לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Vita


Lasciate ogne speranza, voi ch'intrate- Abandon all hope, You who enter here

Avatarכינוי:  ז'נבה

בן: 33



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

בין תרבות, ליבראלים וההמונים


אחת ההנחות הליבראליות הבסיסיות היא שהחברה האנושית מורכבת מאוסף אטומים (ידועים גם כ"פרטים") אשר ניתן לבצע הפרדה ברורה בין מישורי חייהם השונים: קיימת הפרדה בין המערכת הפוליטית, בין סדרי וחוקי השלטון, לבין התרבות בה אותו סדר התעצב. כך נוצרת האשליה כאילו אנו יכולים לעסוק בסוגיות שלטוניות שונות ללא קשר להקשר התרבותי-לאומי שלו.

הבעיה היא שהאשליה הזו גורמת במהרה לרידוד ופירוק של התרבות למחנה הנמוך ביותר, תוך הפיכת החברה לשוק בו המצליח הוא הציניקן תאב הבצע. שואלים אתם מדוע נבחרי הציבור איבדו כל בושה. שואל אני אתכם: מדוע רק לכם מותר? אם לפלוני מותר להיות טפיל אגואיסט, למה לחבר הכנסת לא? מה אנחנו – חברה חופשית או חברה מתורבתת?

את שורשי האשליה המסוכנת, מסוכנת מאוד הזו, כבר ניתן למצוא אצל מיל. במסתו "על החירות" מכיר מיל את נפשו של האדם הבינוני:

"האדם הממוצע לא רק שהוא בעל שכל בינוי, אלא הוא גם בעל נטיות בינוניות, אין לו טעם או רצון די חזקים להטותו לעשות דבר בלתי רגיל; ועל כן אינו מבין לרוחם של אנשים שהם בעלי טעם או רצון כאלה..." – על החירות, עמ' 121-122.

במקום אחר מכיר אף הוא כי שלטון ההמון, שלטון הבינוניים, חייב להיות בינוני בעצמו:

"שלטון הדמוקרטיה... מעולם לא עלה ולעולם לא יוכל לעלות מעל הבינוניות, בין מצד פעולתיה המדיניות, בין מצד הדעות והתכונות והגוון הרוחני שהוא מסייע להתהוותם, אלא בה במידה שהואילו מרצונם בעלי-השלטון הרבים... להתנהל ע"י הצות וההשפעה של איזה יחיד שזכה, או של אילו מעטים שזכו, בכשרונות מצויינים והשכלה מעולה" – על החירות, עמ' 116.

או במילים אחרות: לשם התועלת הכללית, צריכים בני האדם להקשיב לטובים יותר. אך כמובן, אסור לטובים יותר לכפות את דעתם – הם צריכים, בדרך נס, לפתות את ההמון אשר  הסתמם על ידי כוחו, להשתיק את האינטרסים האגואיסטים שלו למען ציות לסמכות גבוהה יותר. ובדיוק בנקודה הזו מתחיל הקרקס שנקרא דמוקרטיה ליבראלית.


נכתב על ידי ז'נבה , 2/4/2011 12:52   בקטגוריות דמוקרטיה, ליבראלים, תרבות, מרד ההמונים  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לכל לומדי הקבלה ובורי התורה


"ארבעה נכנסו בפרדס ואלו הן בן עזאי ובן זומא אחר ורבי עקיבא ... בן עזאי הציץ ומת עליו הכתוב אומר (תהילים קטז) יקר בעיני ה' המותה לחסידיו בן זומא הציץ ונפגע ועליו הכתוב אומר (משלי כה) דבש מצאת אכול דייך פן תשבענו והקאתו אחר קיצץ בנטיעות רבי עקיבא יצא בשלום" ~ תלמוד בבלי, סדר מועד, מסכת חגיגה, דף י"ד פרק ב'.

 

לא ברורה לי מהיכן התעוזה להיכנס לקודש הקודשים בלי אפילו לעבור בשער הראשי. זהו אחד מסימני העת המודרנית – חוסר המוכנות, אף בנושאים רמי חשיבות, לבצע תהליך הכנה והתמחות בשביל להבין ולהיכנס בסוד הדברים.

אין לי אלא להעמיד כאן י"ג עיקרי האמונה ולקוות שלפחות אחת מן ה"קבליסטים המודרניים" יחל לתהות מה הוא באמת עושה עם סודות עמנו היקר:

א.       כי ה' הוא בורא ומנהיג לכל הברואים והוא לבדו עשה ועושה ויעשה לכל המעשים;

ב.      שהוא יחיד ואין יחידות כמוהו, והוא לבדו אלהינו, היה הוה ויהיה;

ג.       שאינו גוף ולא ישיגוהו משיגי הגוף (שאינו עלול למאורעות האדם) ואין לו שום דמיון כלל;

ד.      שהוא ראשון והוא אחרון;

ה.     לו לבדו ראוי להתפלל ולא לזולתו;

ו.        שכל דברי הנביאים אמת;

ז.       שמשה רבינו היה אב לנביאים לקודמים לפניו ולבאים אחריו;

ח.     שכל התורה המצויה עתה בידינו היא הנתונה למשה רבינו;

ט.      שזאת התורה לא תהי מוחלפת ולא תהי תורה אחרת מאת ה';

י.        שהבורא יודע כל מעשה בני אדם וכל מחשבותיהם;

יא.    שהוא גומל טוב לשומרי מצותיו ומעניש לעוברי מצותיו;

יב.    האמונה בביאת המשיח, ואע"פ שיתמהמה נחכה לו בכל יום שיבא;

יג.     שתהיה תחיית המתים בעת שתעלה רצון מאת ה'.

נכתב על ידי ז'נבה , 21/1/2011 09:31   בקטגוריות דת, יהדות, מרד ההמונים  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אצולה - חובה, לא זכות.


מה יש לעשות עם החברה? להקים היררכיה טבעית, מעמדות לפי טיפוסים. המבנה ההיררכי הזה אינו דומה למקבילו המדיני – ההנהגה המדינית חייבת את הימצאותה למעלה לחוקים, לבחירות, לכל מיני פרוצדורות ביורוקרטיות. לעומתה, אצולה של רוח תהיה התממשות של ההנהגה הטבעית, של המנהיגים והשליטים הנמצאים תמיד בתוך עם בשביל לכוונו. אולי זה הוא "שלטון מאת האלוהים".

 

וכיצד ניצור את האצולה הזו? אני חושב על שלושה תחומים בהם יש לבחון: לוגוס – יכולת הסקת מסקנות והבחנה, הנהגה – היכולת לעמוד בראש פרויקט ולהפכו למצליח ואתוס – האם מדובר באדם אשר מכיל תכונות של אצילות? בנוגע למה הן תכונות של אצילות, אתן למר חוסה אורטגה אי גאסט לדבר:

 

"אצילות מוגדרת על ידי הדרישות שלה מאיתנו – על ידי החובה, לא הזכויות. אצילים מתחייבים. 'לחיות כפי שאתה רוצה הוא פלאבי; אדם אציל שואף לסדר וחוק' (גתה). זכויות היתר של האצולה אין מקורן בזיכיון או טובות; להפך, הן כיבושים. ושמירתן מניחה, כעיקרון, שהיחיד בעל זכויות היתר יכול לכבוש מחדש אותן, בכל רגע..." – מרד ההמונים, פרק 7: חיים אצילים מול חיים פשוטים, או מאמץ ואינרציה.



נכתב על ידי ז'נבה , 14/10/2010 13:34   בקטגוריות אריסטוקרטיה, מרד ההמונים, תרבות, תיקון לאומי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



12,289
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לז'נבה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ז'נבה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)