מדי פעם יוצא משרד החינוך בהכרזת שיפור חדשה.
לאחרונה הוחלט להוסיף יחידת לימוד נוספת למקצוע האזרחות, ובקרוב יגשו תלמידי י"ב לבחינת בגרות בהיקף של שתי יחידות.
הרעיון כשלעצמו, טוב.
אני חושבת שצריך להרחיב את ידיעותיו של כל תלמיד באשר למקצוע ולהיבטיו השונים.
למה דווקא דמוקרטיה? מה מייחד את הדמוקרטיה הישראלית? מה המשמעות של היות המדינה יהודית ודמוקרטית? ושאר שאלות שלא ממש מעסיקות את נערינו ביומיום שלהם.
מקובל עלי לשלוח אותם להתנסות בחיכוך עם המציאות הדמוקרטית.
מקובל עלי לחקור לעומק בעייה שהאזרח נתקל בה,
מקובל עלי להתמודד עם דילמה שמציג השלטון לאזרחיו.
לא מקובל עלי שהמערכת תשלח אותי למשימה מעורפלת וחסרת מעוף
שההשקעה בה רבה ותועלתה מוטלת בספק.
לא איכפת לי לעבוד קשה,
אבל אולי תגדירו בדיוק מה אתם רוצים שיהיה בה, במטלת הביצוע הזאת?
ואולי תגדירו מה מטרתה מעבר לרשימת המטרות הקבועות שאתם מעתיקים שם משנה לשנה?
מטלת הביצוע הזאת מותירה אותי (בשלב זה) עם חרדת ביצוע.
:)
פורים שמח.