אלה המעריצים כל כך את עידן הנאורות הדגול ורעיונותיו: הקולוניאליזם האירופי.

בדיוק כמו שפילוסופים יוונים כמו אריסטו ואפלטון הצדיקו חיסול נכים ואת מוסד העבדות, כך גם הוגי עידן הנאורות לא בדיוק יצאו נגד הקולוניאליזם האירופי המתרחב[1]. מפעל קולוניאליסטי זה, בהיקפו ובאכזריותו, משתווה כמעט למפעל הקולוניאליסטי הערבי ומעפיל על מה שאנו, לטענתם של "מתנגדי הכיבוש", מבצעים בשטחים.

המפעל הקולוניאליסטי האירופי התחיל במאה ה15 עם הכיבושים הספרדים בדרום אמריקה ונמשך לתוך המאה ה20. במהלכו מיליוני אנשים איבדו את חייהם בעוד שהמדינות האירופיות מתעשרות עוד ועוד. בסביבה כזו של רווחה, היו יכולים האירופים להפוך למשכילים ומתורבתים יותר. לכן, על אף שתנועת הנאורות בסופו של דבר יצרה את התפיסות שהרסו את המפעל הקולוניאליסטי, היא מהווה את אחד מפירותיו של אותו מפעל. כך גם העושר האירופי הוא קרוב לוודאי תוצאה של עשיקה רבת שנים.

 

הכיבוש משבח!

לפי הקשר שהראנו לעיל, קשר שנתמך על ידי היסטוריה בה הנאורות וההתקדמות הפילוסופית והתרבותית הלכו יד ביד עם כיבוש מפלצתי, עלינו עכשיו לבצע את המתבקש: להרחיב את הכיבוש שלנו ולעשוק את הפלשתינים עד תום.

התוכנית שאני מציעה כוללת מס' שלבים פשוטים לביצוע, שיעזרו לכולנו להגיע למצב רווחה טוב יותר, דבר שבתורו יוביל להתקדמות תרבותית; ניתן לראות בזה תוכנית להשבחה חברתית:

1.      להתחיל להתייחס לפלשתינים בהתאם- כבתור הקלגסים שמציירים אותנו בעולם, ובהתאם לתפיסות קולוניאליסטיות, עלינו להתייחס לאוכלוסיית הכובש הערבי במלוא העשיקה והניצול האירופים. במקום לספק להם מזון, מים ורפואה, עלינו להעביד אותם בפרך בשביל שאנו נוכל להתפנות לעיסוקים חשובים יותר.

נוכל למשל להעסיק אותם במפעלים, בבנייה ובתשתית. נאפשר להם גם לעבוד בעבודה חקלאית ולשמש כמשרתים בבתי משק יהודים בתמורה לתנאי חיים טובים יותר. בשטחים הכבושים עצמם נשליט משטר צבאי נוקשה ונכריח אותם להצטרף לצה"ל ולהקריב את עצמם לשם ביצוע השלבים הבאים. כך הפלשתינים והשמאל יוכל לטעון שיש אכזריות בכיבוש ואנו נהנה מרמת חיים משודרגת. כולם מרוויחים.

2.      כיבוש מחדש של סיני- שדות הנפט של סיני, ביחד עם המרחבים הגדולים של חצי האי, יהוו תזרים מזומנים קבוע לישראל. נוכל גם לכבוש ולספח את תעלת סואץ ובכך להכניס עוד כסף לקופת המדינה. התעשרות כזו, ביחד עם הבנייה הענפה, יטיבו עם הכלכלה הישראלית ויאפשרו לרבים יותר להתפנות לחיי רוח נאורים. אם גם נאמץ תפיסות נאורות מהמאה ה18, לא יהיו לנו נקיפות מצפון על המיליונים שנעביד בשביל רווחתנו; בכל זאת, אם שייקספיר הצליח להיות מרגש בתקופת התעצמות מיליטנטית של בריטניה, גם אנחנו נוכל להישאר אדישים.

3.      התרחבות לעבר הנילוס- בשביל להמשיך ולהעשיר את רמת החיים שלנו, עלינו להשיג מקור מים זמין. מים כידוע הם משאב חשוב בשביל ניהול אורח חיים מתקדם ולכן טוב יעשה הכובש הציוני אם יכבוש את חגורת הנילוס. במקרה המצרי נוכל אף לספק להם מעין אוטונומיה, שתדאג להיטיב עם האזרחים (הרבה יותר משהממשל המצרי העכשווי עושה). נחנך את הילדים גם להעריץ את המעצמה היהודית ולהתרחק מן האיסלאם ובכך נשמור על שקט במשך העשורים הבאים. המושבה החדשה גם תוכל להיות יעד נהדר ליישוב ברגע שתתחיל צפיפות בשטחי האימפריה.

משם אפשר להמשיך עוד ועוד ככל שנרצה, בלי שמישהו יעצור אותנו. ארה"ב אינה מאיימת מספיק בשביל שנקשיב לה ובכל מקרה- אם אנו נשלוט באחד מנתיבי התחבורה העיקריים של העולם, לא תהיה להם ברירה אלא להכיר בנו.

לכן אחיי היקרים, אל לנו לצאת כנגד הכיבוש אלא לחבק אותו ולאמץ אותו כבן אהוב. רק בעזרתו, נוכל להגיע למדרגה תרבותית ומוסרית גבוה יותר.

 


[1] ראו למשל דברים שנאמרו על ידי קאנט בנוגע לעמים לא אירופים.

 

נכתב על ידי ז'נבה , 21/6/2009 23:08   בקטגוריות כיבוש, סיסמאות, שחרור קיטור  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שוב המגזר שומר החוק מערער על שלטון החוק- תגובה לביקורת על הגשת כתבי האישום


אתמול הוגשו כתבי אישום כנגד 12 מעורבים בלינץ' במחבל היהודי עדן נתן זאדה. באופן לא כה מפתיע מיד נעמדו הח"כים הערבים על רגליהם האחוריות ומיד החלו לירות את הקלישאות היודעות:"כתבי האישום הם פרובוקציה משטרתית" הכריז ח"כ זחאלקה ואליו הצטרפו בהצהרות יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה-"בפרקליטות הופכים את הקורבן לנאשם" וח"כ עפו אגבריה שהודיע-"תושבי שפרעם היו צריכים לקבל צל"ש". אך האם באמת לח"כים הערבים יש סיבה להתלהם? במקרה שלנו: לא.

 

סקירת הפרשה

בשביל להבין את מידת הצביעות של חברי הכנסת הערבים, עלינו לחזור אחורה אל הפרשה שהתחוללה לפני קצת פחות מ4 שנים, ב4 באוגוסט 2005. כל הדברים שיובאו כאן לקוחים מתוך מקורות מידע ציבוריים[1] ואתם יותר ממוזמנים לתקן אותי באיזו שגיאה בתיאור.

בתאריך ה4/8/05 עלה עדן נתן זאדה, עריק וכהניסט, במדים ונשק לאוטובוס בקו 165 בשפרעם. במעט הזמן שהיה לו, הספיק לרצוח את הנהג ו-4 נוסעים ופגע בעוד 9. תוך מספר דקות הגיעו המון אדם שהכה ופצע אנושות את המחבל, מנטרל אותו מנשקו.

הפרשה התחילה להסתבך כאשר שוטרים הגיעו למקום ועצרו אותו. על אף היותו אזוק ומפורק מנשקו, המשיך ההמון לנסות ולפגוע בו והשוטרים לא היו יכולים להוציאו מהאוטובוס. לאחר שעה של מאבקים, הצליחו כמה מקומיים להיכנס לאוטובוס ולרצוח את זאדה.

 

משחק מילים כושל

זוהי הפרשה רבותיי, בלי שום תוספת או החסרה של פרט כלשהו. מר זאדה עלה לאוטובוס בכוונה לרצוח ערבים משום היותם ערבים, רצח כמה ופגע באחרים, ההמון עצר אותו מלהמשיך במסע ההרג ברם כשהמשטרה עצרה אותו המשיכו התושבים לנסות ולפגוע בו עד לרציחתו כשהיה כבר כפות ומנוטרל מנשקו.

האם ניתן באיזו דרך להגדיר את הרצח של פושע שאינו מהווה סכנה, ושנעצר על ידי כוחות המשטרה, כמימוש "הזכות להגנה עצמית[2]"? אם הם היו הורגים אותו לפני שהמשטרה הגיעה עוד היה אפשר לטעון איכשהו שבלהט הרגע הם השתמשו בכוח רב מדי לשם הגנה על עצמם. אך פה מדובר ברצח של פושע המנוטרל מנשקו ופגיעה בחוק. ההמון, באופן מכוון ומודע, הפריע למשטרה לעצור ולהעמיד לדין את המחבל היהודי. במקום שהמערכת החוקית תכריע בעניינו, החליט ההמון לחסל את זאדה על אף שלא היווה איום.

לעומת המציאות הברורה הזאת, בה שובש שלטון החוק, הצהיר חבר הכנסת זחאלקה (ההדגשות שלי) - "כתבי האישום הם פרובוקציה משטרתית שמעבירה מסר שאין לערבי זכות להגנה עצמית". נראה שאצל זחאלקה כשחבורת בני אדם מפריעה לשוטרים ורוצחת פושע כפות, מדובר במימוש הזכות להגנה עצמית.

 

קצת כנות

אני לא באמת מצפה ממר זחאלקה להיות כנה. אני גם לא מצפה ממנו שלא יהיה צבוע. אם, בהיותו חבר כנסת ערבי בבית הנבחרים היהודי, הוא יצא להסביר לעולם שיש אפרטהייד בישראל אני לא מצפה שהוא יוכל לומר משהו כנה ונכון. אולם לעומתו אני מצפה מהמגזר הערבי לקצת יותר כנות- שביתת מחאה? על מה? על זה שפגעו לכמה בזכות "לשבש את שלטון החוק"? אם הח"כים שלכם לא יכולים להיות כנים, לפחות אתם תראו מעט כנות ותתמכו בהעמדה לדין של פושעים.

 



[1] מעריב, ידיעות אחרונות וויקפדיה בשביל שלא יעלה החשד שבמקרה אני קורא את הדיווחים מאתר "רק כ"ך!".

[2] למקרה ומישהו לא פתח את מחברת אזרחות שלו- הזכות טוענת שכל אדם רשאי להגן באמצעות כוח על חייו, חירותו, גופו ורכושו.

נכתב על ידי ז'נבה , 8/6/2009 21:22   בקטגוריות סיסמאות, אקטואליה, ביקורת, חברי כנסת ערבים, דמגוגיה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
12,289
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לז'נבה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ז'נבה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)