לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הבלוג הרשמי של הנהלת ישרא-בלוג
Avatarכינוי: 

מין: נקבה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

3/2008

כמה מילים על הקפצות


אני רוצה להתיחס כאן לתופעת הבלוגים המקפיצים, תופעה שלדעתי החריפה בתקופה האחרונה. אנחנו יכולים להתחיל לפתח מנגנונים שיטילו סנקציות על בלוגים מקפיצים, בצורה של הרחקה זמנית או קבועה מהדף הראשי החדש, לכשיעלה, אבל זה משהו שאם אפשר, היינו רוצים להמנע ממנו.

 

לכן, לפני שאנחנו מתחילים להפעיל כאלו סנקציות, אני רוצה לפתוח את הנושא, ולהסביר מדוע בעיננו הקפצות הן לא רק ילדותיות ולא מנומסות, אלא מפריעות ופוגעות ממש, הן בבלוגרים אחרים בישרא-בלוג, הן בקוראים של הבלוגים המקפיצים והן בבלוגים המקפיצים עצמם.

 

ראשית, אני חייבת להודות שיש לי מידה מסויימת של אמפטיה, ואני מבינה את המניע של בלוגרים שמקפיצים. השקעתם בפוסט, ניסחתם, עיצבתם, אירגנתם, טרחתם. עכשיו בא לכם שכמה שיותר אנשים יקראו אותו. הקפצה נראה כמו פתרון קל שנותן את התוצאה הרצויה.

 

אבל החשבון הוא פשוט. אם 5% מהבלוגים נוהגים להקפיץ, ועושים רעש כאילו הם 40%, אז לכל האחרים, שלא מקפיצים, יש פחות מקום. הקוביה של "עודכנו לאחרונה" היא לא כל כך קטנה, אבל בכל זאת, כל הבלוגים המתעדכנים בישרא-בלוג צריכים להידחק לתוכה. לכן, בלוג מקפיץ "גונב" את המקום של בלוגים אחרים. מה גם, שאחרי שכמה פעמים שגולשים מקליקים על עדכון מסויים, ומתאכזבים לגלות שבסך הכל היה מדובר בהקפצה, הם כבר פחות יקליקו על בלוגים ברשימת העדכונים, ושוב, כל הקהילה נפגעת.

 

הפגיעה היא גם בקוראים הקבועים שלכם. אין יותר מעצבן מלקבל מייל שמעדכן על פוסט חדש בבלוג שאתם אוהבים לקרוא, ואז לגלות שהיה סתם מדובר בהקפצה. כך גם כאשר מקבלים עדכונים ב-RSS. אני יכולה להעיד, בתור מישהי שקוראת הרבה מאד בלוגים באמצעות ה-RSS שלה, שברגע שאני מבחינה שבלוג מסויים מתחיל להקפיץ, הסבלנות שלי נגמרת, ואני מבטלת את המנוי. וכנ"ל גם עבור אלו שנוהגים לקרוא את הבלוג שלכם דרך קוביית העדכונים בבלוגים הקבועים. מתישהו הסבלנות של הקוראים שלכם תיגמר.

 

והפגיעה היא גם בבלוגרים המקפיצים עצמם, שהערך שלהם בעיני הקוראים שלהם יורד. תחשבו – כתבתם פוסט מושקע, עמוק ומרגש, ואז אתם מקפיצים אותו עם איזו כותרת סנסציונית? זה זול, זה מחליש את התדמית שלכם בעיני אחרים והסיכוי שהם יחזרו לקרוא אתכם בפעם הבאה פוחת.

 

כמו כן, הקפצות רק מרחיקות אתכם מטבלת הפעילים. הנוסחה של טבלת הפעילים בודקת גם את הפרמטר הזה, וכל הקפצה מורידה לבלוג המקפיץ את הציון.

 

ולסיום, בדף הראשי החדש יהיו שני איזורים שנערכים ידנית – המלצת העורכים ותמונות בבלוגים. בלוגים מקפיצים לא יופיעו שם.

 

אתם רוצים שיקראו אתכם כמה שיותר אנשים? זה מעולה, אבל תשתמשו באמצעים לגיטימים. תכתבו מעניין ומקורי, תהיו משתתפים פעילים בבלוגים אחרים, תארגנו פעילויות, תזמינו חברים לקרוא. יש הרבה מאד שיטות להפוך בלוג לבאמת מצליח והקפצה היא לא אחת מהן.

נכתב על ידי , 17/3/2008 06:56  
289 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של XWcaMsz ב-23/11/2008 16:30



712,426
הבלוג משוייך לקטגוריות: ענייני ישרא-בלוג , הדרכה ועיצוב לבלוגים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצוות ישרא-בלוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צוות ישרא-בלוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)