לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


הערותיו של בחור רציונלי על המצב


כינוי: 

בן: 44





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2004

הו, הנה רעיון!


 

פנסיית חובה. לא די שיש מס הכנסה ומס בריאות וביטוח לאומי ומכס ומס קנייה ומס ערך מוסף ובלו ומס על ההון ועוד ועוד ועוד המותירים בידי האזרח האמיד כוח קנייה השווה לכעשרים אחוזים, אולי טיפ-טיפה יותר, מהכנסותיו; עתה המדינה גם רוצה להורות לאזרח מה לעשות בפרוטות שהיא מותירה בידיו.

 

עיתון הארץ מפרסם היום שוועדת הכספים של הכנסת, בראשות אברהם הירשזון מהליכוד, עוסקת בהצעתו של הירשזון להנהיג פנסיית חובה. ההסבר של הירשזון: "לכמיליון איש בישראל אין פנסיה ובגיל פרישה הם נקלעים לחיים עלובים; יש לפתור את הבעיה באמצעות חוק פנסיה חובה". מה שלא ברור הוא איך הבעיה הזאת הפכה לבעייתו של הירשזון.

 

אני כמעט מתפתה לומר שהיותו של הירשזון יושב ראש הסתדרות העובדים הלאומית, החולשת על קרן הפנסיה ה.ע.ל הצפויה ודאי לזכות בלקוחות חדשים בשל החוק, מספקת רמז לסיבת התעניינותו האלטרואיסטית בבעיות הזולת, אבל למעשה אני יודע שאלמלא הוא, היה נמצא ודאי חבר כנסת אחר שיעסוק בזה במקומו.

 

ובנימה אישית, כיוון שבזיהוי בעיות של הזולת עסקינן, הרשו לי לציין שאני מזהה בעיה חמורה אחרת: חוסר יכולתו של הירשזון להבין מי נושא באחריות לחייו של אדם בוגר. לכן אני תומך בחוק שיחייב את הירשזון להפריש מדי חודש נתח משכרו לטובת קרן השתלמות שבה ילמד להבין זאת. את ההשתלמות, אגב, אני מוכן להעביר בעצמי.

נכתב על ידי , 22/7/2004 12:54  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



5,481
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לא"ר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על א"ר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)