לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הבלוג הרשמי של הנהלת ישרא-בלוג
Avatarכינוי: 

מין: נקבה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2009    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

5/2009

הזמנה ל- talker


 הפעם אני רוצה לעדכן על משהו שהוא לא קשור ישירות לישרא-בלוג, אבל יכול לעניין ולהיות רלוונטי כאן לבלוגרים.

 

וודאי לא הצלחתם להתחמק מלשמוע בשבועות האחרונים על שירות שנקרא Twitter. טוויטר הוא שירות מיקרו-בלוגינג, כלומר בלוג מאד קטן, שבו הפוסטים קצרצרים בני 140 תווים בלבד. השירות קיים כבר משהו כמו שלוש שנים, אבל בזמן האחרון הוא חווה עליה מטיאורית בעולם, בין היתר בזכות כל מיני סלבריטיז שהחלו להשתמש בו, כמו אשטון קוצ'ר, ברק אובמה, אופרה ווינפרי ואחרים.

 

בארץ, לעומת זאת, החדירה של השירות היא איטית יותר, וכרגע מסתובבים שם משהו כמו כמה אלפי משתמשים בלבד. הסיבות לכך הן רבות, ובינהן העובדה שהוא לא בעברית ולא ממש תומך בכתיבה דו כיוונית (עברית ואנגלית יחד).

 

הדבר הטוב בטוויטר הוא שהוא בנוי כך שאתרי צד שלישי יכולים להתממשק אליו בקלות, ובכך להרחיב ולשפר אותו. בצורה זו העמיתים ב- nana10 בנו והשיקו היום את טוקר (talker.co.il) שהוא שירות ש"מתלבש" על טוויטר ומתאים אותו לגולשים דוברי עברית. הכתיבה בטוקר נוחה יותר לכאלו שכותבים בעברית. גם המעטפת של טוקר מותאמת יותר לישראלים, ובין היתר יש שם קישורים לכותבים ישראלים בולטים, ותגיות פופולריות שלקוחות מעדכונים של ישראלים.

 

כמו כן,  עם טוקר השימוש ב- SMS בטוויטר נעשה נגיש יותר לישראלים: אפשר לקבל איתו עדכונים ב-SMS, שכרגע לא אפשריים בטוויטר למי שגר מחוץ לארה"ב, קנדה, ברטניה או הודו וכן המשלוח של עדכוני SMS הוא זול יותר, משום שהשליחה היא למספר בארץ במקום למספר בחו"ל.

 

ובשביל מה זה טוב בכלל הטוויטר/טוקר הזה? כותרת המשנה של השירות היא "מה את/ה עושה עכשיו?" ואכן יש אנשים שמשתמשים בו כדי לעדכן בזמן אמת בצורה מעניינת יותר או פחות על כל צעד בחייהם (ולפעמים עד כדי קיצוניות שגוררת פרודיות מוצלחות כמו זו). אחרים משתמשים בו כדי לשתף בלינקים לכתבות מעניינות ברשת, לשוחח עם אנשים אחרים, קצת בדומה לפורום, להעלות תמונות, לכתוב שורות סטאטוס שנונות, (כמו בשורת הסטאטוס בפייסבוק) ועוד.

 

בקרב בלוגרים "אמיתיים", כלומר כאלו שיש להם בלוג שמורכב מיותר מ-140 תווים לפוסט, מאד מקובל להשתמש בטוויטר כדי לשתף אחרים בלינקים לפוסטים חדשים שלהם. ובאמת בזמן האחרון אני גם רואה עליה בקרב בלוגרים בישרא-בלוג שמקדמים את הבלוג שלהם בטוויטר ומגיעים כך לקהלים חדשים של קוראים שאולי עד כה לא הגיעו לבלוג שלהם.

 

אגב, גם פייסבוק הוא מקום מצויין לקדם בו פוסטים חדשים, אולם הוא מתאים יותר לכאלו שאין להם בעיה עם להצליב את הזהות שלהם בישרא-בלוג לבין הזהות שלהם בפייסבוק. בטוויטר/טוקר אין צורך להשתמש בשם האמיתי ואפשר להמשיך להשתמש בכינוי אנונימי.

 

עוד על טוקר אפשר לקרוא בכתבה הזו בערוץ המחשבים. אתם מוזמנים גם לעקוב אחר החשבון של טוקר עצמו וגם לבוא לבקר את הטוקר שלנו.  

נכתב על ידי , 16/5/2009 16:07  
91 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילנה ב-4/6/2009 14:01



712,423
הבלוג משוייך לקטגוריות: ענייני ישרא-בלוג , הדרכה ועיצוב לבלוגים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצוות ישרא-בלוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צוות ישרא-בלוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)