לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הבלוג הרשמי של הנהלת ישרא-בלוג
Avatarכינוי: 

מין: נקבה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2014    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

5/2014

ישרא-בלוג הצעד הבא


הפעם האחרונה בה כתבתי הייתה בתחילת אפריל, היה זה פוסט הרגעה כמו אוויר לנשימה, על הישרדותו של ישרא-בלוג כנגד כל הסיכויים. בזכותכם, ובזכותכם בלבד. 

 

מאז היו חגים ועוד חגים וימי זיכרון ושות' והופ אנחנו כבר במאי וזה נראה כמו הזמן הנכון לאסוף את עצמינו ולצאת לדרך חדשה, לממש את הפוטנציאל שנראה בתגובות, בפוסטים, בשיתופים בפייסבוק, בסרטון המרגש ובכתבות בתקשורת, ולהתאגד כדי שישרא-בלוג לא יהיה תלוי באף אחד חוץ מאשר במשתמשים שלו.

 

למה להתאגד?
כי אמנם ניצלנו עכשיו אבל המודל הכלכלי הנוכחי של ישרא-בלוג לא רווחי ואנחנו תלויים בחסדים של אחרים, שלא מתוך הקהילה, כדי להמשיך ולפעול. מתוך ההבנה שישרא-בלוג חייב להישאר פתוח וחינמי לכולם, לשמור על הארכיון העצום ולהיות אלטרנטיבה לאנשים חדשים שרוצים להצטרף לקהילה ולהביע את עצמם, ישרא-בלוג חייב להמשיך בלי להיות שייך לאדם או לגוף מסחרי אחד. 

 

איך עושים את זה?

 

יש כמה דרכים, אחת מהן היא להקים אגודה שיתופית, שבה כל מי שרוצה יוכל להיות חבר, לקחת חלק בהחלטות דמוקרטיות לגבי עתיד האתר, ולתת מעצמו למען כלל הגולשים. מרכז הקואופרציה עימו הייתי בקשר הוא ארגון הגג של האגודות השיתופיות ויש לו את המשאבים לתת לנו ייעוץ עסקי ומשפטי חינם כדי להתחיל.


בדרך של מימון המונים, האגודה הזאת (שתהיה שייכת לחברי ישרא-בלוג בלבד) תפעל לרכוש את הפלטפורמה מנענע10, להעביר אותה להפעלה עצמאית ולממן את האחזקה. לאחר תהליך ייצוב, כלומר כשנראה שהכל עובד כמו שצריך, נוכל להתפנות לפתח את האתר ביחד: להחליף עיצוב, לפתח אפליקציה ולנסות לממש את הפנטזיות המצויינות שהעלתם כהצעות בפוסטים ובתגובות. 

 

מה עם פרסומות?

 

ברור מהשאלון עליו עניתם שאתם רוצים כמה שפחות פרסומות וזה לגמרי הגיוני. אני מניחה שכדי להמשיך ולהפעיל את ישרא-בלוג האתר יהיה חייב להחזיק את עצמו כלכלית אך ברור שהפרסומות חייבות להיות יותר יעילות ופחות אגרסיביות בעת ובעונה אחת. רווחיהן יעברו ישירות לאגודה וכל הסכום שיצטבר מההקלקות יופנה כדי להחזיק ולפתח את האתר. על רגל אחת ממש צולעת זה תחילתו של "מודל כלכלי".

 

אז מה עושים?

 

מתחילים מפגישת הקמה. כל מי שיכול ורוצה לקחת חלק פעיל בהתנעת הפרוייקט מוזמן לשלוח מייל עפ פרטיו לכתובת המייל [email protected] ופירוט כיצד הוא יכול לתרום להקמת האגודה. הפונים יקבלו זימון לישיבה שתתקיים בשבועות הקרובים וממנה ייצאו 7-10 נציגים שיקימו את האגודה שתהיה רשומה וחוקית. הגרעין הזה יחליט בצורה דמוקרטית על המשך התהליך.

יחד כולנו ננסה לעשות משהו שלא עשו לפנינו, לפחות בתחום הזה. להיות אקטיביים לגבי מקום שחשוב לנו ולהפסיק להיות בני ערובה בידי מי שאינם מכירים ולא מתעניינים בקהילה, לדבר בשפה חברתית במקום בשפה עיסקית ולחשוב קהילתי.

 

 

נכתב על ידי , 11/5/2014 21:14   בקטגוריות להציל את ישרא-בלוג, עדכונים  
54 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מיס ישרא-בלוג ב-8/6/2014 21:14
 





712,426
הבלוג משוייך לקטגוריות: ענייני ישרא-בלוג , הדרכה ועיצוב לבלוגים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצוות ישרא-בלוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צוות ישרא-בלוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)