לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הבלוג הרשמי של הנהלת ישרא-בלוג
Avatarכינוי: 

מין: נקבה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2009    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

6/2009

על תוכן פרסומי סמוי בבלוגים ועל בלוגים ממומנים


הבוקר התפרסמה בעין השביעית כתבה מעניינת של עידו קינן על פרסום סמוי בבלוגים. הכתבה מדברת על כך שמשרדי פונים לבלוגרים בהצעה לכתוב פוסטים פרסומיים אצלם בבלוג תמורת תשלום, ותוך הסוואה שמדובר בתוכן פרסומי ואת העובדה שהם קיבלו כסף או טובת הנאה כלשהי תמורת פרסומו.

 

עידו גם פנה אלי וביקש את תגובתנו הרשמית על התופעה, ושאל האם אנחנו מתכוונים למחוק פוסטים פרסומיים כאלו ברגע שיתגלו. בסופו של דבר, בגלל שהכתבה יצאה ארוכה, התגובה שלנו לא שולבה בה, ולכן אני מצרפת אותה כאן:

 
"אחד הסעיפים בתקנון השימוש שלנו בישרא-בלוג אוסר על פרסום תכנים בעלי אופי מסחרי. זהו סעיף חשוב בעיננו. ישרא-בלוג הינו האתר הגדול בבלוגוספירה הישראלית, וככזה, חשוב לנו לשמור על האופי המיוחד שלו שהוא סוד הצלחתו, ולמנוע את הפיכתו לפח זבל של פרסומות.
 
במקרה של בלוגרים שהם חברים אינטגרלים בקהילה שלנו, אשר כותבים תכנים פרסומיים סמויים, הסיפור הוא קצת שונה. אין לנו באמת דרך לדעת לגבי מידת הכנות של עשרות אלפי הבלוגרים שלנו כאשר הם כותבים על מוצר מסויים וגם אין בכוונתנו לפשפש בציציותיהם.
 
לדעתנו, במקרים כאלו, השיפוט צריך להיות השיפוט של הקהילה – אם קוראים של אותו בלוג מגלים כי פוסטים שלו היו קנויים ולא אותנטיים, הם מוזמנים לשפוט בעצמם האם זה מקובל עליהם, או שהם לא מעוניינים להמשיך להיות מנויים על אותו הבלוג.
 
חשוב לנו מאד לשמור על הפלטפורמה כמה שיותר פתוחה ושהבלוגרים ירגישו כמה שיותר חופשיים. אנחנו גם מוחמאים מכך שישרא-בלוג נחשב מקום נחשק עבור מפרסמים, ושבלוגרים רבים שלנו נתפסים כרבי השפעה ומחוזרים על ידם.
 
יחד עם זאת, אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות לבחון כל מקרה לגופו ולהחליט מתי תכנים מסוימים עוברים את הגבול ופוגעים באופי או בקהילה של האתר. אנחנו גם מתכננים לבנות איזשהו מודל בו חברות יכולות לכתוב בתיאום איתנו בלוגים ממומנים, ולנהל דרכם תקשורת גלויה וכנה עם קהל גולשי ישרא-בלוג, מבלי שיזדקקו לנסות ולהיכנס דרך דלתות אחוריות."

 

וכמה מילים אישיות:
באופן אישי, אני ממש מעדיפה לקרוא בלוגים שאני יכולה לסמוך על הכותבים שלהם בעיניים עצומות שהכתיבה בהם היא כנה ואותנטית ושאם יש איזשהם אינטרסים חיצוניים שמשפיעים על הכתיבה, הם יציינו זאת. מצד שני, אי אפשר לדעתי לצפות מבלוגרים שיעמדו בכללי אתיקה נוקשים של אוביקטיבית וגילוי נאות, שאפילו עיתונאים, שאמורים להיות חתומים עליהם, לא תמיד עומדים בהם. בשנתיים שיצא לי לעבוד כעיתונאית, למדתי כמה זה לא פשוט לעמוד בלחצים של יח"צנים עקשנים ואיזה גב מערכתי חזק צריך להיות לך כדי שאפשר יהיה למשל לכתוב ביקורת שלילית על מוצר של חברה שבצורה ישירה או עקיפה משלמת לך את המשכורת.
 
הנקודה היא שאנחנו (כלומר ישרא-בלוג ו- nana10) לא ממש צד במקרה שיח"צנים ומפרסמים יוצרים קשר עם בלוגרים "אמיתיים". לכן השיפוט צריך להיות שלכם - אתם כבלוגרים שמקבלים את ההצעה וצריכים להחליט מה הקוד האתי שלכם מול הקוראים שלכם, ואתם כקוראים, שצריכים להיות ביקורתיים ולהחליט מה אתם מצפים מהבלוגרים שאתם קוראים.
 
זה לא אומר שאנחנו לא מפעילים פיקוח על תוכן פרסומי באתר. ישרא-בלוג הוא לא המקום לכרטיסי ביקור של חברות בסגנון דפי זהב, לא לבלוגים שכל המטרה שלהם זה לקדם אתרים חיצוניים במנועי חיפוש, ולא לבלוגים שמציפים את האתר בכל מיני הצעות "כסף קל" כאלו או אחרים.
 
עד כמה שזה תלוי בנו, חשוב לנו להפריד בצורה ברורה בין תוכן בלוגים אותנטי לבין פרסומת. למרות הצעות מפתות שאנחנו מקבלים ממפרסמים, אנחנו לא מעלים ל"המלצות העורכים" פוסטים שאנחנו יודעים שיש בהם פרסום סמוי, ולא פותחים "נושא חם" על נושא מסויים רק כי מישהו משלם לנו על זה (ותאמינו לי שקיבלנו כמה הצעות מאד,איך להגיד, יצירתיות).
 
ולגבי ה"בלוגים הממומנים" שהוזכרו בסוף התגובה לכתבה - מכיוון שבמילא התופעה קיימת, ולהתעלם ממנה תהיה סתם עצימת עיניים, אנחנו רוצים לבנות איזשהי מסגרת מסודרת ומפוקחת, שתאפשר לחברות שמעוניינות לתקשר מול קהל גולשי ישרא-בלוג לעשות זאת באמצעות בלוג משלהן, שבו יהיה ברור מי הגוף שעומד מאחוריו. לדעתי, בלוגים ארגוניים זה משהו שחשוב מאד לתקשורת ישירה בין חברות לצרכנים וישרא-בלוג הוא פלטפורמה טובה לעשות את זה בה.

 

אנחנו עוד חושבים עם עצמנו על הנוסחה הסופית איך לאפשר את קיומם של בלוגים כאלו, תוך שמירה על האופי האינטימי של ישרא-בלוג. למשל, חברה שתהיה מעוניינת להפעיל בישרא-בלוג, תתחייב לעמוד בסדרה של כללי התנהגות ברורים. למשל – לא לכתוב תגובות פיקטיביות בבלוגים, לא להציף, וכו'. כמו כן, בלוגים כאלו לא יופיעו במקומות ששמורים לבלוגרים רגילים, כמו "המלצת העורכים" או רשימת הפעילים, אלא תהיה להם פינה משלהם.

 

גם בסגנון הכתיבה של הבלוגים האלו, הכוונה שהאופי של הבלוגים האלו יהיה ישרא-בלוגי, משהו בדומה למודל של הבלוג שאריה10 שכותב מתוך משרדי ערוץ 10, או הבלוג של מעריב לנוער.

 

אני אשמח לשמוע מה לדעתכם צריכים להיות כללי ההתנהגות שחשוב להבהיר לאותן חברות שתהינה מעוניינות לקחת חלק פעיל בישרא-בלוג ושיעברו את הסינון שלנו.

נכתב על ידי , 3/6/2009 15:21  
65 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שושו ב-16/7/2009 02:02



712,526
הבלוג משוייך לקטגוריות: ענייני ישרא-בלוג , הדרכה ועיצוב לבלוגים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצוות ישרא-בלוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צוות ישרא-בלוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)