לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הבלוג הרשמי של הנהלת ישרא-בלוג
Avatarכינוי: 

מין: נקבה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

7/2008

שינויים גדולים ב-nana10. סרגל כלים חדש בישרא-בלוג


הלילה, לאחר תקופה ארוכה ודי קשה של עבודה, יוצא אתר nana10 החדש לדרך. מדובר בשינויים עצומים במראה של האתר, בדרך הניווט בו, בחלוקה הנושאית, בהיררכיה בין "תוכן מערכתי" ל"תוכן גולשים" (כלומר, אנחנו), בתאימות שלו לדפדפנים, באפשרויות השיתוף ועוד. בערוץ המחשבים ניתן למצוא מספר כתבות שמרכזות מידע על החידושים והשינויים.

 

ישרא-בלוג, מתוך החלטה, לא עובר שינוי רדיקאלי כל כך כמו שאר האתר, אבל גם הוא הולך להיות מושפע בכמה דרכים מהשינויים האלו. השפעה המידית של השינוי הגדול ב-nana10 על ישרא-בלוג היא בסרגל הכלים החדש, שאותו אפשר כבר לראות בראש כל בלוג.

 

הסיבה הראשונה והמובנת מאליה להחליף את סרגל הכלים היא שפשוט הלוגו שהופיע בו, המלבנים שהפנו לערוצים השונים והצבע הירוק ששלט בו, כבר לא מתאימים למראה החדש של האתר. אבל אם כבר נגענו בסרגל הכלים, החלטנו לבצע בו כמה שיפורים, הן מבחינת המראה שלו והן מבחינת הפיצ'רים שלו.

 

השינוי במראה, חוץ מכמובן הצבע הלבן-ירוק שהתחלף לאפור, והלוגו הישן עם העלה שהתחלף ללוגו החדש, הוא בכך שהוא נמתח לכל רוחב הבלוג, לא משנה מה הרזולוציה של המסך. זאת לעומת הסרגל הקודם שהצטמצם לו במרכז המסך ויצר מעין "אי" לבן בתוך הרקע של הבלוג.

 

אשר לפיצ'רים, יש בסרגל החדש ארבעה איזורים. נרחיב על כל אחד מהם:

 

1. איזור הלוגואים

לחיצה על לוגו ישרא-בלוג מובילה לדף הראשי של ישרא-בלוג ולחיצה על לוגו nana10 מובילה לדף הראשי של nana10. מתחת ללוגו של נענע תמצאו חמישה קווים צבעוניים שמובילים לחמישה איזורים ב-nana10: איזור התוכן בצהוב, איזור הכיף בורוד, איזור אנשים בירוק, האיזור של ערוץ 10 בתכלת והקניות בכתום. מתוכם הקו שהכי רלוונטי לנו הוא הירוק שמוביל לאיזור חדש שנקרא "אנשים", שעליו נדבר בפוסט אחר.

 

2. איזור התחברות

הרעיון הוא שמעכשיו אפשר להתחבר לבלוג שלכם גם בלי לגשת לדף הראשי. כל שצריך לעשות הוא פשוט ללחוץ על כפתור התחברות לבלוג ויפתח חלון שיש להזין בו שם משתמש וסיסמה.

לאחר שתהיו מחוברים לאתר, תוכלו להמשיך לגלוש בבלוגים כשהנכם במצב מחובר (login). במצב כזה, למשל, אפשר יהיה לראות אתכם ברשימת ה"קוראים האחרונים" בבלוגים (כל עוד כמובן סימנתם שאתם רוצים להופיע ברשימה הזו). ברגע שתרצו לגשת לבלוג שלכם, לחצו פשוט על "לבלוג שלי".

ותגיעו למצב צפיה בבלוג שלכם. וכעת, אם תרצו לערוך את הבלוג, לחצו על "עריכה":

כדי להתנתק מהמערכת, פשוט לחצו על "התנתקות".

 

משום שרצינו לשמור על סרגל הכלים רזה יחסית ופונקציונאלי, הסרנו ממנו כמה קישורים כמו קישור ישיר לפורום, קישור ישיר לעיצוב הבלוג או לעדכון פרטים. אני מקווה שהפגיעה בהרגלי השימוש לא גדולה מידי, ושתוכלו להתרגל מהר לשינוי.

 

3. איזור קבועים

אם עד היום בר ניווט הקבועים היה נפתח בפריים לבן נפרד מעל לבלוג, הפעם החלטנו לשלב אותו כחלק אינטגרלי מסרגל הכלים, גם כי זה נראה לנו יותר יפה וגם כדי שיהיה יותר נוח להשתמש בו.

ברגע שאתם נמצאים בבלוג מסויים תוכלו להוסיף אותו לרשימת הקבועים שלכם באמצעות לחיצה על "הוסף". אם הבלוג כבר נמצא ברשימה הזו, תוכלו ללחוץ על "הסר" כדי לסיים את העניינים שיש לכם איתו. בכל שלב, תוכלו ללחוץ על "גיבוי", כדי לגבות את הרשימה למקרה ומסיבה כלשהי יקרה משהו רע לקוקיז שלכם. באמצעות החצים העגולים מימין ומשמאל, תוכלו לנווט לבלוג הקודם שנמצא ברשימה ולבלוג הבא. לחיצה על המשולש תפתח את הרשימה, ממנה תוכלו לבחור את הבלוג אליו תרצו לקפוץ במהירות.

4. חיפוש

את תיבת החיפוש שהיתה ממוקמת ברשימות ביטלנו, והעברנו את החיפוש לסרגל הכלים. כמו כן, אם קודם תיבת החיפוש נועדה רק לחיפוש בתוך הבלוג הספציפי, עכשיו אפשר לחפש דרכה גם טקסט בבלוגים אחרים וגם שמות של בלוגים ובלוגרים.

המטרה היה לאפשר לגשת בקלות למנגנון החיפוש, מבלי שיהיה צורך לעזוב את הבלוג בו הנכם נמצאים ולגשת לדף הראשי.

 

תאימות

סרגל הכלים מותאם גם לפיירפוקס ולדפדפנים אחרים שאינם אקספלורר, וכן למערכות הפעלה שאינן חלונות, כמו מק. אם אתם נתקלים בבעיות תאימות אצלכם במחשב, תשמיעו קול. אשר לרזולוציות מסך, בגלל שמרבית הגולשים בעולם משתמשים במסכים בעלי רזולוציות גבוהות, ועל פי הנתונים שלנו רק כ-5% שהגולשים בישרא צופים ברזלוציה של 600*800, ומכיוון שבלוגים רבים במילא נפרשים על יותר מ-800 פיקסלים רוחב, תהיה קצת גלילה רוחבית למי שצופה ברזלוציה של 600*800.

 

תבנית HTML

סרגל הכלים עלה בכל הבלוגים המשתמשים בתבנית העיצוב של ישרא-בלוג, כלומר כל הבלוגים שאינם משתמשים בתבנית HTML (כרגע מופיע באנר גם בבלוגים שיש להם "פרו ותיק", אבל הוא ירד משם). בלוגרים שמשתמשים בתבנית HTML ורוצים להוסיף לבלוג שלהם את סרגל הכלים החדש לנוחיות הגולשים שלהם, יכולים להוסיף את התגית <$Nana10Header$> אחרי ה- body.

 

 

ולסיום, ככה בשביל הנכדים, שני צילומי מסך, כשעה לפני החלפת הסרגל.

 

סרגל הכלים הירוק בדף הראשי:

 סרגל הכלים הירוק בדף הראשי

 

סרגל הכלים הירוק בדף בלוג:

 סרגל כלים ירוק בדף בלוג

 

נכתב על ידי , 18/7/2008 02:54  
208 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של צ. ב-6/9/2008 23:43



712,426
הבלוג משוייך לקטגוריות: ענייני ישרא-בלוג , הדרכה ועיצוב לבלוגים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצוות ישרא-בלוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צוות ישרא-בלוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)