
מסע אל נבחי האינדי-פולק העכשיווי וחקירת אומנים שכדאי לשמוע
עטיפת האלבום הראשון 'The Creek Drank the Cradle'
ב-2002 הוציא בים את אלבום הבכורה שלו- " The Creek Drank the Cradle" בהוצאת הלייבל sub-pop כאמור, אך את כתיבתו, הפקתו, והקלטתו הוא ביצע בסטודיו הבייתי שלו בלבד. אלבומו ההוא היה אלבום פולק במלוא מובן המילה – עם גיטרות אקוסטיות, בנג'ו ובטכניקת 'סלייד גיטר' (טכניקה המאפשרת בעזרת רכיב המתלבש על האצבע לנוע על מיתרי הגיטרה במהירות, ומכאן הכינוי- סלייד, גלישה). היפה אצל סם בים זו ההתפתחות המוזיקלית, המזוהה כ"כ עם אומנים בכל רחבי העולם, ועל התפתחות זו עושים מבקרים רבים את הקריירה שלהם בניתוחים ופרשנויות אודות אומנים שונים והשינויים העוברים עליהם מאלבום לאלבום.
ב-2004, הוציא את אלבומו השני – "Our Endless Numbered Days" , שכבר הופק בצורה מקצועית יותר ובסטדיו גדול בשיקגו של מפיק בראיין דק, מי שהפיק גם להרכב Califone ובין היתר גם לגומז ו-מודסט מיוס. האלבום הזה כבר נגע ברבדים הרבה יותר אקוסטיים, אישיים, בדגש על מלודיה וליריקה, בתוספת ביצועים מחממי לב ואוזן של בים. בהחלט אלבום הפריצה שלו. בולטת באלבום שלישיית השירים "Naked as We Came" , "Love and Some Verses" ו-"Each Coming Night" המאופיינת בקו אחיד ודומה של לחן אקוסטי במשקל נגינה 4/4. אלה הם גם השירים היפים באלבום, לפחות לטעמי (פלוס הרצועה המסיימת "Passing Afternoon"). בהמשך (שנים 2005 ו-2006) הוציא שני אי-פיז, האחד- " Woman King" המשלב גיטרה חשמלית בשירים, והשני – "In the Reins", שיתוף פעולה של בים עם הרכב האינדי האמריקאי Calexico , שייצר שני שירים מצויינים- "He Lays in the Reins" ו-"Burn That Broken Bed". באי-פי קטן שהוציא ב-2006 לאייטונס, משתפת עימו פעולה אחותו- שרה. בנוסף, שירים של בים פורסמו בפסקולים שונים של סרטים כדוגמת "I'm Not There", " In Good Company" ו- "Twilight". בנוסף, סדרות שונות אימצו שירים שלו כדוגמת "האנטומיה של גריי" ו-"The L Ward".
עטיפת האלבום השלישי- "שפרדס-דוג"
MP's:
# Lion's Mane מהאלבום הראשון
#Sunset Soon Forgotten מהאלבום השני
#Pagan Angel And A Borrowed car מהאלבום השלישי

|| מייספייס || האתר הרישמי || קנו אלבומים של איירון&וויין ||